אינייסטה: השבוע אודיע על ההחלטה שלי, אני חושב שהיא ברורה

אנדרס אינייסטה
אנדרס אינייסטה | Gettyimages

אחרי שהניף עוד תואר, אולי בגמר האחרון שלו במדי הבלאוגרנה, התייחס הקפטן לעתידו והיה מאושר: "הכל הלך טוב מהדקה הראשונה". אביו אמר: "זמן טוב לעזוב". ברתומאו: "הוא חתום לכל החיים, ההחלטה שלו". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
ארנסטו ואלוורדה ענה אתמול (שבת) לכל המבקרים כשהוליך את ברצלונה ל-0:5 ענק על סביליה בגמר הגביע הספרדי שנערך ב"וונדה מטרופוליטנו", ולמעשה הניף את התואר הראשון שלו אי פעם כמאמן. בארסה השתוותה לריאל מדריד, שניצחה בהפרש דומה את קבוצת הבת שלה ריאל מדריד קסטייה, 1:6 בגמר "גביע המלך" לפני 38 שנה ב-1980. הקטלאנים מעולם לא ניצחו בפער כזה בגמר.


אנדרס אינייסטה, ליאו מסי ולואיס סוארס קיבלו ציון של 4 כוכבים כל אחד ב"מונדו דפורטיבו". ובעיתון "ספורט" זכה הקפטן הוותיק ל-10, לעומת כל שאר השחקנים שקיבלו 9. "אינייסטה עוזב כמו מלך", נכתב ב"מארקה", שם גם כונה הקשר "הקיסר האחרון". גם בתקשורת העולמית פרגנו בענק לאיינייסטה. "גאזטה דלו ספורט" כתב על "דון אנדרס", "אולה" הארגנטינאי החמיא: "המוח. אינייסטה הוא כדורגל טהור". גם שוער בארסה המחליף יספר סילסן קיבל מחמאות והוכתר כ"שוער המחליף הטוב בעולם".


אינייסטה בן ה-33 שכבש את השער הרביעי ונקלט בעדשת המצלמה בוכה בסיום, אישר את השמועות לאחר הניצחון: "השבוע אודיע על ההחלטה שלי, אבל אני חושב שהיא ברורה. בינתיים אני רוצה לחגוג את מה שעשינו כאן. רציתי שהכל יילך טוב היום וזה עבד מהדקה הראשונה. זה היה לילה גדול בכל המובנים מבחינה אישית וקבוצתית. ננסה לזכות עכשיו בליגה. זה היה לילה מאוד מרגש מבחינתי, בייחוד אחרי שכבשתי. סיימנו את המפעל בצורה מופלאה".


נשיא בארסה ג'וזפ מריה ברתומאו התייחס לערב הגדול של אינייסטה, ויש שיראו בדבריו מעין סיכום קריירה של הקפטן הוותיק: "הוא עשה את ההבדל בקבוצה מאז הגיע כילד בן 12 למועדון שנתן לו הכל. הוא מספר 1 ויוצא מן הכלל. אם נזכה בדאבל, זה יהיה דבר גדול כי לא עשינו זאת הרבה זמן. סביליה לא היתה במשחק. זה היה ניצחון גדול עבורנו בגביע. מבחינתי, ראינו את הקבוצה הטובה בעולם משחקת. למה אינייסטה בכה? כי הוא מאושר. יש לו חוזה אצלנו לכל החיים והוא יחליט מתי לעזוב".



אינייסטה. הגמר האחרון במדי הכחול-רימון? (Gettyimages)


אביו של הקשר, חוסה אנטוניו אינייסטה אמר: "הוא צריך לקבל החלטה קשה (לעבור לשחק בסין), אבל זה יהיה רגע טוב לעזוב ואם יחליט לעשות את זה, כולנו נצטרך לכבד את ההחלטה. עכשיו כשהמשחק הסתיים אני רגוע יותר. הבן שלי עשה את זה בצורה היפה ביותר וכבש גם שער. בכיתי כששמעתי את ה'סטנדינג אוביישן' שזכה לו".


ארנסטו ואלוורדה למד את הלקח של ההדחה מליגת האלופות מול רומא ואמר בסיום: "שיחקנו בלי לחשוב על מה שקרה ברומא. כל תחרות שונה והייתה לנו אפשרות לשחק בגמר מבלי לחשוב על מה שקרה בתחרות אחרת. מה שקרה לנו שם השאיר עלינו חותם ומול סביליה שיחקנו טוב מהרגע הראשון. הרעיון היה לנצח בגמר ועכשיו להבטיח את הזכייה שלנו באליפות. ברור שכישלון כמו בליגת האלופות השפיע עליי, אבל אני מרגיש טוב ושיחקנו עם הרבה נחישות ורצון להצליח". ואלוורדה הבהיר שלא החליף את אינייסטה כדי שהאוהדים של בארסה יוכלו להיפרד ממנו.


CHAMPIOOOOOOOOOOOOONSSSS!!!
#Copa30pic.twitter.com/GI91a4EQR7

— FC Barcelona (@FCBarcelona) 21 באפריל 2018

פיליפה קוטיניו שגילה יכולת טובה עם בישול ושער אמר: "זה היה לילה בלתי נשכח עבורי. התואר הראשון בו זכיתי בברצלונה, כך שאני מאושר. אנחנו רוצים לנצח בכל מפעל בו אנחנו משתתפים. כבר חשבנו על הליגה ועל המשחק הבא. אנחנו קרובים מאוד לאליפות". לואיס סוארס שכבש צמד סיכם: "ידענו שזה גמר. שיחקנו בצורה הכי קבוצתית האפשרית". בצד השני, בסביליה ידעו שביום כמו שתפסה ברצלונה לא היה להם הרבה מה לעשות, והמאמן וינצ'נזו מונטלה אמר: "משחק ענק של בארסה. כשהם משחקים ברמה כזאת אי אפשר לעצור אותם. היה לנו סיכוי להשוות אחרי השער הראשון שלהם, אבל לא הצלחנו".

 

La portada del diario Mundo Deportivo de mañana… CAMPEÓN ETERNO. pic.twitter.com/WHAxe04LRq

— El 10 (@el10blaugrana) 21 באפריל 2018

La portada del diario Sport de mañana… ¡VIVA EL REY! pic.twitter.com/lKl84KRcYC

— El 10 (@el10blaugrana) 21 באפריל 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי