בשרה הראשונה: מסי בדיוק באותה רשימה עם מראדונה ופלה

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

גאון, קוסם ולמרות שלא הניף את התואר הנכסף מכולם הוא עדיין קיבל חותם סופי להיות חלק מהרשימה הגדולה בהיסטוריה

(גודל טקסט)

24 ביוני, חוגג ליאו מסי 30. הכדורגלן הארגנטינאי, כוכבה של קבוצת ברצלונה, כבר אינו ילד, אבל עדיין רחוק מסיום הקריירה שלו. ומה לא נאמר עליו משך שנים – גאון, קוסם של כדורגל, מספר 1 ועושה פלאים עם הכדור. ובכל זאת בגיל 30, לאחר שזכה באין ספור תארים, עדיין מזכירים לו, ולעולם, שאת גביע העולם לא הניף. ויותר מזאת: שכל עוד לא יזכה בגביע העולם, הוא כביכול אינו במעמדם של פלה או מראדונה.

אני שומע על כך פעמים רבות ואינני מבין מדוע רק זכיה בגביע העולם היא זו שצריכה להעניק לו את החותם הסופי על מעמדו בהיסטוריה של הכדורגל.

כי הטענה על כך אינה משכנעת, אינה הוגנת, ומיותרת. מזמן מסי כבר הבטיח לעצמו מקום בשורה הראשונה של ענקי המשחק שבכל הזמנים. באותה רשימה שבה נמצאים לא רק פלה ומארדונה, אלא אף די סטפנו, פושקאש, קרויף ואפילו אוסביו וזה בדיוק העניין. אף אחד מאותם ארבע השמות האחרונים שהזכרתי לא זכה בגביע העולם, ואולם אין לערער על היותם כוכבי-על. את אאוסביו ואת קרויף ראיתי לשחק (ולא באמצעות הטלוויזיה) ושניהם היו ברמה הכי גבוהה שניתן לראות בכדורגל. שניהם כאמור לא זכו בגביע העולם, אך שניהם היו אלופי אירופה לקבוצות: אוסביו עם בנפיקה, וקרויף עם אייאקס. בדיוק כפי שמסי עשה זאת עם קבוצתו הספרדית ברצלונה.

וכדי "לחזק" את טענתי שזכייה בגביע העולם אינה צריכה להיות "תנאי" להשוואה בינו לבין מארדונה, כן יכול אני להביא דוגמאות הפוכות. האם כל שחקן שזכה בגביע העולם ניתן להשוות לפלה או למארדונה? ודאי שלא! ישנם כדורגלנים שהניפו עם נבחרותיהם את הגביע הנחשק ביותר בתבל, אבל הם רחוקים מאוד מפלה. האם למשל כל שחקני גרמניה (שזכתה בגביע העולם ב- 1954) היו גאוני משחק? האם כל כדורגלני נבחרת איטליה (שזכתה בגביע העולם ב- 1982) היו גאוני המשחק? האם כל כדורגלני צרפת (שזכתה בגביע העולם ב- 1998) היו גאוני המשחק? התשובה לכל אחת מהשאלות האלה הינה פשוטה. לא ולא.


חוויה שבועית (AFP)

מכאן שאין צורך להזכיר למסי שעדיין לא זכה בגביע העולם. בעבר הגדרתי אותו "כמוצרט של הכדורגל" בתקופתנו. אני חוזר על כך גם עכשיו. לראות את ביצועיו, ובמיוחד את קלילות הביצוע, זו חוויה לכל אחד, כולל לצופי הטלוויזיה.

נאחל לו מזל טוב, ועוד שנים רבות של המשך ברומן הנפלא שבינו לבין הכדור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי