מסי עשוי לעזוב, ברצלונה עדיין שותקת: תמונת מצב

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

הכרזת העצמאות בקאטלוניה ותגובת הממשל הספרדי עשויות להוביל את הפרעוש, שעדיין לא האריך את חוזהו, ליעד חדש. ההנהלה עדיין לא הגיבה והמבחן הגדול יהיה בכלל של ריאל מדריד. כל מה שצריך לדעת על הסערה הספרדית

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
האם הכרזת העצמאות בקאטלוניה תוביל לסיום דרכו של ליאונל מסי בברצלונה? על פי התקשורת המקומית היום (שבת) עולה שכן. אתמול הכריזה קאטלוניה על עצמאות כאשר במקביל הממשל הספרדי הודיע על ביטול האוטונומיה של חבל הארץ. בנוסף קיימת אפשרות לפיה נשיא קאטלוניה, קרלס פוג'דמון, ייכלא באשמת בגידה.


בחזרה לספורט, חרף הניסיונות של הנהלת ברצלונה לשדר עסקים כרגיל, העובדה כי בעונה הבאה הקבוצה עשויה לשחק בליגה קאטלונית מדאיגה רבים. כזכור, הפרעוש עדיין לא חתם על הארכת חוזהו וכבר בינואר הוא יוכל לחתום בכול קבוצה שירצה. ז'ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה לשעבר, חימם את האווירה וצייץ: "תחי הרפובליקה החדשה של קאטלוניה".



במקרה ואכן תוקם ליגה קאטלונית, הפרשנים בברצלונה מאמינים כי ליגה שתכלול את המוליכה הספרדית, אספניול, ג'ירונה נאסטיק וסבאדל (בה משחק גיא אסולין) לא תגרום למסי להאריך את חוזהו. במועדון הבהירו כי ההסכם החדש של הפרעוש כבר נחתם, אך שום הודעה רשמית לא יצאה בנושא ונדמה כי הנהלת ברצלונה מושכת את הזמן. העובדה כי ג'וזף מריה ברתמואו ואנשיו עדיין לא הגיבו בנוגע לרצונות של המועדון לשחק בליגה קאטלונית מקומית, רומזת על הכוונות שלהם להישאר בליגה הספרדית.




סוף הרומן? מסי (AFP) 


המבחן הגדול יהיה מחר כשריאל מדריד תתארח אצל ג'ירונה. נשיא הקבוצה הקאטלונית, דלפי ג'לי, הצהיר: "אנחנו מתכוננים למשחק, וזה יהיה פסטיבל ספורטיבי. ריאל היא אורחת חשובה, אחת הקבוצות הטובות בעולם ואנחנו שמחים לשחק מולם". גם ראשת העיר, מרתה מדרנס, הוסיפה: "אין חשש לאלימות. כולנו אזרחים שלווים בג'ירוניה". למרות ההצהרות בעיר, המועצה המקומית דאגה לחמם את האווירה והסירה את הדגל הספרדי. כרגע, בקאטלוניה מתכננים לקיים בחירות לממשל והפרלמנט ב-21 בדצמבר, יומיים לפני הקלאסיקו הראשון של העונה. עדיין לא ברור כיצד המשחק יתקיים במדריד, בייחוד כאשר ראש הממשלה הספרדי כינה את הקאטלונים בוגדים בממשל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי