אינייסטה צפוי להיעדר שלושה שבועות ולהחמיץ את צ'לסי

אנדרס אינייסטה
אנדרס אינייסטה | AFP

הקשר הוותיק של ברצלונה נפצע ב-0:1 על אתלטיקו ולא צפוי להחלים בזמן לגומלין באלופות: "איבדנו שחקן ייחודי שאין לו מחליף". סימאונה: "אם למסי הייתה חולצת אתלטיקו היינו מנצחים". וגם: העצה של מראדונה למסי

(גודל טקסט)
אפשר לברך את ברצלונה על זכייה באליפות, למרות שנותרו עוד 11 מחזורים לסיום העונה. צריך לקרות משהו דרמטי במיוחד כדי שבארסה תשמוט את ההובלה לאחר שניצחה אמש (ראשון) 0:1 את אתלטיקו מדריד ופתחה פער של שמונה נקודות על הקולצ'ונרוס.


ארנסטו ואלוורדה השיג ניצחון ראשון על דייגו סימאונה ב-13 משחקים נגדו כמאמן. סימאונה עדיין לא ניצח בליגה את ברצלונה בכל 13 המשחקים ביניהם (גם לא ניצח ב-11 משחקים בקאמפ נואו בכל המסגרות). הקטלאנים זקוקים כעת ל-25 נקודות נוספות כאשר שישה מ-11 המשחקים האחרונים היא תשחק בקאמפ נואו, כולל הקלאסיקו מול ריאל מדריד.



גם עיתוני ספרד סבורים שזה נגמר. הכותרת של "מונדו דפורטיבו": "זה כבר בתיק (האליפות)". "מארקה" כתב: "פעם אחר פעם ליאו מסי קובע אם ברסה תזכה באליפות או לא". לעיתון "ספורט" הייתה הברקה: "הליגה של אלוהים", נכתב כשדיוס נכתב באנגלית עם האות 10 של מסי. הפרעוש קיבל ציון 9, כמו איבן ראיקיטיץ' ואנדרס אינייסטה.


אינייסטה, שנפצע בירך האחורי ברגלו הימנית, עשוי להיעדר שלושה שבועות מהמגרשים וככל הנראה ייעדר ממשחק הגומלין מול צ'לסי בשמינית גמר ליגת האלופות. הקשר הוותיק יעבור במהלך היום בדיקות נוספות ולאחריהן תתברר תקופת ההיעדרות. "איבדנו שחקן ייחודי שאין לו מחליף. אין אחד כמוהו בעולם", אמר ואלוורדה.


החברים חוגגים עם מסי (AFP)
החברים חוגגים עם מסי (AFP)


גם מאמן בארסה, שנזהר בהצהרותיו, הודה: "הניצחון לא מבטיח לנו אליפות, אבל זה צעד לקראת הזכייה בתואר. זה לא אותו דבר להקדים את אתלטיקו בשמונה נקודות או בשתי נקודות. היה קשה לכבוש מולם בגלל שיש להם הגנת ברזל, אבל הכל הלך לפי המתוכנן".


על מסי הוסיף: "אין כמוהו עוד אחד בעולם. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הוא היה משחק באתלטיקו מדריד. אין לי ספק שהוא עושה את ההבדל בינינו לאתלטיקו מדריד. כשאימנתי את בילבאו הוא כבש נגדנו שניים או שלושה שערים כאלה וכשהוא הבקיע היום חשבתי שאז סבלתי ועכשיו אני נהנה. ידעתי שהקבוצה תגיב אחרי התיקו מול לאס פלמאס, אבל בסופו של יום אתה תלוי בגאוניות של מסי". גם דייגו סימאונה הודה שהכל תלוי במסי: "אם היינו שמים עליו חולצה של אתלטיקו מדריד אנחנו היינו מנצחים".


"LA LIGA DE D10S". Así titula el diario Sport sobre la actuación de Lionel Messi contra Atlético de Madrid para tener "el título (La Liga ) en el bolsillo". pic.twitter.com/3C1YX0BaVU

— Manu Martín (@Manumartin01) March 4, 2018


הכוכב הארגנטינאי שוב רשם את עצמו בספר השיאים כשהגיע ל-600 שלו בקריירה (539 בברצלונה, 61 בנבחרת ארגנטינה). זה גם היה שערו ה-24 העונה בליגה והוא צמוד במירוץ "נעל הזהב" של אירופה לאדינסון קבאני, מוחמד סלאח והארי קיין כולם עם 48 נקודות (2 נקודות לכובש שער בליגה גדולה).


באתלטיקו עדיין לא נכנעים. חוסה מריה חימנס אמר: "בארסה לא בלתי מנוצחת. הם עדיין יכולים לאבד נקודות בכל אצטדיון. אנחנו צריכים להיות רגועים משחק אחר משחק. נראה מה יקרה עד סיום העונה". במשחק נרשם עימות בין סמואל אומטיטי לדייגו קוסטה כשאומטיטי היכה את קוסטה בפניו.


בתוך כך חשף היום מאמן הכושר של נבחרת ארגנטינה פרננדו סיגנוריני מה גרם לליאו מסי להשתפר בבעיטות החופשיות שלו. לפי ריאיון שנתן סיגנוריני ב"לה סקסטה", בתקופה בה מראדונה אימן את הנבחרת הלאומית הוא נתן עצה מיוחדת לפרעוש: "כאשר אתה בועט בכדור, אל תניף את הרגל מהר מדי, אחרת היא לא תדע מה בדיוק אתה רוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי