מעצור בגלגלים: הסיבות לתקיעה הפתאומית של ריאל מדריד

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | צילום AFP

כשכל תואר אפשרי אופסן בארון הכתירו אותה כטובה מכולן. חוסר מזל, סגל קצר, שחצנות או שבכלל זידאן סתם הוכתר כמלך? לפני שהעונה נגמרת מהר מדי וברצלונה בורחת רונאלדו חייב להתעורר. שמעת?

(גודל טקסט)
אחרי שכבר הכתירו אותה כקבוצה הטובה בעולם, כזו שהיא בלתי עצירה, שתזכה בקלות העונה בעוד תואר אליפות על חשבון ברצלונה הכושלת ועם קישור אדיר כל הקלפים נטרפו. קצת קשה להאמין, אבל ב-22 בספטמבר ריאל מדריד נראית כאילו היא כבר גמרה את העונה. כל זה דווקא אחרי שקטפה עוד תארים וטיאטאה את בארסה בסופרקופה הספרדי. אז מה עובר על אלופת אירופה וספרד והאם זו בכלל בעיה של כריסטיאנו רונאלדו?


עם הנתונים קצת קשה להתווכח. ברצלונה ברחה לשבע נקודות, פער גדול בשלב מוקדם מאוד של העונה. ריאל מדריד רשמה עד כה שתי תוצאות תיקו והפסד כאשר בעונה שעברה כולה היא סיימה שישה משחקים בתיקו והפסידה שלושה משחקים ב-38 מחזורים. המשמעות: מרווח הטעויות שלה במחזורים הבאים יהיה קטן מאוד. היא תצטרך לנצח כמעט את כל המשחקים כדי לשוב לתמונה וכמובן לעשות זאת גם בקלאסיקו שייצור משחק של שש נקודות תרתי משמע. את זה היא מסוגלת לעשות והראתה זאת בסופרקאפ הספרדי, אבל הביטחון של הקבוצה ירד עד כדי כך שאפילו כוכב העבר רונאלדו הברזילאי הצהיר שהוא מוכן לבוא לעזור ולחזור לכושר אם צריך אותו. זו כמובן בדיחה, אבל זה מראה שמד הלחץ על זינדין זידאן גדול.




ההתקפה. הבעיה העיקרית של הקבוצה עד כה מגיעה דווקא ממקום לא צפוי. ליאו מסי כבש עד כה תשעה שערי ליגה, זהה למה שריאל מדריד כולה סיפקה העונה. "הכדור לא רוצה להיכנס", סיכם  זידאן את הבעיה במשפט אחד בסיום ה-1:0 לבטיס. כריסטיאנו רונאלדו חזר רק למשחק אחד אחרי עונש השעייה והתברר שהבלאנקוס לא יכולים בלעדיו. קארים בנזמה פצוע, בורחה מיוראל קיבל צ'אנס למשחק אחד, כבש ובישל אבל כשנכנס ל-20 דקות מול בטיס הוא לא ממש הועיל. גארת' בייל למרות שהוא מראה ניצוצות פה ושם. רחוק ממה שמצפים ממנו ואולי הכל בכלל טמון במכירה של אלברו מוראטהץ מי מוותר על חלוץ כזה וזה מוביל אותנו לעוד נקודה.


חטא היוהרה. בעבר קבוצה כמו ריאל מדריד לא היתה שוקטת על השמרים ואחרי זכייה באליפות היתה רוכשת בקיץ לפחות כוכב אחד גדול נוסף. ההצלחה של מרקו אסנסיו ואיסקו סינוורה את פלורנטינו פרס. אמנם קיליאן אמבפה היה בתוכניות של ריאל, אבל היא לא לחצה מספיק להביא אותו והסכום שהיתה צריכה לשלם כ-220 מיליון יורו (בגלל המס הספרדי) הרתיע אותה. חוק לא כתוב, אבל ידוע בכדורגל העולמי אומר שאתה חייב לרענן את השורות גם אם זכית באליפות. פרס שפעם היה אמון על "פרויקט הגלאקטיקוס" להביא כל עונה כוכב על חדש נרדם בשמירה ונסחף אחרי ההצלחה של הצעירים. מי שכן הגיע – דני סבאיוס ותיאו הרננדס הם לא מסוג השחקנים שייקחו על גבם את הקבוצה.



אסנסיו, הפריחה שלו עשתה רע? (AFP)


זינדין זידאן. חוזרים לוויכוח שטרם הוכרע. האם הוא בכלל כזה מאמן גדול? כשזיזו מונה לתפקיד הרבה גבות הורמו והטענה היתה שאין לו ניסיון. נכון שחקן עבר ענק, אבל מאמן? לא בטוח שיש לו את הכלים ובטח לא במועדון כמו ריאל מדריד. ההצלחה שלו סחררה את כולם. שיטת הרוטציה הצליחה מעבר למשוער, אבל גם כשריאל מדריד השיגה נצחונות בזה אחר זה היו משחקים לא ממש מבריקים אולי למעט סוף העונה החולפת ובייחוד גמר האלופות מול יובה שטרף את הקלפים עם 1:4. נכון, 73 משחקים ברציפות היא כבשה והשוותה את השיא של סנטוס ופלה, אבל מנגד היא גם ספגה לא מעט, כמעט בכל משחק.


עכשיו כאשר המשבר הראשון הממשי הגיע, זידאן יצטרך להוכיח שהוא יודע להתגבר עליו. המאמן הדגיש כמעט בכל פעם שהוא יודע עד כמה התפקיד של מאמן הבלאנקוס קשה ואפילו כפוי טובה. היום אתה שם, מחר פרס יכול לבעוט אותו החוצה אם המשבר יימשך. זיזו השיג שבעה תארים כמאמן בעונה וחצי באחת הפתיחות הכי טובות של מאמן ריאל אי פעם, אבל נראה שהוא עצמו נכנס ללחץ. הוצאתו של לוקה מודריץ' 20 דקות לסיום נגד בטיס היתה מוזרה וגם החלפתו של איסקו. החלטות שעבדו שנה שעברה לא עובדות העונה.



זידאן מחפש תשובות, יש לו? (Gettyimages)


סנטיאגו ברנבאו מלחיץ את השחקנים. שריקות בוז בברנבאו הם דבר שבשיגרה. אפילו כריסטיאנו רונאלדו סופג בוז לא פעם ולא נדבר על גארת' בייל. השחקנים לא אוהבים את זה, עובדה שכמובן מלחיצה אותם. "אם אתה לא כובש שער במהירות בברנבאו אתה נכנס ללחץ", אמר איסקו שהוא אחד מאלה שהאוהדים כן מזדהים איתם. בשלושת משחקי הבית האחרונים הבלאנקוס איבדו שבע נקודות וניצחו דווקא בחוץ. אולי זה הזמן לצאת בהצהרה בנושא


פציעות והרחקות. טענו שיש לבלאנקוס סגל בלתי נגמר אבל העובדה שהוא קצר מדי, בטח בייחס לאריות אחרות ביבשת, התבררה לאחרונה. למשל לזיזו חסר בלם נוסף. סרחיו ראמוס הורחק במשחק נגד לה קורוניה, רפאל וראן היה פצוע, חסוס ואייחו שחזר מפרנקפורט נפצע באימונים. מרסלו הורחק מול לבאנטה, תיאו הרננדס פצוע ויחזור רק במשחק הבא. חוסר מזל? אולי, אבל כשאין תחליף זה עולה בנקודות. כמובן הפציעה של קארים בנזמה וההרחקה של רונאלדו רק הוסיפו לקיצור הסגל. ריאל מדריד התעסקה יותר מדי בתיאוריית הקונספירציה שיש לשופטים נגדה. זה הזיק לקבוצה.



הרגע שטרף את פתיחת העונה? (AFP)


הניצחונות הכפולים על ברצלונה הזיקו. אחרי שריאל מדריד ניצחה פעמיים בסופרקאפ הספרדי וזכתה גם בסופרקאפ האירופי האופוריה במועדון היתה עצומה. כולם הכתירו את הבלאנקוס מחדש, טענו שאי אפשר לעצור אותה. נכון, היו דברים שבהחלט עבדו והרשימו אבל מדובר בריצת מרתון ובטח בתחילת דרכה. מרקו אסנסיו ואיסקו שני הכוכבים הצעירים הוכתרו כיהלומים החדשים בכדורגל העולמי. כעת, נדמה שהאופוריה גרמה לקבוצה לסחרור לא חיובי שאם היא עוד רוצה לשוב לתמונה, חייב להיעצר.


הוויתור על דויד דה חאה או שוער בעל שיעור קומה. גם שוער ריאל מדריד קיילור נבאס לא יכול להיות נקי מאשמה. הוא ספג בארבעת המשחקים אחרונים. זידאן עמד בתוקף על כך שהוא לא רוצה שוער נוסף ושיכנע את פרס לרדת מדויד דה חאה שוער נבחרת ספרד ומנצ'סטר יונייטד. אולי זו היתה טעות כאשר כעת צריך שוער בעל שיעור קומה שיעזור לנעול את השער.



הגיע הזמן שישחקו יחד? ראמוס ודה חאה (AFP)


כריסטיאנו רונאלדו. קשה כרגע לבוא בטענות אליו כאשר הוא הורחק לחמישה משחקים ולא כבש רק מול בטיס בקאמבק שלו, אבל על הכתפיים שלו מונח כרגע הגורל של ריאל מדריד.  מנהיגות, חדות, ריכוז ותמיכה בזידאן. השאלה אם הוא יהיה מסוגל לעשות זאת, כי בכל זאת בגיל 32 פלוס שחקנים מאיטים קצב ומשתנים. נכון, הוא פרח ברגעי השיא אשתקד ומוקדם תמיד להספיד את רונאלדו, אבל זה הזמן של CR7 להראות שוב שהוא קורץ מחומר של ווינרים.


מקום לאופטימיות
. ברור לכולם שהעונה עדיין צעירה והגלגל יכול להסתובב שוב לכיוון של הלבנים. כולם הימרו שהם יזכו בדאבל בקלות ועכשיו הכיסא של זיזו מתחיל להרגיש תזוזות. שני נצחונות על ברצלונה בליגה ימחקו לחלוטין את הפער וגם בארסה עוד תאבד נקודות, כי היא תלויה לחלוטין בליונל מסי. בעונת 2015/16 ריאל מדירד זכתה ב-12 נצחונות רצופים בסיום והלחיצה את בארסה. לריאל מדריד יש כעת לוח משחקים די נוח עד לקלאסיקו ב-23 בדצמבר ובינואר הקבוצה יכולה להתחזק. עוד סימן לבאות?



יש מקום להרים ראש? רונאלדו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי