ג'רארד פיקה האריך את חוזהו בברצלונה עד 2022

עיתון מונדו דפורטיבו
עיתון מונדו דפורטיבו | טוויטר

בתקשורת הקטאלנית מבינים לאחר ה-1:0 לאספניול: "גם מסי אנושי", אבל לאודרופ, אקס בארסה, חושב אחרת: "לא אראה שחקן כמוהו עד יום מותי". חפץ הושלך על סילסן, פאוליניו נפצע. צפו בתקציר

קבוצות: אספניול
(גודל טקסט)

ג'רארד פיקה יישאר בברצלונה עד 2022. המועדון הודיע היום (חמישי) על הארכת חוזהו של הבלם בשלוש שנים נוספות מעבר לחוזהו המקורי. סעיף השחרור יעמוד על 500 מיליון יורו, מה שככל הנראה מבטיח שפיקה יסיים את הקריירה בברצלונה. פיקה גדל בברצלונה וחזר אליה ממנצ'סטר יונייטד ב-2008. הוא שיחק 422 משחקים במדי בארסה וכבש 37 שערים.


ליאו מסי אמנם החטיא פנדל אבל למיכאל לאודרופ זה לא הפריע להצהיר כי "פאולו דיבאלה לא יהיה מסי וחבל על כל ההשוואות האלה שרק עושות לו רע ביובנטוס ונבחרת ארגנטינה", כך אמר שחקן העבר לתקשורת האיטלקית. הדני האגדי שלבש את המדים של ברצלונה והגברת הזקנה גם יחד הוסיף: "העובדה שדיבאלה שמאלי, נמוך קומה, בעל תנועה דומה וארגנטינאי לא הופך אותו למסי. הוא לא מסי".




לאודרופ בן ה-52 שפוטר לפני כמעט שלוש שנים מסוונזי ומאמן מאז בקטאר יצא נחרצות נגד התופעה: "אין אפשר להשוות כל שחקן עולה שיש לו קצת כישרון לפרעוש. שחקן כמו מסי לא גדל כל 10, אפילו 15 שנים. אני בספק אם אני אזכה לראות את היורש של מסי בתקופת חיי".



"דיבאלה הוא לא מסי ולא יהיה. נקודה" (Getty(


יומיים אחרי שהתקשורת הקטאלנית היללה ושיבחה את ברצלונה כקבוצה היחידה בליגות הגדולות שלא הפסידה, הסתבר שנאחס עובד מצוין גם בספרדית. אספניול, בעונה חלשה יחסית, רשמה 0:1 על בארסה אחרי תשע שנים ללא ניצחון בדרבי. זה אומנם משחק ראשון ברבע הגמר ויש גומלין, אבל שחקני אספניול חגגו בסיום כאילו זכו בגביע.


בארסה גם הפסידה אחרי 29 משחקים העונה, לראשונה מאז ההפסד לריאל מדריד בסופרקאפ הספרדי."אספניול קטעה את הרצף של ברצלונה", נכתב ב-"מונדו דפורטיבו" בשער העיתון, ובעיתון "ספורט" נכתב: "אנחנו אנושיים". הקשר אוסקר מלנדו בן ה-20 ששיחק העונה רק שבעה משחקים כמחליף, ונכנס בדקה ה-74, נכנס להיסטוריה כשכבש שער ניצחון בדקה ה-88. מלנדו אמר בסיום: "אין לי מילים. האוהדים שלנו שווים ציון 10. זה השער הראשון שלי כמקצוען ואני מקווה שעוד הרבה יגיעו. אני מודה לנבארו על המסירה. ברגע שכבשתי חשבתי על מי שעזר לי להגיע לכאן. אני מאושר שדייגו לופס הציל את הפנדל. זה הגיע לנו".


[ÚLTIMA HORA]
Acuerdo de renovación con @3gerardpique hasta 2022
Más información https://t.co/EbIfFVQsld
#Pique2022pic.twitter.com/716D4yTXaM

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) January 18, 2018


שוערה לשעבר של ריאל מדריד לופס, זכה לשחקן המצטיין במשחק כאשר הדף כאמור פנדל מרגלי מסי בדקה ה-64 עם הצלה ענקית. זו הפעם השנייה שהוא הודף פנדל של מסי והקודמת הייתה גם בגביע בעונת 2007/8 כששיחק בויאריאל. הוא השוער היחיד שהדף שני פנדלים של מסי, וזה היה הראשון אחרי חמישה שמסי מחמיץ נגד אספניול. ברצלונה לא צריכה להיות מאוד מודאגת כי ב-13 פעמים בהם הפסידה במשחק ראשון בגביע 1:0, היא חזרה בגומלין וניצחה ב-12 פעמים. רק בעונת 1981/2 ברצלונה הודחה על ידי אתלטיקו מדריד אחרי הפסד 1:0 ותיקו 0:0 בגומלין.


קשה לומר שברצלונה זלזלה במשחק וב-"מארקה" נכתב על המשחק: "מסי אנושי למרות הכל, ברצלונה לא בלתי מנוצחת". ג'רארד פיקה הודה: "לשחק במגרש של אספניול (קיר שלו גובל בקניון ענק ליד שדה התעופה של ברצלונה) תמיד קשה. אני מקווה שהאוהדים שלנו יידעו להתנהג ולא יעליבו ולא יזרקו חפצים כמו שהיה נגד אספניול". אוהדי אספניול התנהגו בצורה לא ספורטיבית כשזרקו חפץ מהיציע שפגע בשוער ההולדני יספר סילסן.


️ "ESPANYOL BREAKS THE STREAK" #fcblive#CopaDelReypic.twitter.com/gxwRZ1oqO2

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) January 18, 2018


מאמן בארסה, ארנסטו ואלוורדה אמר בסיום: "השוער סילסן הציל מצבים רבים. הם חיכו לנו הרבה זמן כדי לנצח. לא היינו ברי מזל בכל הקשור למצבים שלנו לכבוש והצלת הפנדל הטריפה את האוהדים שלהם. ניסינו לשחק כמו תמיד העונה, אבל הפעם זה עבד פחות. זו לא תוצאה טובה כי לא כבשנו בחוץ". סרחיו בוסקטס הוסיף: "ידענו שיום אחד יגיע ההפסד הזה. עכשיו אנחנו רוצים לעשות קאמבק במגרש שלנו". סרג'י רוברטו חתם: "זה לא משנה מי הפייבוריטית, אנחנו צריכים עכשיו לנצח כדי לעלות לחצי". פאוליניו ספג מכה ברגלו והיום ייבדק לגבי חומרת הפציעה.


מאמן אספניול, קיקה סאנצ'ס פלורס, ידע למה הוא דוחה את סטוק שרצתה בו כמנג'ר. הוא נרשם כמאמן הראשון העונה שניצח את ברצלונה ואמר: "זה ניצחון חשוב להיסטוריה של אספניול. הדבר הכי מספק במשחק הוא שכובש השער הוא ילד שגדל בקבוצה, השעון לפיו לא ניצחנו את ברצלונה מתחיל לתקתק מחדש. המחצית הראשונה הייתה תרגול באיך להתגונן, והמחצית השנייה הייתה דוגמה של איך להיות קשוחים ולשרוד. עצירת הפנדל נתנה לנו כנפיים".


ואלוורדה
ואלוורדה. לא צריך לדאוג (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי