ברצלונה נשארה מושלמת עם 0:3 על ג'ירונה, 1:2 לריאל מדריד באלאבס

ברצלונה
ברצלונה | AFP

הבלאוגרנה ניצחו בדרבי הקטאלוני ההיסטורי משער של לואיס סוארס ועוד שני עצמיים של אדאי ואיראיסוס. מוקדם יותר צמד של סבאיוס החזיר את האלופה למסלול הניצחונות

(גודל טקסט)

המחזור השישי נפתח היום הליגה הספרדית נפתח היום כשברצלונה נותרה מושלמת אחרי שהביסה 0:3 את ג'ירונה בדרבי הקטאלוני ההיסטורי ושמרה על פער שבע הנקודות מריאל מדריד. האלופה מצידה חזרה לנצח אחרי 1:2 על אלאבס, ודייגו קוסטה הגיע ליציעי הוונדה מטרופוליטנו לצפות בקבוצתו הישנה-חדשה אתלטיקו מדריד והחברים על הדשא לא אכזבו עם 0:2 על סביליה החזקה.

ג'ירונה – ברצלונה 3:0
אחרי שראתה את ריאל מדריד מנצחת 1:2 את אלאבס, בארסה נותרה מושלמת בפסגת הטבלה עם 18 נקודות מ-18 אפשריות ויחס שערים של 2:20 אחרי הניצחון בדרבי ההיסטורי. בנוסף, הגדיל ארנסטו ואלוורדה את הפער מהבלאנקוס בחזרה לשבע נקודות. העולה החדשה לעומת זאת, ירדה למקום ה-15.

המשחק נפתח בקצב מהיר כששחקני בארסה בחנו את גורקה איראיסוס בצד אחד ושחקני המארחת כמעט הפתיעו את מארק-אנדרה טר-שטגן בצד השני. בדקה ה-17 ברצלונה עלתה ליתרון כשכדור קרן הגיע לג'ורדי אלבה מחוץ לרחבה. המגן בעט חזק, והכדור פגע באדאי בניטס בדרך לשער קבוצתו. 0:1 לברצלונה משער עצמי של שחקן הכנף. סגנית האלופה המשיכה ללחוץ, אך התוצאה לא השתנתה הרבה בזכות איראיסוס הנהדר.

בדקה ה-48 אלייש וידאל פרץ מימין וניסה למסור רוחב בעקב ללואיס סוארס, הכדור פגע דווקא בשוער הבאסקי ונכנס לשער, 0:2 לבארסה משני שערים עצמיים, והשלישי העונה לזכות הבלאוגרנה.בדקה ה-60 אקס מכבי נתניה לארי קאיודה נכנס לשחק במקום מייקל אולונגה, ותשע דקות אחר כך כדור עומק של סרג'י רוברטו הגיע ללואיס סוארס, שבאחד על אחד מול איראיסוס לא התקשה לקבוע 0:3 שנשאר עד הסיום.


סוארס חוגג את השלישי (AFP)

אלאבס – ריאל מדריד 2:1
הבלאנקוס נכנעו 1:0 לבטיס ביום רביעי האחרון משער עמוק בתוספת הזמן, מעדו העונה גם במשחקי הבית מול לבאנטה (1:1) ו-ולנסיה (2:2), אולם מחוץ לסנטיאגו ברנבאו היא מסתדרת והערב, גם ללא לוקה מודריץ', גארת' בייל, קארים בנזמה, טוני קרוס, מרסלו ואחרים, השיגה שלוש נקודות הודות לצמד של הרכש דני סבאיוס שהגיע מבטיס ומיעט לשחק עד כה, אך בהופעת הבכורה בהרכב במדי הבלאנקוס בליגה היה גיבור הערב.

סבאיוס שיחק למעשה רק ארבע דקות ליגה העונה, ב-1:3 בסוסיאדד, אולם זכה היום מזינדין זידאן להזדמנות בהרכב והחזיר לו בגדול. כבר בדקה העשירית כדור רוחב של מרקו אסנסיו משמאל מצא את סבאיוס, שהסתדר מול ההגנה המקומית ודייק בבעיטה לפינה הקרובה. מאנו גארסיה הדהים את האורחים כשהשווה בדקה ה-40 בנגיחה אדירה, אלא שהמילה האחרונה כאמור הייתה של סבאיוס שכבר בדקה ה-43 השלים צמד וקבע את תוצאת המשחק, 1:2 לריאל מדריד. כריסטיאנו רונאלדו השלים 90 דקות, אבל לא מצא את הרשת במשחקו השני העונה בליגה וכעת יקווה לעשות זאת כבר ביום שלישי כשריאל תתארח אצל דורטמונד בליגת האלופות.


סבאיוס. לקח את ההזדמנות ובגדול (AFP)

בזכות הניצחון ריאל עם 11 נקודות משישה משחקים, רחוקה בשלב זה ארבע נקודות מברצלונה שכאמור תשחק רק בהמשך הערב. אלאבס נותרה במקום הלפני אחרון כשבמאזנה 0 נקודות.

אתלטיקו מדריד – סביליה 0:2
אחרי מחצית מאופסת ושקולה פתחו הקולצ'ונרוס בסערה את המחצית השנייה ובדקה ה-47 איבד כדור באזור המסוכן ויאניק קראסקו אמר תודה ודהר עד הרשת, 0:1 לאתלטיקו. השער השני היה כולו של עבודה קשה. אנטואן גריזמן גלש ברחבת סביליה, חילץ כדור ממגן ושלח אותו אחורנית לפיליפה לואיס, קם וקיבל בחזרה את הכדור מהמגן הברזילאי כדי להטיס אותו שטוח לרשת. בעקבות הניצחון טיפסו הקולצ'ונרוס למקום שני ונותרו בלתי מנוצחים, בעוד האורחים גלשו למקום השלישי עם הפסד ראשון העונה. 


קוסטה. אהב מה שראה (AFP)

מלאגה – אתלטיק בילבאו 3:3
מלאגה השיגה נקודה ראשונה העונה בליגה על חשבון הבאסקים. אריץ אדוריס אמנם העלה את האורחים ליתרון מפנדל כבר בדקה הרביעית, אבל דייגו רולאן השווה בדקה ה-35 מבעיטה מסובבת מחוץ לרחבה לפינה הימנית הגבוהה של קפה וקבע 1:1. במחצית השנייה איקר מוניאין בישל פעמיים לאינייאקי וויליאמס (51, 70) שהעלה את בילבאו ל-1:3, כשבין לבין המארחת נשארה בעשרה שחקנים אחרי הרחקה של זדרבקו קוזמאנוביץ' בדקה ה-52. למרות הכל, מלאגה לא ויתרה ושני שערים של פול ביאס (81) ורולאן שהשלים צמד (84) שעזרו לה להשיג את הנקודה המיוחלת. קבוצתו של מיצ'ל נשארה במקום הלפני האחרון, כשבילבאו ירדה למקום התשיעי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי