"זידאן מאמין בקבוצה כמו שהיטלר האמין בחיל האוויר הנאצי"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | AFP

סערה גדולה בספרד בעקבות משפט מעורר מחלוקת שנכתב בטור ב"מארקה" ונמחק זמן קצר לאחר מכן. מרסלו: "אחד המצבים הכי גרועים מאז שהגעתי". דיווח: פרס יציע את רונאלדו תמורת ניימאר

(גודל טקסט)
סערה גדולה במדריד. בטור בעיתון הנחשב "מארקה" נמתחה ביקורת חריפה על השמרנות של זינדין זידאן, אבל כנראה שהכותב הלך רחוק מדי. "זידאן מאמין בקבוצה שלו ללא תנאים, כמו שהיטלר האמין בלופטוואפה (חיל האוויר הנאצי)". המשפט נמחק זמן קצר לאחר מכן, אבל בציוץ בחשבון הטוויטר נשאר.


"Zidane believes in this group unconditionally, like Hitler believed in the Luftwaffe"@realmadriden's coach is too stubborn to change a team in decline.

And his decision to allow James and Morata to leave was the decisive blow.

OPINION ✍️https://t.co/NgX050A59Ppic.twitter.com/jDtKabcvgl

— MARCA in English (@MARCAinENGLISH) January 13, 2018


בריאל מדריד מתקשים להבין מה קורה לקבוצה שזכתה בשמונה תארים תחת זינדין זידאן. ברור לכולם שחייבים לעשות משהו, אבל לא ברור מה, בנוסף לדילמה אם להחליף את המאמן שכל כך הצליח רק עד לפני מספר שבועות. הבלאנקוס הפסידו אתמול לויאריאל 1:0 ויש ביקורת קשה על הקבוצה. בשער ה"אס" נכתב על גבי תמונה של כריסטיאנו רונאלדו: "בלי שער, בלי מזל ובלי הסברים". גם ב"מארקה" הלכו על כותרת דומה: "בלתי ניתן להסבר".




העורך הראשי של "אס", אלפרדו רלאניו, אחד העיתונים הכי מקורבים לריאל מדריד כתב: "הכי גרוע זה שריאל מדריד איבדה את הכבוד העצמי". תומאס רונסרו, הפרשן הראשי של העיתון המדרידאי לגבי הקבוצה מבירת ספרד צייץ בטוויטר: "זה דבר שלא מתקבל על הדעת. שמישהו יעיר אותי ויגיד שזה רק סיוט, אבל אנחנו צריכים לקום ולומר 'האלה מדריד' ולהמשיך הלאה". ברדיו "קאדנה סר" לעונת זאת חזרו לאופציית ניימאר כשנטען שפלורנטינו פרס יילך על הברזילאי ויציע לפאריס סן ז'רמן את כריסטיאנו רונאלדו ועוד סכום כסף וינסה לסגור את העיסקה אחרי המונדיאל כדי שניימאר יגיע כבר בקיץ הקרוב. 


המספרים מדברים על תקופה קשה בריאל מדריד כשאחרי 18 משחקים (אחד פחות משאר הליגה, שסיימה את הסיבוב הראשון), האלופה איבדה יותר נקודות מכל מה שאיבדה בעונה שעברה. ב-18 משחקים היא איבדה 22 נקודות יותר, אחת יותר מכל העונה שעברה וגם אם תנצח את כל המשחקים שנשארו לה עד סיום העונה, זה דבר כמעט בלתי אפשרי, מדובר על 92 נקודות שכלל לא בטוח שיכולות להבטיח אליפות.


Esto es insoportable. Que alguien me despierte de esta pesadilla. Pero hay que levantarse. Hala Madrid siempre pase lo que pase.

— Tomás Roncero (@As_TomasRoncero) January 13, 2018


ריאל מדריד רשמה הפסד שני רצוף בסנטיאגו ברנבאו, מה שלא קרה לה מאז שחואנדה ראמוס אימן אותה בעונת 2008/9, אז גם הובסה על ידי ברצלונה בבית 6:2 ולאחר מכן הפסידו בבית למאיורקה 3:1. עוד נתון מדהים הוא שעונת 2006/7 הייתה האחרונה בה לא כבשה ברצף בשני משחקים ביתיים עם הפסד 1:0 ללבאנטה ו-0:0 לאחר מכן נגד ריאל בטיס.


#LaPortada Inexplicable pic.twitter.com/rYVmvpHMUl

— MARCA (@marca) January 13, 2018

אז מה הסיכויים שזידאן יפוטר? הספקולציות לגבי אפשרות שיוחלף כבר רצות בתקשורת. האתר האיטלקי "ספורט מדיאסט" וטוען שמאמן נאפולי מאוריציו סארי הוא אחד המועמדים לעונה הבאה. לפי הידיעה, פלורנטינו פרס אוהב את המשחק ההתקפי של נאפולי. הנתונים הנוכחיים של המאמן הצרפתי כבר גרמו לפיטורי מאמנים בעבר. רפא בניטס פוטר ב-4 בינואר 2016 למרות שצבר אז חמש נקודות יותר מזידאן כיום (37). גם ז'וזה מוריניו סבל מפער של 16 נקודות מברצלונה בעונת 2012/13, שהגיעו לשיא של 18 הפרש, דבר שהביא לעזיבתו בתום העונה.


כעת הפער עלול לצמוח ל-19 אם בארסה תנצח היום את ריאל סוסיאדד. רק פעמיים מאז שנת אלפיים הייתה לריאל מדריד פתיחה גרועה כזו של העונה. בעונת 2001/2 השיגה רק 32 נקודות אחרי 19 משחקים ובעונת 2005/6 רק 30 נקודות. המגן מרסלו אמר אחרי המשחק: "אני 11 שנים בריאל מדריד, וזה אחד המצבים הכי גרועים בו היינו. אנחנו מנסים לשחק כדורגל טוב, להניע את הכדור ולכבוש שערים, אבל שום דבר לא עובד לנו. המצב שלנו נראה בדיוק כפי שאתם רואים מהצד. אנחנו עצובים, כועסים ואני מרגיש שאנחנו טובעים". המאמן זידאן כינה את המצב: "משבר מנטלי".



מרסלו. "שום דבר לא עובד לנו" (AFP)


דני קרבאחל שלח מסר ברור לכל שאר שחקני הקבוצה והאוהדים: "המצב קשה מאוד ומי שלא מאמין בקבוצה הזאת יכול ללכת. היה מגיע לנו יותר על מה שעשינו 90 דקות. אתה יורד לחדר ההלבשה אחרי משחק כזה ומרגיש דפוק, אבל אני מקווה שבסוף העונה נוכל לחגוג זכייה בתואר כלשהו. אם המאמן יפוטר? הוא יותר קרוב אלינו מאי פעם. הוא המנהיג של הספינה הזאת וכולנו נמות איתו".


גם טוני קרוס מרגיש שזה הזמן להנמיך ציפיות: "המטרה שלו כרגע לסיים את העונה בין ארבע הראשונות. אנחנו צריכים להתמקד בהבטחת העלייה לליגת האלופות. אין טעם לחשוב כרגע על שום דבר אחר חוץ מהמשחק הבא. המטרה שלנו להתחיל לצבור נקודות".


שחקן הקבוצה לשעבר, אלברו אברלואה, שעובד כיום בערוץ הטלוויזיה הרשמי של המועדון, צייץ בטוויטר: "המצב כרגע הוא שריאל מדריד רוצה, אבל לא יכולה. במצב הזה יש פיתרון אחד לחרוק שיניים ולהמשיך לעבוד קשה".


Pues esto es lo que hay a día de hoy, un quiero y no puedo. Y en situaciones así sólo hay una opción: apretar los dientes y trabajar más que ayer. A vuestro lado hasta el final. ¡Hala Madrid!

— Álvaro Arbeloa (@aarbeloa17) January 13, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי