דיווח: הפסד לסביליה בגמר הגביע יסכן את משרתו של ואלוורדה

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | Gettyimages

בספרד משוכנעים שהפסד של ברצלונה הערב (22:30, ספורט1) יערער את מעמדו של המאמן, אך העיתונאי גיאם בלאגה משוכנע שהוא יאמן גם בעונה הבאה. הקבוצה רוצה להקדיש את התואר לאינייסטה, עשוי לשחק בגמר אחרון בבארסה

(גודל טקסט)
ברצלונה תפגוש הערב (שבת, 22:30, שידור ישיר בספורט1) את סביליה בגמר "גביע המלך" שייערך ב"וונדה מטופוליטנו" של אתלטיקו מדריד, במטרה לזכות בתואר הראשון שלה העונה, שעשוי להמתיק מעט את הגלולה המרה של ההדחה המוקדמת מליגת האלופות ברבע הגמר על ידי רומא.


מעמדו של המאמן ארנסטו ואלוורדה בקבוצה טוב כרגע, והוא הכחיש את הדיווחים על כך שליאו מסי וג'רארד פיקה תקפו אותו לאחר ההפסד לרומא בליגת האלופות בגלל הטקטיקה שלו ודרשו הסברים. כעת העיתונאי הספרדי הבכיר, גיאם בלאגה, חשף ב"סקיי ספורט" שהארגנטינאי אכן תומך במאמן ויש ביניהם יחסים טובים. עוד גילה שוואלוורדה יהיה מאמן ברצלונה גם בעונה הבאה ובמועדון כועסים על גורמים שמנסים לערער את היחסים בחדר ההלבשה.


יכול להיות שבלאגה מתכוון לדיווח מהסוג שפורסם ב"מונדו דפורטיבו" על כך שיש לחץ מקסימלי על המאמן לזכות בגביע ושהפסד הערב יעמיד את המשרה של ואלוורדה בסכנה. לכאורה מדובר בידיעה הגיונית מאחר שזה יהיה כישלון שני של המאמן העונה, אך יחד עם זאת אסור לשכוח שבארסה בדרך הבטוחה לזכייה באליפות ולכן הערכות לגבי המאמן ייעשו רק בסיום העונה. ואלוורדה רוצה לנקום בסביליה שלפני 11 שנה ניצחה אותו ואת אספניול בגמר גביע אופ"א לאחר דו קרב דרמטי מהנקודה הלבנה.


גם ב"מונדו דפורטיבו" טוענים שיש מקסימום לחץ על ואלוורדה אחרי הכישלון באלופות ומציבים את המשחק כניסיון לזכות ב"גביע המלך" עבור אנדרס אינייסטה שיעזוב כנראה לסין בסיום העונה.


️ "ANDRES' CUP"

"Maximum pressure for Valverde and the team after their CL elimination against Roma" #fcblive#CopadelReypic.twitter.com/xLt8KpmuZN

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 20 באפריל 2018

אם ואלוורדה יזכה בגביע הספרדי בסופו של דבר, זה לא יהיה רק בתואר הראשון שלו אי פעם כמאמן, הוא יהיה בדרך הבטוחה להשתוות לפפ גווארדיולה ולואיס אנריקה שזכו בעונה הראשונה שלהם במועדון בדאבל, שיהיה השמיני של ברצלונה ב-119 שנותיה והרביעי מאז 2009. בנוסף, במועדון ירצו להקדיש את הזכייה לאנדרס אינייסטה, עשוי בהחלט לקחת חלק בגמר האחרון שלו במדי ברצלונה לפני שיצטרף לליגה הסינית.


ב"מארקה" נכתב שבנוסף יהיה זה מבחן עבור עוסמאן דמבלה ופיליפה קוטיניו, שעלו יחד לברצלונה 280 מיליון יורו ולמרות שהם למעשה שחקני הרכש היקרים ביותר בתולדות המועדון, עד כה הם לא הביאו לקבוצה תוספת משמעותית. הברזילאי שהגיע מליברפול נראה טוב יותר מהצרפתי, ואולי העובדה שלא יכול היה לשחק בליגת האלופות גרמה לכך שברצלונה נראתה עייפה בתבוסה 3:0 לרומא. דמבלה, שעשוי לפתוח על הספסל, כבש רק כעת שער אחד עד כה בבארסה וכולם מקווים שיצליח להתאושש מפציעותיו העונה.


כנהוג ב"גביע המלך"ף בארסה תעלה עם שוערה שני, יאספר סילסן ההולנדי למרות שיש לה את מארק אנדרה טר שטגן, שנחשב לאחד השוערים הטובים בעולם כיום. "יש לנו את טר שטגן, השוער הכי טוב בעולם, אבל אנחנו יודעים כמה סילסן טוב", אמר איבן ראקיטיץ'. "הוא השוער ההולנדי הכי טוב וזה ממלא אותנו בביטחון. אני זוכר כמה הצלות גדולות שלו במפעל הזה. מגיע לו לקבל מדליה". גם העיתון הקטלאני "ל'ספורטיו" החמיא לשוער בשער העיתון וכתב: "זה הרגע שלו".


️ "YOUR TURN" #fcblivepic.twitter.com/OOLUv5p8l1

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 20 באפריל 2018

פרט מעניין נוסף הוא שסביליה היא הקבוצה שמסי הכי אוהב לכבוש מולה, כאשר עד כה הביע נגד האנדלוסים 30 שערים, יותר מאתלטיקו מדריד (28), ריאל מדריד (25), ולנסיה ואתלטיק בילבאו 24 שערים (24 נגד כל אחד). במשחקי גמר יש למסי 77 אחוזי הצלחה, כשבמשחקים בודדים רשם 14 נצחונות ו-3 הפסדים. במשחקי בית וחוץ רשם 6 נצחונות לעומת 3 הפסדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי