ואלוורדה: זה היה הזמן להסתכן, עוד שני ניצחונות נהיה אלופים

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | Gettyimages

מאמן ברצלונה התייחס לעובד שעלה בהרכב משני ב-2:2 מול סלטה ויגו, בו קבוצתו רשמה משחק 40 ברציפות ללא הפסד. לראשונה ב-16 השנים האחרונות ברצלונה עלתה ללא שחקן בית ב-11. הקבוצה תשלים דאבל עד יום ראשון?

(גודל טקסט)
למרות שסיימה אמש (שלישי) ב-2:2 מול סלטה ויגו, ברצלונה עשתה עוד צעד לעבר האליפות עם משחק נוסף ללא הפסד, כש"שרדה" מול יאגו אספאס, כפי שנכתב ב"מארקה" על המשחק. בנוסף, בארסה תוכל להשלים דאבל עד תחילת השבוע הבא, אם תנצח בשבת את סביליה ב"וונדה מטרופוליטנו" בגמר גביע המלך (22:00, שידור ישיר בספורט1) ואתלטיקו מדריד תפסיד את שני משחקיה הקרובים מול ריאל סוסיאדד הערב (20:30) ומול ריאל בטיס ביום ראשון, למרות שמדובר בתסריט פחות סביר.


ברצלונה ממשיכה בקביעת שיא המשחקים שלה ללא הפסד ליגה שעומד כבר על 40, כש-33 מהמשחקים בהם לא נוצחה היו העונה (25 ניצחונות ו-8 תוצאות תיקו). הפעם ברצלונה התגברה על העבודה שנשארה בעשרה שחקנים אחרי שסרג'י רוברטו הורחק במחצית השנייה ועל שער השיוויון של יאגו אספאס, כשעוסמאן דמבלה כבש שער בכורה ופאקו אלקאסר המושמץ כבש את השער השני לקטלאנים. בגזרה הפחות חיובית, בארסה ספגה שער בכל אחד משישה המשחקים האחרונים שלה, כשהפעם האחרונה בה שמרה על שער נקי הייתה בניצחון 0:2 על אתלטיק בילבאו.


המאמן ארנסטו ואלוורדה הגן על ההחלטה שלו לעלות למשחק בהרכב משני: "יש לנו כמה שחקנים שלא נחו לרגע וחשבתי שמתאים לתת להם מנוחה לפני גמרי הגביע. מסוכן לעשות כל כך הרבה שינויים, אבל גם בגביע נגד סלטה שיחקנו בהרכב חסר. זה היה רגע לקחת סיכונים. נקווה שבשבת נוכל לגרום לאוהדים שלנו לאושר. האדום של סרג'י רוברטו הזיק לנו, אבל פער של 12 נקודות מאתלטיקו זה יפה. עוד שני ניצחונות ונהיה אלופים".


ב"מונדו דפורטיבו" נכתב על המהפכה בהרכב שעשה ואלוורדה ועל הנקודה שהשיג, כשירי מינה ותומאס ורמאלן פתחו במרכז ההגנה ומסי נכנס רק בדקה ה-60. בנוסף, היה זה המשחק הראשון ב-16 שנים האחרונות בו אף שחקן בית לא עלה בהרכב הבלאוגרנה. "ספורט" הדגיש שלמרות שהמאמן ביצע עשרה שינויים ב-11, בארסה עדיין החזיקה מעמד.


La portada del diario Mundo Deportivo de mañana… REVOLUCIÓN Y PUNTAZO. pic.twitter.com/Dk5BAS8hks

— El 10 (@el10blaugrana) April 17, 2018

La portada del diario Sport de mañana… RESISTEN. pic.twitter.com/eyAN6syDYh

— El 10 (@el10blaugrana) April 17, 2018

פאקו אלקאסר שפתח כחלוץ חוד בודד וכבש את שער הליגה הרביעי שלו העונה אמר אחרי המשחק: "אנחנו רוצים לזכות באליפות מוקדם ככל האפשר. אם אנחנו צריכים להפסיד משחק כדי לעשות זאת, זה לא מדאיג אותנו. לסיים את העונה בלתי מנוצחים זאת לא העדיפות העליונה שלנו". דניס סוארס, שזכה גם הוא להזדמנות נדירה, אמר: "יש לי עוד שנתיים בברצלונה, ואני רוצה להישאר בבארסה גם אחריהן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי