אם כל המשחקים: ברצלונה ואתלטיקו מדריד בקרב על העונה

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

ואלוורדה קרא לאוהדים וניסה להוריד לחץ מהשחקנים, סימאונה לא חושב על מסי, גריזמן נגד המנחוס והנתון המיוחד של פרננדו טורס. יעקב זיו עם כל מה שצריך לדעת לקראת המשחק שעשוי לפתוח את "לה ליגה" מחדש

(גודל טקסט)
אתלטיקו מדריד תגיע הערב (ראשון, 17:15) למשחק נגד ברצלונה ב"קאמפ נואו" ללא רגשי נחיתות ומקווה לרשום ניצחון ליגה שביעי ברצף, כדי לצמצם את הפער ממוליכת הטבלה לשתי נקודות בלבד. אם זה יקרה, אפשר להגיד שזאת רעידת אדמה ב"לה ליגה" שתיפתח מחדש וכנראה שנקבל קרב אליפות עד לרגע האחרון, כשדווקא ריאל מדריד עשויה להיות הקבוצה שתכריע אותו רק בגלל שהיא אמורה לשחק נגד שתי הקבוצות.


בארסה לא הרשימה ברוב המשחקים האחרונים, אבל מצפה לתמיכה מלאה של אוהדיה. העיתון "מונדו דפורטיבו" קרא לא להשאיר אף כיסא ריק באיצטדיון כדי לעודד את השחקנים של ארנסטו ואלוורדה, שכמאמן מעולם לא הצליח לנצח את אתלטיקו מדריד ב-12 משחקים. הפער בין הקבוצות כעת עומד על חמש נקודות, כשרק לפני שישה מחזורים עמד על 11. ניצחון של בארסה יגדיל את הפער שלה בפסגה לשמונה נקודות וייתן לה אפשרות להפסיד עוד פעמיים ולסיים משחק בתיקו במהלך 11 המחזורים שיישארו ועדיין לזכות באליפות.



בצד השני, האופטימיות של ה"רוחיבלאנקוס" נובעת גם מכך שהם צברו בליגה 61 נקודות, בדיוק אותו מספר שצברו בשלב הזה של העונה ב-2013/14. אז כזכור הסתיים באליפות, למרות שהיו במקום שלישי ערב המחזור.אז למי יש לוח משחקים קשה יותר? אתלטיקו עדיין צריכה לשחק מול ויאריאל הנחלשת (מחזור 29), ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו (31) ואספניול בבית (36). בעוד שלברצלונה יש לוח משחקים שנראה על פניו קצת יותר קשה, נגד אתלטיק בילבאו בבית (מחזור 29), סביליה בחוץ (30), ולנסיה בבית (32), ויאריאל בחוץ (34) וריאל מדריד בקאמפ נואו (36).



ואלוורדה. מעולם לא ניצח את אתלטיקו מדריד (Gettyimages)


מבחינת השחקנים, מדובר במשחק שבקלות יכול להיות מוגדר כקרב בין ליאו מסי לאנטואן גריזמן שנמצאים בכושר מצוין. עם זאת, החלוץ הצרפתי מעולם לא כבש ב-11 המשחקים בקאמפ נואו במדי ריאל סוסיאדד ואתלטיקו, לעומת מסי שהקיע 27 פעמים מול הקולצ'ונרוס (0.77 למשחק). למרות הנתון המרשים, שוער אתלטיקו יאן אובלאק הצליח לעצור מעט את הארגנטינאי בשנים האחרונות והוא כבש נגדו רק חמישה שערים ב-10 משחקים כך שהממוצע הכללי שלו מול היריבה מבירת ספרד ירד ל-0.27, כששני שערים בלבד נכבשו בקאמפ נואו.


La portada del diario Mundo Deportivo de mañana… DUELO AL GOL. pic.twitter.com/x9TLoZE7X2

— El 10 (@el10blaugrana) March 3, 2018

ולא רק בגזרת היחידים, מדובר גם בקרב בין הצמדים ההתקפיים הכי טובים בשתי הקבוצות. מסי ולואיס סוארס בצד אחד מול גריזמן ודייגו קוסטה בשני. האורוגוואי לוקח את המקום הראשון בקרבות בין הקבוצות אחרי שכבש שבעה שערים ב-12 משחקים בלבד בכל המסגרות: שניים בליגת האלופות, שלושה בליגה ועוד צמד בגביע המלך. כאמור, הצרפתי לא כבש עדיין בקאמפ נואו וב-23 המשחקים ששיחק בקריירה נגד הבלאוגרנה מצא את הרשת שש פעמים, ארבעה באדום-לבן.


שני המאמנים התייחס למשחק שמוגדר בספרד כ"אם כל המשחקים" העונה. מאמן מוליכת הטבלה ואלוורדה, שכנראה רוצה להוריד לחץ משחקניו, אמר: "זה לא גמר עבורנו. זה משחק חשוב, אבל גם אם נפסיד, יש עוד 11 משחקים והכל יכול לקרות. אנחנו כן מתייחסים למשחק הזה כאילו זה המחזור האחרון בליגה, בגלל שחייבים לנצח כדי שנוכל להתרכז בשלווה לליגת האלופות. האוהדים חייבים להבין שהם צריכים להיות איתנו בגלל שהם לא מעריכים נכון כמה הם יכולים לדחוף אותנו".



גריזמן. אולי הפעם יכבוש בקאמפ נואו? (Gettyimages)


לעומתו, דייגו סימאונה נדרש לשאלה הניצחית אם אפשר לעצור את מסי וענה: "בלתי אפשרי לעצור אותו. אין לי אסטרטגיה לעשות את זה בכל אופן, אבל המטרה שלנו תמיד דומה – להשאיר אפשרות לזכות באליפות בחמשת המחזורים האחרונים. כשאמרתי שקשה לזכות באליפות התכוונתי לכך שב-14 השנים האחרונות ברצלונה וריאל מדריד תמיד זכו, למעט אנחנו פעם אחת. לכן סטטיסטית זה יהיה קשה, אבל זה לא אומר שבלתי אפשרי. אני לא מגיע למשחק הזה עם מחשבה שהוא גדול יותר ממשחק נגד סביליה או ויאריאל, מכיוון שאלה שלוש נקודות בכל משחק. אולי מבחינה פסיכולוגית אלה שלוש נקודות יותר".


בלמה האורוגוואי של אתלטיקו, חוסה מריה חימנס, התייחס גם הוא לכוכב הארגנטינאי של היריבה: "יש שחקנים שמנסים להסתער עליו מהרגע הראשון ויש כאלה שמחכים עד שיעשה מהלך מסוכן. עם מסי חייבים להישאר מפוקסים עד סיום המשחק, כי ברגע האחרון הוא יכול לעשות משהו מטורף ולעבור אותך בדריבל. אתה יכול לשחק נגדו 35 פעמים וללמוד אותו בצורה מושלמת ועדיין הוא יפתיע אותך בפעם ה-36 וזה מה שעושה אותו הכי טוב בעולם. תמיד צריך לצפות ממנו את לבלתי נודע".


[SQUAD LIST]
#BarçaAtleti
pic.twitter.com/DOlLQLt9Wq

— FC Barcelona (@FCBarcelona) March 3, 2018

ההרכב של ברצלונה נראה סגור עם פיליפה קוטיניו באגף, כשמי שלא יפתחו הם עוסמאן דמבלה ופאוליניו שמציג ירידה גדולה ביכולת. סרג'י רוברטו יפתח כמגן ימני וכל השאר יישארו בעמדות הרגילות. באתלטיקו מדריד פרננדו טורס יפתח על הספסל, אבל עשוי להיות זה שיעשה את ההבדל אם ייכנס, אחרי שהניצחון האחרון של הקולצ'ונרוס בקאמפ נואו היה בזכותו. זה קרה היה לפני 12 שנה בעונת 2005/06, אז "אל ניניו" כבש צמד בניצחון 1:3, כשגם שנה לפני ניצחה אתלטיקו 0:2 בקטלוניה מצמד של טורס. האם זה יקרה גם הפעם? 



טורס. אחראי על הניצחון האדום-לבן האחרון בקאמפ נואו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי