זידאן: זינדין השחקן כבר לא יכול לעזור. יום אחד לא אהיה בריאל מדריד

זינדין זידאן
זינדין זידאן | AFP

מאמן הבלאנקוס התייחס לתקופה הקשה במועדון: "אם נשארו לי פה עשרה ימים או חצי שנה, אתן את המקסימום". וגם: הירידה של מרסלו, פציעתו של קפה וההתלבטות של פלורנטינו פרס בנוגע לעתידו של הצרפתי

(גודל טקסט)
בשבת האחרונה הכריז זינדין זידאן שאין לו צורך בשוער חדש, על אף שברור לכ לכי קפה מאתלטיק ביבלאו כבר עבר בדיקות רפואיות לקראת חתימה בשורות הבלאנקוס, אבל כעת מתברר כי צירופו האפשרי מעורר חלוקת, שכעת ייתכן שתיפתר.


העיתון "אס" מדווח שקפה נפצע לשלושה חודשים וסיבה זו מעכבת את המו"מ וייתכן שתוביל להעברתו רק בקיץ. הוא יצטרך לעבור ברגלו הימנית ולפי רדיו "אונדה סרו", רופאי הבלאנקוס שבדקו אותו ביום חמישי גילו את הבעיה. קפה לא רוצה לעבור ניתוח וחושב שטיפול רגיל יספיק, גם מפני שמאמן הנבחרת ז'ולן לופטגי הזהיר אותו שהוא לא ייכלל בסגל המונדיאל אם לא ישחק.




ריאל מדריד תשחק מחר בגומלין נגד נומנסיה בגביע המלך (רביעי, 22:30, שידור ישיר בספורט3) אחרי ניצחון 0:3 וזידאן אמנם צריך ניצחון קליל כדי להרגיע את המצב, אבל יודע שהליגה קובעת וחשובה יותר. במסיבת עיתונאים שנערכה לקראת המשחק אמר זידאן: "יש לנו משחק גומלין ואנחנו רוצים לעבור בהצלחה את השלב הזה".



זידאן. מחפש פתרונות (AFP)


שיחה עם השחקנים: "אני לא אגיד על מה דיברנו. יש שיחות בקבוצה הזאת, אתם יכולים לנתח את זה איך שאתם רוצים, כמשבר או כמה שזה לא יהיה. אנחנו מחפשים פיתרון כדי לשפר את המצב. שום דבר מעבר לזה. אני לא אכנס לפרטים, אבל כשקורים דברים כמו אלה שעברנו, וכשדברים לא יוצאים כמו שאנחנו רוצים, צריכים לעבוד. אני חושב שגם השחקנים מסכימים עם זה ונעבוד יותר מתמיד, בכל המובנים. זה לא עניין פיזי אן מנטלי, אלא קצת מהכל. עם עבודה נהיה חזקים יותר, אין פתרון אחר. אם יש שיחה זה כדי להפיק ממנה משהו".


רכש בחלון ההעברות של ינואר: "לא צריך אף אחד, כבר יש. לא רוצה אף אחד ולא רוצה כלום. יש לנו סגל שאני מאמין בו. יש רגעים מסובכים במהלך עונה, אולי יותר מאף פעם, כי זה מה שאתם רוצים להעביר. אני לא חושב ככה, אבל בסדר, הכל עוד לפנינו. נראה מה יהיה בסוף העונה ואם יידרש שינוי, יתבצע שינוי".


רגעים רעים של שחקנים:
"אנשים חושבים שיש כאלה שלא טובים וצריכים לזרוק אותם מהקבוצה. אני חושב אחרת, אם יש מישהו במצב רע, צריכים לתמוך בו. האחדות מעניינת אותי. אני לא אחד שזורק חרא על אחרים שכשקורים דברים רעים. כולנו באותה הסירה ואף אחד לא יעזוב אותה. לעולם לא אגיד שמישהו אשם, כולנו נושאים באשמה".


Último entrenamiento antes del partido de Copa contra el @cdnumancia. #RMCopa | #RMCitypic.twitter.com/PWkeR85N9R

— Real Madrid C.F. (@realmadrid) January 9, 2018

מוקדם יותר התראיין זידאן ל"פראנס פוטבול" והודה: "ידעתי מראש שאני לא עומד להיות מאמן ריאל מדריד ב-10 השנים הבאות". זיזו אמר: "זינדין זידאן כבר לא שחקן של ריאל מדריד. זידאן הזה כבר לא קיים. כעת הזמן של זידאן ליצור לעצמו קריירה ומה שעשיתי כשחקן לא עומד לזכותי ומגן עלי. אני יודע שיום אחד המשרה שלי בריאל מדריד תגיע לסיום".


זיזו אמר עוד בהתייחס לידיעות שהיו אתמול על כך שייפרדו ממנו לאור העובדה שהוא כבר במרחק 16 נקודות מברצלונה: "אני אומר לעצמי שאם נשארו לי עשרה ימים כמאמן ריאל מדריד, אחיה אותם עד למקסימום ואם נשארה לי חצי שנה אני אעשה את זה באותה צורה".

#LaPortada Zidane: "Sé reaccionar, tengo ganas de demostrar que soy un buen entrenador en las situaciones difíciles" pic.twitter.com/QhMQgBh7m4

— MARCA (@marca) 8 בינואר 2018

זידאן גם סיפר שהוא עושה הכל כדי להתעלם מכל רחשי הרקע: "הלחץ החיצוני לא משפיע עלי. אני עטוף בהגנה הכי טובה שזו אני בעצמי. שום דבר לא יכול להטריד אותי. יש לי הרבה אחרויות כמאמן בריאל מדריד, אבל כשאני מגיע הביתה אני מכבה את עצמי כמאמן. אני יודע שהרבה מאמנים לא יודעים לעשות זאת וזה מזיק להם. אני הולך הביתה, נמצא עם אשתי והבנים והולך להופעות או ארוחות ערב. אני מנתק את עצמי מהעבודה בגלל שזה דבר חשוב מאוד לשקט הנפשי". "מארקה" ציטט את זידאן באמירה מעניינת אחרת: "אני יודע להגיב, אני רוצה להוכיח שאני מאמן טוב במצבים קשים".


בשל מצבם של הבלאנקוס העונה, במועדון מבינים שחלום האליפות נגוז, "מארקה" ניסה לנתח את המצב בריאל מדריד וציטט את דברי ג'רארד פיקה שאמר רק בתחילת העונה שבפעם הראשונה שהוא משחק בברצלונה הוא מרגיש שריאל מדריד היא השולטת. בעיתון ניסו להסביר כיצד הכל התהפך תוך מספר חודשים:


1. חוסר אחדות. השחקנים החלו לחשוב על עצמם ולא על כל הקבוצה. בתיקו 2:2 בין סלטה ויגו וריאל מדריד נראו מבטי זעם של כמה שחקנים וכריסטיאנו רונאלדו מוליך את התנועות והמבטים האלה של חוסר שביעות וכעס על חבריו. "מבלי אחדות ומשחק קבוצתי אין הצלחה", קבע העיתון.


2. בצורת בכיבוש שערים. בשנה שעברה, אחרי 17 שנה, צברה ריאל 40 נקודות והחזיקה בהפרש שערים נפלא, 18:47. העונה במאזנה רק 32 נקודות והפרש 16:32.



רק ארבעה שערים ל-CR7 בליגה, כפול מבנזמה ובדיוק כמו בייל שבקושי שיחק (AFP)


3. נחיתות פיזית. בעיה מוזרה אולי, אבל נטען שהיכולת הפיזית של שחקני ריאל מדריד אפילו לא מתקרבת לזו הממוצעת והדרושה. אולי השחקנים תשושים מרוב משחקים, סבלו חלקם מפציעות או אולי שומרים בחלקם כוח לגביע העולמי. "ציפינו לתגובה מיידית ב-2018 למצב הפיזי וזה לא נעשה", נכתב בעיתון.


4. חלוקת דקות לא נכונה. השחקנים הצעירים מקבלים פחות דקות ממה שקיבלו בסופר קאפ. מרקו אסנסיו, למשל, היה אמור להיות הכוכב הצעיר של הקבוצה ומקבל כעת דקות מועטות.


5. חוסר מוטיבציה ובלבול מול השער. ההרגשה שהשחקנים מתייאשים במהירות מול השער. שחקנים אחרים חושבים שאי אפשר לגעת בהם לא משנה מה יקרה (אולי מתייחסים לכריסטיאנו רונאלדו שכבש רק ארבעה שערי ליגה העונה). בפרסום אחר של העיתון אף נכתב כי מרסלו נחשב כיום לחוליה החלשה בקבוצה, מפני ש-40 אחוז מהשערים שהובקעו נגד ריאל מדריד נכבשו מהאגף שלו.


גם העיתון "ספורט" הקאטלוני פרסם הבוקר שפרס מתחיל לחשוב שטעה כשנתן לזינדין זידאן את המושכות לבנות את הקבוצה כמו מנג'ר ספורטיבי, עמדה שאין בריאל. פרס שוקל לפטר את המאמן או לכל הפחות לחזור לתוכנית שלו לרכוש גלאקטיקוס, דבר שזיזו הוריד מסדר היום לטובת צירוף צעירים.



מרסלו, קרוס ורונאלדו. הפרצופים אומרים הכל (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי