ברצלונה מתמוגגת מוואלוורדה: "הביא את הקבוצה לשלמות"

ואלוורדה
ואלוורדה | Gettimages

המוליכה מרוצה מהמאמן החדש שהמשיך לנצח גם ביכולת לא מספקת: "אף אחד לא חלם שננצח את ששת המחזורים הראשונים". ג'ירונה מנגד חגגה את עצירת מסי על ידי שמירה אישית מיוחדת. וגם: כיצד רקיטיץ' ניצל מהפיגוע בעיר

(גודל טקסט)

ברצלונה לא שכנעה ב-0:3 על ג'ירונה במגרשה הקטן של העיר השכנה לעיני 13,305 צופים בלבד, אבל מוליכת הליגה הספרדית ממשיכה להקדים את ריאל מדריד בשבע נקודות.


הסיפור של המשחק היה ההחלטה של מאמן ג'ירונה פבלו מצ'ין לעצור את ליונל מסי על ידי שמירה אישית עליו 90 דקות בלי ועם כדור. עידן השמירות האישיות נעלם מזמן מהעולם, ונולד שוב מחדש בג'ירונה. זה אפילו הצליח חלקית אחרי שמסי לא כבש.

 

את התפקיד קיבל המגן הימני פבלו מופאו בן ה-20, יליד קטאלוניה, שהחל דרכו באספניול ב' ומושאל כיום ממנצ'סטר סיטי. השניים בילו 90 דקות זה לצד זה במגרש כך שהיו להם הזדמנויות לפטפט. מופאו גילה: "מסי שאל אותי אם אני מושאל ממנצ'סטר סיטי ובן כמה אני. זו לא היתה משימה קלה כמובן וקיבלתי הוראות לא לגעת בכדור (נגע בו 5 פעמים כל המשחק) ורק להיות צמוד למסי. זה דבר ממש לא קל". בסיום נשאל למה לא ביקש את החולצה של מסי ואמר: "חבר ביקש ממני את החולצה של מארק אנדרה טר שטגן. מסי שחקן ענק, אבל החברים חשובים יותר".


נשמר אישית. ליאו מסי
נשמר אישית. ליאו מסי (AFP)


ארנסטו ואלוורדה מכיר שמירות אישיות. הוא הציב שמירה אישית דומה על מסי בגמר גביע המלך ב-2015 כמאמן בילבאו: "לא הופתעתי מכך. היינו צריכים לחשוב להיכן להניע את מסי במגרש כדי לברוח מהשמירה. ברור שזה לא נעים כששומרים אותך הדוק, אבל למסי יש את התכונות לברוח מהשומר. זה היה משחק עם הרבה מתח כמו שדרבי קטאלוני צריך להיראות".


לואיס סוארס שהבקיע את השער השלישי חגג מאה משחקי ליגה במדי ברצלונה עם השער ה-87 שלו בקבוצה (נוסף על 43 בישולים בלה ליגה). תפוקה חלומית לכל חלוץ. הוא שיחק מול 25 קבוצות ספרדיות מאז הגיע לקאמפ נואו מליברפול, וכבש מול 24 מהן.



Luis Suarez di Laliga:

100 games
87 goals
43 assists pic.twitter.com/fMx0AtIhDA

— IG: soalbarca (@soal_BARCA) September 24, 2017


המנהל הספורטיבי של ברצלונה רוברטו פרננדס אמר: "הפער של ברצלונה על ריאל מדריד לא מספיק כדי לזכות באליפות. יש עוד הרבה מחזורים בצוותא עם ליגת האלופות וגביע המלך, אבל הדינמיקה שלנו נכונה. אף אחד לא חלם שננצח את ששת המחזורים הראשונים. חשוב מאוד שלואיס סוארס כבש, כי חלוץ רוצה תמיד להבקיע, אבל גם כשלא כבש נתן לנו דברים אחרים".


ג'ורדי אלבה החמיא לואלוורדה: "הוא הביא את הקבוצה למצב של שלמות. השמירה האישית על מסי? הוא יכול להתחמק ממנה בקלות כשרק ירצה. הוא יכול להביא את השחקן היריב לתשישות". מאמן ג'ירונה מצ'ין היה מרוצה מעצמו: "ברור שהתוצאה לא טובה, אבל לפחות הצלחנו להקטין את התפוקה של מסי". עכשיו יתחילו כל קבוצות לשמור את מסי אישית?


ואלוורדה הוא המאמן החמישי בהיסטוריה של ברצלונה שרושם שישה ניצחונות ליגה רצופים בעונתו הראשונה. הוא עשה זאת עם הפרש שערים 18+, המאזן הטוב ביותר מתוך הארבעה שעשו זאת לפניו.


במקביל, הבוקר הודה קשר הקבוצה איבן רקיטיץ' כי הוא נקלע לאיזור הפיגוע בברצלונה לפני חודש: "הייתי מאוד קרוב לאירוע הטרור בעיר, מרחק שלוש או ארבע דקות הליכה. מיד אחרי שאנשים שמעו על הפיגוע התחלתי לקבל הודעות וטלפונים מהחברים ומקרובי משפחה, כולם בדקו לשלומי. הייתי עם המשפחה ותכננו לרדת למרכז העיר, להיכן שהיה הפיגוע, אבל אשתי אמרה שזה יום יפה ושעדיף שהילדים ישחקו בפארק מחוץ לבית. תודה לאל שהקשבתי לה".



רקיטיץ'. היה במרחק דקות הליכה מאירוע הטרור במרכז ברצלונה (Getty)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי