ריאל בעקבות סלאח, נחשפו הסיבות לקרע בין זידאן לפרס

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | AFP

אלופת אירופה נחושה לצרף את כוכב ליברפול, כתשובה למעבר של קוטיניו. 'ספורט' חשף: זידאן רותח על הרצון לצרף את קפה על חשבון קידום בנו בקבוצה הבוגרת, ולכן יצא למלחמה בנשיא. המפגש מול פ.ס.ז' יכריע?

(גודל טקסט)

בעקבות רצף התוצאות הרעות ופער 16 הנקודות מברצלונה בליגה, ערך המאמן זינדין זידאן ערך אתמול (שלישי) שיחה לשחקניו לפני מסיבת העיתונאים לקראת משחק הגומלין מול נומנסיה הערב בגביע המלך (22:30, שידור ישיר בספורט3).

"זאת הייתה שיחה שלדעתי הייתה הכרחית. לא עשיתי שיחה רק כדי לעשות שיחה, אלא כדי להפיק ממנה משהו", אמר בין השאר הצרפתי במסיבת העיתונאים לגבי האסיפה שארכה כ-45 דקות. לפי הדיווחים, זידאן, השחקנים והצוות המקצועי עשו חשבון נפש ושוחחו כדי לשפר את המורל לקראת המשחקים שנותרו בליגה, הגביע הספרדי ושמינית גמר ליגת האלופות המתקרבת נגד פאריס סן ז'רמן.

לפי התוכנית "אל לארגרו" של התחנה הספרדית "קאדנה סר", זידאן היה רציני מאוד לאורך השיחה ותיאר את המצב כ"קריטי", כשגם שחקנים מובילים כמו הקפטנים סרחיו ראמוס וכריסטיאנו רונאלדו הביעו את דעתם על מצב הקבוצה. בנוסף, מספר שחקנים צעירים התלוננו על כך ש"ממש לא בטוח שמי שנראה טוב באימונים ישחק". ובתוכנית אחד השחקנים תיאר את האסיפה כהכרחית, אך גם כ"משעממת ולא פרודוקטיבית".


זידאן. השיחה עם השחקנים תעזור? (AFP)

בנוגע לרכש, באנגליה טוענים שהבלאנקוס סימנו את מוחמד סלאח כתגובה הראויה לחתימה של פיליפה קוטיניו בברצלונה. הספרדים מקווים שהכוכב המצרי הלוהט של ליברפול יעיר מחדש את החלק ההתקפי של הקבוצה וינסו להביאו כבר בינואר.

בתוך כך, ב"מארקה" ערכו היום רשימה של 16 סיבות לפער העצום של 16 הנקודות בין ברצלונה לריאל מדריד, כשבין השאר דובר על היכולות של השוערים וההגנה לעומת העונה שעברה, התפוקה מהספסל, ההבדל בין זידאן לארנסטו ואלוורדה, מאזן השערים הדל של הבלאנקוס לעומת הבלאוגרנה ובראש רונאלדו לעומת ליאו מסי, השתלבות שחקני הרכש, הרעב לתארים, הקהל בסנטיאגו ברנבאו לעומת הקאמפ נואו וכמובן המשחק החסר בעקבות ההשתתפות של ריאל מדריד בגביע העולם לקבוצות.

מאוחר יותר, 'ספורט' הקטלוני דיווח כי היחסים המעורערים בין פלורנטינו פרס לזידאן, קשורים בצורה ישירה בעתידם המעורפל של צמד ילדיו של המאמן. כבר יותר מחודשיים, ששמו של קפה מאתלטיק בילבאו סומן כחיזוק הבא של הבלאנקוס, אולם זידאן בטוח כי צירופו של השוער הצעיר יעצור את ההתקדמות של בנו, לוקה שהפך לשוער השלישי העונה. הצרפתי בן ה-19 אומנם מתקשה להרשים בקבוצת המילואים, וספג העונה מספר שערים מביכים, אך אביו בטוח כי הוא ראוי להיכלל בסגל הקבוצה הבוגרת, במיוחד בשל האכזבה מקיקו קאסיה, שגם עתידו בריאל מוטל בספק. פרס מצדו בטוח כי צירופו של קפה יסייע משמעותית לריאל מדריד, יסייע לחיזוק הזהות וישכיח את כישלון המשא ומתן עם מנצ'סטר יונייטד על דויד דה חאה.


קפה. ישלם את מחיר הסכסוך? (Gettyimages) 

בשל הרצון של ריאל לצרף את קפה, שעל פי חלק מהדיווחים כבר עבר בדיקות רפואיות בבירה הספרדית, זידאן בחר להבהיר לעיתונאים לפני סלטה ויגו כי הוא 'אינו מעוניין באף שוער', מה שתואר כרמז עבה לעבר הנשיא בנוגע לעתידו של בנו. בתוך המועדון יש כאלה המאשימים את זידאן ברצון לקדם את המקורבים אליו, כמו בניו וקארים בנזמה, על חשבון טובת המועדון. גם העובדה כי אנזו זידאן, שהתקשה לקבל דקות בדפורטיבו אלאבס ועבר ללוזאן השווייצרית, זכה להשמצות מצד אנשי המועדון – הובילו את זידאן להילחם על עתידו של בנו הצעיר יותר. המאמן אינו מוכן לקבל את העובדה כי קפה ישחק העונה בריאל מדריד, ונדמה כי המלחמה הזו רק בתחילתה.

בנוסף, נדמה כי עתידו של המאמן תלוי בצורה ישירה בהמשך דרכה של ריאל בליגת האלופות. אם אלופת אירופה תצלח את המפגש הכפול מול פאריס סן ז'רמן, זיזו עשוי להמשיך עד לסיום העונה ואז עתידו ייבחן מחדש. הדחה כבר בשמינית הגמר תסלול את דרכו מחוץ למועדון, יחד עם אנזו, שיימכר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי