כבר שכחו מניימאר: ברצלונה מאוהבת בעוסמאן דמבלה

מסי, דמבלה וסוארס
מסי, דמבלה וסוארס | AFP

גמיש יותר מבחינה טקטית, יעיל בצורה משמעותית בהגנה וזוכה לחופש מוחלט לצד מסי. אחרי הבכורה מול יובנטוס, ברצלונה כבר מתמוגגת מדמבלה ומסמנת יורש לאינייסטה

(גודל טקסט)

אחרי אחת הסאגות הגדולות ביותר בתולדות ברצלונה, עוסמאן דמבלה ערך השבוע מול יובנטוס את הופעת הבכורה בהרכב של ארנסטו ואלוורדה. היהלום הצרפתי, שהפך לרכש היקר ביותר בתולדות בארסה כשעזב את בורוסיה דורטמונד תמורת 105 מיליון יורו ועשוי לגדול ל-150, הציג הופעת מלאת תשוקה לצדו של ליאונל מסי, שעם צמד מרשים שבר את הרצף השלילי מול ג'אנלואיג'י בופון בדרך ל-0:3 מוחץ מול הגברת הזקנה במחזור הפתיחה של ליגת האלופות. בזמן שבברצלונה כבר מתמוגגים מדמבלה, היום (חמישי) בתקשורת הקאטלונית חושפים את התוכנית הטקטית של ואלוורדה לגבי עתידו של הצרפתי, שדחק מההרכב את ג'רארד דאלופאו.

על פי התכנון של ואלוורדה, הפרעוש הוא הציר המחבר של השלישייה הקדמית בצוותא עם לואיס סוארס ודמבלה. לעומת שלוש השנים האחרונות בהן ניימאר חבר לאורגוואי והארגנטינאי – דמבלה יקבל חופש נרחב יותר בחלק הקדמי. כזכור, השחקן היקר בהיסטוריה היה מוגבל למשימות הגנתיות באגף השמאלי בזמן שהפרעוש, שבפתיחת כל משחק הוצב בעמדה הימנית, אך ניהל את המשחק על חשבון שלישיית הקישור. הסיבה העיקרית לשינוי בנוגע לעתידו של דמבלה, נעוצה ביכולת שלו לנהל את המשחק בצורה איכותית יותר מניימאר ולנוע בין עמדות. הדרישה המרכזית אותה העביר המאמן לקראת המפגש מול יובנטוס הייתה לשמור על קשר ישיר עם המיקום של מסי, ולייצר אפשרויות מסירה סביבו. כך היה ניתן להבחין כי דמבלה מגוון את המשחק שלו בין שני האגפים, מחליף מקום עם סוארס ואפילו מנסה לנהל את המשחק דרך המרכז. בתקשורת המקומית כבר חגגו: "קשה שלא להתאהב במה שעוסמאן מביא לברצלונה. המהירות, הכדרור והרצון להוכיח לצד מסי אלו כל הדברים שוואלוורדה אוהב". 


מי מתגעגע לניימאר? השלישייה החדשה של בארסה (AFP)

גם מבחינה הגנתית, ואלוורדה הציג שינוי מרענן. לעומת צמד מפגיש הסופרקופה בהן ברצלונה נראתה פגיעה, היכולות הטקטיות של הצרפתי אפשרו לא לצמצם רווחים בהגנה. כשיובנטוס תקפה, הקאטלונים נסוגו למערך של 4:4:2, כשדמבלה סוגר את האגף השמאלי ואיבן ראקיטיץ' את הימני. בזכות הגיוון של דמבלה, יכולתו של נלסון סמדו באה לידי ביטוי בצורה טובה יותר בחלק הקדמי. המגן הפורטוגלי זוכה לשטחים נרחבים יותר באגף הימני, עמדת המוצא של דמבלה.

בתוך כך, הגזרה בין ברצלונה לריאל מדריד ממשיכה להתחמם. אחרי שאלופת אירופה הצליחה לצרף את מרקו אסנסיו, דני סבאיוס, מרטין אודגארד ותיאו הרננדס, כולם סומנו על ידי הקאטלונים ועברו ליריבה הגדולה, כעת זינדין זידאן מקווה לנצל את קשריו במארסיי על מנת להשלים את עסקת מקסים לופס. הכישרון הצרפתי בן ה-19 של הקבוצה מדרום צרפת זכה למעקב של ברצלונה לקראת העונה הבאה, כאחד המועמדים לרשת את אנדרס אינייסטה. לופס הוא חבר קרוב של דמבלה ובזכות היחסים הקרובים עם האקס, אנדוני זוביזרטה, נחושים בברצלונה לצרפו לסגל בעונה הבאה אך בריאל מוכנים להשלים את העסקה כבר עכשיו כדי להקדים את הקאטלונים. 

זידאן יצליח לגנוב גם אותו? מקסים לופס (האתר הרשמי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי