צפו בתקציר: 0:5 לברצלונה על ויגו, מסי עם צמד ובישול אדיר

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

מחזיקת הגביע התפוצצה בגומלין שמינית הגמר אחרי 1:1 במשחק הראשון. אלבה בישל לפרעוש פעמיים, האחרון החזיר לו עם אסיסט וסוארס כבש את הרביעי כבר בדקה ה-31. ראיקיטיץ' נעץ את החמישי. גם סביליה ואספניול עלו

קבוצות: סלטה ויגו
(גודל טקסט)

בשבוע שעבר התארחה ברצלונה ב"בלאיידוס" של סלטה ויגו וסיימה מולה ב-1:1 בשמינית גמר הגביע הספרדי, אבל הערב בקאמפ נואו, לעיני כ-60 אלף צופים בלבד, היה זה משחק חד צדדי. 0:5 מדהים ניצחה ברצלונה את סלטה ויגו, כשכבר בדקה ה-31 הוכרעה ההתמודדות הודות ל-0:4 בניצוחו של ליאו מסי, מי אם לא, שכבש פעמיים והוסיף בישול.

בברצלונה התייחסו למשחק מול התכולים במלוא הרצינות והמאמן ארנסטו ואלוורדה פתח עם ההרכב החזק ביותר העומד לרשותו למעט ספסולו של אנדרה טר שטגן לטובת יאספר סילסן בשער, כשגם חאבייר מסצ'ראנו זכה לרשום 90 דקות במרכז ההגנה, אולי במשחקו האחרון בקבוצה אחרי כמעט שמונה שנים.

אמנם סלטה ויגו הגיעה להתמודדות לאחר ה-2:2 הדרמטי מול ריאל מדריד במחזור הליגה האחרון ועם תיקו מהמשחק הראשון, אבל כשליאו מסי מגיע בשיאו כנראה שאין מה לעשות בנדון. הפרעוש כבש צמד תוך שתי דקות (13 ו-15) והוסיף בישול יוצא מן הרגיל לג'ורדי אלבה, מי שבישל לו את השערים הראשונים, כבר בדקה ה-28. שלוש דקות אחר כך לואיס סוארס ניצל טעות קשה בהגנה וקבע 0:4 אחרי 31 דקות, במשחק שהפך לגארבז' טיים מוקדם מאוד מהצפוי. אגב, לאלבה העונה כבר שמונה בישולים, שבעה מהם לפרעוש שבמסגרת הגביע לאורך השנים במאזנו 14 שערים ו-10 בישולים ב-14 משחקים. לא ייאמן.

ובחזרה למשחק. עוסמאן דמבלה זכה ל-31 דקות במחצית השנייה כשהחליף את מסי בדקה ה-59, וכשכבר נראה היה שתוצאת המשחק נקבעה הצרפתי בכבודו ובעצמו בישל. היה זה כדור קרן מדוד לראשו של איבן ראקיטיץ' בדקה ה-87 שסידר לברצלונה את השער החמישי. ניצחון משכנע במיוחד שגרם אפילו לפיליפה קוטיניו, הרכש החדש שצפה מהיציע, להתמוגג. וזה עוד לפני שהקוסם הברזילאי ובלם הרכש יירי מינה ערכו את הופעות הבכורה.


דמבלה מחליף את מסי. הפרעוש כיכב בענק, הצרפתי בישל לקראת הסיום (AFP)

הרכבים
ברצלונה: יאספר סילסן, נלסון סמדו, ג'רארד פיקה (תומאס ורמאלן, 46), חאבייר מסצ'ראנו, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', אנדרס אינייסטה (חוסה ארנאיס, 63), אנדרה גומס, לואיס סוארס, ליאו מסי (עוסמאן דמבלה, 59).

סלטה ויגו: סרחיו אלבארס, הוגו מאיו, אנדרו פונטאס, סרג'י גומס, ג'וני קסטרו, דניאל ואס (נמניה ראדוג'ה, 46), חוזאבד סאנצ'ס, סטניסלב לובוטקה, איאגו אספס (מקסמיליאנו גומס, 46), אמרה מור, פיונה סיסטו (בראיס מנדס, 57).

שחקני ברצלונה רגע לפני השריקה (AFP)
שחקני ברצלונה רגע לפני השריקה (AFP)

מחצית ראשונה
דקה 10: מסי סיפק את הבעיטה הראשונה שלו לשער, כשניסה את מזלו מ-20 מטרים ואלבארס קלט.

דקה 13, 0:1 לבארסה! אלבה שלח מסירת רוחב משאל בין שני שחקני הגנה, סוארס סיפק הטעיית גוף ומסי שלח בנגיעה את הכדור לפינה הימנית.

דקה 15, 0:2 לברצלונה! חלפה רק דקה וחצי ושוב אלבה פרץ באגף שמאל ושלח רוחב נוסף, הפרעוש הגיח מאחרונית ושוב מצא את הרשת.

ליאו מסי. מודה לאל על הצמד (AFP)
ליאו מסי. מודה לאל על הצמד (AFP)

דקה 26:מסי הוריד את הכדור בראשו מצד שמאל אל סוארס ברחבה, האורוגוואי איפשר לכדור לקפוץ פעם אחת על הדשא ובעט מספרת, אך הכדור חלוף בסמוך לקורה.

דקה 28, 0:3 לקטאלנים! הפעם זה היה תורו של מסי להיות בתפקיד המבשל. הארגנטינאי שלח מסירת אמן על 40 מטרים מעל הגנת סלטה אל אלבה שהתגנב בשמאל, המגן התכבד לכבוש את השלישי.

ג'ורדי אלבה ברגע כיבוש השער השלישי (AFP)
ג'ורדי אלבה ברגע כיבוש השער השלישי (AFP)

דקה 31, 0:4 לברצלונה! ראקיטיץ' וגומש לחצו על קסטרו ברחבת סלטה, המגן ניסה למסור לשוער ובטעות מצא את סוארס, החלוץ הכניע את אלבארס ללא בעיה.

לואיס סוארס. שער קל (AFP)
לואיס סוארס. שער קל (AFP)

דקה 59: שחקני בארסה משתעשעים על כר הדשא מתחילת החצי השני, דמבלה נכנס במקום מסי לקול תשואות בקאמפ נואו.


דקה 67: סמדו שלח הגבהה מימין, סוארס בעט מהאוויר מעל שערו של אלבארס.

דקה 80: לואיס סוארס ניסה את כוחו מכ-40 מטרים אחרי שהבחין כי השוער הרחק מקו השער, הכדור היה קרוב למסגרת, אבל לא מעבר.

דקה 87, 0:5 לברצלונה! קרן מימין של עוסמאן דמבלה מצאה את ראקיטיץ' לבדו ברחבה. הקרואטי עלה בחופשיות לכדור, שם את הראש היטב וכבש את החמישי של קבוצתו. שערו הראשון בגביע.


ראקיטיץ' חוגג את את החמישי והאחרון במשחק (AFP)

סביליה ואספניול ניצחו והעפילו לרבע הגמר
סביליה – קאדיס 1:2. לחצו כאן וצפו בתקציר
האנדלוסים השלימו ניצחון קליל על קאדיס מצמרת הליגה השנייה בגומלין שמינית גמר גביע המלך בזכות 1:2 בבית, והעפילו עם 1:4 בסיכום שני המשחקים. האווירה ברמון סאנצ'ס פיחואן הייתה נינוחה ברוב שלבי המשחק, במיוחד כשוויסאם בן ידר העלה את המקומיים ליתרון בדקה ה-31. בדקה ה-52 הכפילה את התוצאה, כאשר פאבלו סראביה סידר לחואקין קוראה את השני. לקראת שריקת הסיום קאדיס הצליח להשיג שער כבוד, כשאלבארו גרסיה קבע 1:2 בדקה ה-86.


לבאנטה – אספניול 2:0. לחצו כאן וצפו בתקציר

אספניול גם כן השיגה את הכרטיס לרבע גמר גביע המלך בזכות 0:2 בחוץ על לבאנטה ו-2:3 בסיכום שני המשחקים. הקטאלנים הגיעו למשחק הגומלין לאחר שהפסידו בבית במשחק הראשון 1:2 לאורחים, אך הצליחו להשיג שני שערי חוץ חשובים באצטדיון העירוני בוולנסיה. לאו באפטיסטה כבש את הראשון כבר בדקה ה-14 בזכות נהדר של ג'רארד מורנו, המבשל הפך לכובש בדקה ה-34 וגמר את הסיפור עוד לפני המחצית.

שחקני אספניול חוגגים את העלייה לרבע גמר (צילם מסך)
שחקני אספניול חוגגים את העלייה לרבע גמר (צילם מסך)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי