כוננות קלאסיקו בברצלונה: "ניצחון לא יבטיח לנו את האליפות"

לאו מסי, לואיס סוארס
לאו מסי, לואיס סוארס | AFP

אחרי ה-0:4 על לה קורוניה, הקטלונים עם הראש במפגש מול ריאל מדריד בשבת. אקלאסר ייעדר כשלושה שבועות, ראפיניה חזר להתאמן לראשונה מאז אפריל. וגם: מסדר הכבוד שלא ייערך והבעיטות לקורות ולמשקופים

(גודל טקסט)
ברצלונה מוכנה לקלאסיקו בשבת. אתמול הביסו ארנסטו ואלוורדה ושחקניו 0:4 את לה קורוניה והגדילו את הפער מריאל מדריד ל-11 נקודות הפרש, לאור העובדה שהבלאנקוס עם משחק חסר לנוכח השתתפותם בשבוע שעבר באליפות העולם לקבוצות.


ליאו מסי אולי לא כבש ואפילו החמיץ פנדל, אבל הציג בתחילת המשחק את נעל הזהב שקיבל על היותו כובש השערים המצטיין לעונה שעברה וזה היה האות לקונצרט של בארסה. העיתון "ספורט" הקטאלוני הגדיר את הניצחון כ"פסטיבל" והשער של העיתון "מונדו דפורטיבו" דיבר על כך מעט אחרת וכתב "רסיטל, 11+".



החדשות הפחות טובות בקטלוניה הן שברצלונה תיאלץ להתמודד באל-קלאסיקו  ללא שני שחקני ההתקפה ג'רארד דאולפאו שייעדר בין שבוע לעשרה ימים ואתמול נפצע במשחק גם פאקו אלקאסר שהיה בתקופה טובה והוחלף על ידי אלייש וידאל. הקבוצה הודיעה שהוא ייעדר שלושה שבועות בעקבות פציעה בשריר הירך השמאלי. הבשורות הטובות הגיעו מכיוונו של ראפיניה שעבר את הבדיקות הרפואיות בהצלחה וחזר להתאמן לראשונה מאז הפציעה הקשה בחודש אפריל.


Guess who's back…

Nice to see you @Rafinha

#ForçaBarça

https://t.co/xrKUSsy8jG

— FC Barcelona (@FCBarcelona) December 18, 2017


Lionel Messi presenting the Golden Boot trophy to the fans at the Camp Nou ahead of the game against Deportivo #fcblivepic.twitter.com/ZsrwO1hB9f

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) December 18, 2017


מעכשיו הפוקוס הוא על הקלאסיקו הקרוב בשבת בצהריים (14:00 שעון ישראל) בסנטיאגו ברנבאו. ארנסטו ואלוורדה אמר בסיום: "אני לא חושב שאם ננצח שם נזכה באליפות. העונה עוד ארוכה ואתלטיקו מדריד השנייה מרוחקת מאיתנו רק שש נקודות. נגיע למשחק עם הרבה ביטחון כי לנצח לפניו זו הדרך הכי טובה להתכונן".


ברצלונה סובלת השנה לא מעט מבעיטות לקורות ולמשקופים. לפי הסטטיסטיקה, שחקני ברצלונה בעטו 26 פעמים לקורות ולמשקופים ב-26 משחקים העונה ומתוכם ליונל מסי בעט 14 פעמים ופגש את אחד העמודים. במהלך המשחק אתמול זה קרה חמש פעמים. ואלוורדה צחק כשאמר: "גם אם היו מעמידים אותנו במיוחד לבעוט לקורות לא היינו מגיעים למקבץ זה". על פציעת אלקסר: "זו מכה לא צפויה. זה מזיק לתוכניות שלנו כי הוא שחקן שחשבנו להשתמש בו נגד ריאל מדריד. מקווה שיחזור אחרי פגרת חג המולד בכושר טוב".


Esta es la portada de mañana de SPORT. FESTIVAL ANTES DEL CLÁSICO. pic.twitter.com/1SNtBDkSj5

— Henrry™ (@henrry_sv) December 18, 2017


פאוליניו הוא עוד שחקן רכש שהפתיע ביכולתו. עד כה כבש שישה שערים, מהם צמד אתמול, ולצדם הוסיף גם שני בישולים. לשם השוואה לאיסקו ומרקו אסנסיו, כוכבי ריאל מדריד, יש רק ארבעה שערים ושלושה בישולים כל אחד. המאמן אמר עליו: "יש לו יחסים טובים עם השער. הוא תמיד מגיח מאחור ומאמין בעצמו. הכח שלו הוא להגיע מהקישור ולהיות במקום הנכון".


גם לואיס סוארס שכבש צמד וכבר מדורג שלישי ב"לה ליגה" בין הכובשים עם תשעה שערים אמר: "השער שלא נפסק היה חוקי במאה אחוז. ראיתי את הכדור עובר בברור את קו השער. הקלאסיקו? זה יהיה פלוס גדול אם ננצח שם, אבל זה לא יכריע דבר. יש קבוצות אחרות שלוחצות אותנו כמו אתלטיקו מדריד ו-ולנסיה".



פאוליניו וסוארס חוגגים. האל-קלאסיקו הולך ומתקרב (AFP)


ג'ורדי אלבה הוסיף לקראת הקלאסיקו: "11 נקודות מריאל מדריד זה הפרש מכובד לפני משחק כזה חשוב. האבידה של פאקו גדולה מכיוון שהוא שחקן רב גווני ששיחק בעמדות שונות. מקווה שיחזור מהר".


עוד לקראת המפגש בין שתי היריבות המושבעות, גיז'רמו אמור, האחראי על יחסי החוץ בברצלונה, הבהיר שלא ייערך מסדר כבוד עם מחיאות כפיים לריאל מדריד על זכייתה בגביע העולם למועדונים. זה יהיה משחקם הראשון של הבלאנקוס אחרי הזכייה וכריסטיאנו רונאלדו הביע רצון שבארסה תיאלץ למחוא כפיים לשחקני ריאל, אבל אמור הסביר: "אנחנו לא שיחקנו באותה מסגרת ואין לנו חובה לתת להם כבוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי