דיווח: ברצלונה תוכל להמשיך להתחרות בליגה הספרדית

ברצלונה
ברצלונה | Gettyimages

לפי "מונדו דפורטיבו", גם אם קטאלוניה תקבל עצמאות, בארסה תוכל להמשיך ב"לה ליגה" מאחר שההתאחדות הקטאלונית מסופחת לספרדית, ורק היפרדות רשמית תשנה זאת

(גודל טקסט)

 נבחרת ספרד סיימה את קמפיין מוקדמות המונדיאל עם ניצחון 0:1 על ישראל, אך אחד הנושאים שמעסיקים את התקשורת הספרדית הכי הרבה הוא העצמאות של קטאלוניה, וההשלכות שלה על ברצלונה והליגה הספרדית.

"מונדו ספורטיבו" דיווח הבוקר שלמרות הכל, בארסה עשוייה להמשיך להשתתף בליגה הספרדית ובגביע המלך גם אם קטאלוניה תקבל עצמאות בסופו של דבר. "המועדונים הקטלאניים משתתפים בתחרויות הספרדיות, שכן הם ארגוני ספורט המקושרים עם הפדרציות האוטונומיות המתאימות המשולבות בהתאחדות הספרדיות", אמר לעיתון הקטאלוני אלברטו פלומאר, עו"ד מומחה לענייני ספורט. "יש צורך במהלך היפרדות רשמי מצד ההתאחדות האוטונומית מההתאחדות הספרדית כדי למנוע מקבוצות קטאלוניות להיכלל בתחרויות ספרדיות".

כעת נשאלת השאלה האם מדובר במהלך הגיוני עבור ממשלת קטאלוניה, אם וכאשר תקום, להשאיר את קבוצות הכדורגל יתחרו במפעלים ספרדיים? והאם ההתאחדות הקטאלונית לא תהפוך לעצמית, תקים ליגה משלה, כשברצלנה תהיה אחת הקבוצות שבהן?


מסי ונבארו. יישארו בלה ליגה? (Gettyimages)

אסור לשכוח שלפי נשיא "לה ליגה" חאבייר טבאס, במקרה שקטאלוניה תקבל עצמאות, קבוצות קטאלוניות כמו ברצלונה, אספניול וג'ירונה לא יוכלו לקחת חלק בליגה בעקבות חוקי ההתאחדות הספרדית, אך מקור מוסמך מטעם פיפ"א ואופ"א אישר למונדו דפורטיבו שכפי שאמר פלומאר, בהנחה שההתאחדות הקטאלונית תישאר מסופחת לספרדית, ברצלונה תוכל להמשיך להשתתף בליגה, בגביע ואף להופיע בליגת האלופות כקבוצה ספרדית.

בנוסף, אופ"א אסרה בעבר על סלטיק וריינג'רס מהליגה הסקוטית להצטרף לפרמייר-ליג באנגליה ולעזוב את ההתאחדות הסקוטית. בעבר כבר נבחנו הצעות לאחד בין הליגה ההולנדית לבלגית וכן של מספר מדינות מסקנדינביה. הדבר תלוי בעיקר בנשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, שיוכל לשנות את החוקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי