צפו בתקציר: ריאל מדריד זכתה באליפות העולם לקבוצות

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

שבוע לפני הקאלסיקו הבלאנקוס עשו עוד היסטוריה, כששמרו על התואר היוקרתי בזכות ביצוע מבריק של רונאלדו (53), שסידר לזידאן 0:1 יקר על גרמיו עם כדור חופשי מרהיב. זכייה חמישית של ריאל בכול הזמנים

(גודל טקסט)

ריאל מדריד זכתה הערב (שבת) באליפות העולם לקבוצות, אחרי 0:1 על גרמיו בגמר, שהועבר בשידור ישיר בספורט2. אלופת אירופה גברה על אלופת דרום אמריקה, ושמרה על התואר מהעונה הקודמת. בדיוק כפי ששמרו על תואר אלופת אירופה במשך שנתיים, גם הפעם הבחורים של זינדין זידאן עשו היסטוריה כשהם הקבוצה הראשונה שזוכה באליפות העולם לקבוצות פעמיים ברציפות. 


על החגיגה הלבנה היה אחראי מי אם לא כריסטיאנו רונאלדו. זוכה כדור הזהב הטרי הכריע את המפגש עם כדור חופשי מושלם בדקה ה-53, שהיה גדול על הברזילאים, וגם הגדיל את הפער שלו בפסגת המבקיעים של הטורניר, עם שבעה בסך הכול. רק כדי לחדד, לאו מסי ולואיס סוארס נותרו מאחוריו עם חמישה כ"א. 





רק מספר החמצות של לוקה מודריץ', קארים בנזמה ורונאלדו מנעו מזידאן אפשרות לחגוג בצורה מרשימה הרבה יותר. כעת, זידאן כבר חוגג תואר שלישי ב-2017 אחרי אליפות ספרד וליגת האלופות. זו הפעם החמישית שריאל זוכה בתואר, ושבוע לפני הקלאסיקו מול ברצלונה, היא השתוותה ליריבה הגדולה ביותר גם בכמות הזכיות. גרמיו, שקיוותה לחולל סנסציה בדיוק כמו קורינתיאנס ב-2012 מול צ'לסי, לא היוותה יריב משמעותי ומיעטה לאיים על שערו של קיילור נבאס. 




רונאלדו וקאסמירו. שוב הבקיע בגמר (AFP)


בצד השני, גרמיו ומאמנה הצבעוני רנאטו גאושו פורטלופי, מגיעים אחרי 0:1 ב-120 דקות מול פאצ'וקה המקסיקנית, בתקווה להפתיע את ריאל מדריד בדרך לתואר נוסף תוך פחות מחודש, אחרי שרק לאחרונה זכו בגביע הליברטדורס. הפעם האחרונה בה קבוצה אירופית וברזילאית נפגשו בגמר הטורניר הייתה ב-2012, אז קורינתיאנס הפתיעה 0:1 את צ'לסי משער של פאולו גררו הפרואני.


הרכבים: 

ריאל מדריד: קיילור נבאס, דניאל קרבחאל, סרחיו ראמוס, רפאל וראן, מרסלו, קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ', איסקו (לוקאס ואסקס, 73), כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה (גארת' בייל, 79). 


גרמיו: מרסלו גארוי, אדילסון, פדרו ז'רומל, וולטר קאנמן, ברונו קורטז, ז'יאלסון, מיצ'ל (מאייקון, 84), ראמירו (אברטון, 71), לואן, פרננדיניו, לוקאס באריוס (ג'אל, 63).



עוד תואר לאוסף? רונאלדו (AFP) 


מהלך המשחק: 
דקה 1: הגמר יצא לדרך, מי תניף בסיום? 


דקה 12: השליטה שייכת לבלאנקוס, שעדיין לא הגיעו למצב משמעותי. הברזילאים בעיקר מנסים להתמודד עם הלחץ של ריאל. 



מרסלו ורונאלדו (AFP) 


דקה 21: קרוס הרים כדור קרן נהדר, שמצא את וראן. הבלם ניסה לירות מתוך תיבת החמש, אך נעצר אצל גארוי.


דקה 29: אדילסון ניסה להפתיע את נבאס, וכמעט כבש. הקשר ירה כדור חופשי מ-37 מטרים, ופספס רק במעט את החיבורים.  


קרבחאל מול לואן (AFP) 


דקה 38: רונאלדו הגיע למצב נהדר, בתוך הרחבה. הפורטוגלי התעקש לסדר לעצמו מצב טוב יותר, אך אבל נעצר אצל ההגנה הברזילאית. 


דקה 53, ריאל מדריד עלתה ל-0:1: רונאלדו הוכשל כ-27 מטרים מהשער. הכוכב לקח אחריות וירה כדור חכם, שנעצר רק ברשת. שער שביעי לרונאלדו בגביע העולם לקבוצות, האם זה שער שיסדר לזיזו תואר נוסף? 


דקה 64: הבלאנקוס קרובים לשער השני. מודריץ', שיצא קדימה ונותר לא מכוסה, ירה כדור עוצמתי סמוך לרחבה שנעצר רק בקורה. 


מלך שערי הטורניר. רונאלדו (AFP) 


דקה 76: הקצב דעך בצורה משמעותית, האם גרמיו בכלל מאמינה שהיא מסוגלת לחזור למשחק? 


דקה 82: רונאלדו חדר לרחבה, חתך ימינה וירה כדור שטוח. הפעם, גראוי היה במקום ומנע ממנו להכפיל. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי