ואלוורדה: מסדר הכבוד? אני לא מייחס לזה חשיבות

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | ברצלונה, רשמי

מאמן ברצלונה ערך מסיבת עיתונאים לקראת הקלאסיקו (ראשון) ודיבר על החלטת ריאל לא לערוך טקס לאלופת ספרד: "מבין למה העיתונאים מתעסקים בזה, אבל אין סיבה". על ההישגים של הבלאנקוס באירופה: "מעדיף את הליגה"

(גודל טקסט)

הקלאסיקו האחרון של עונת 2017/18 ייערך מחר (ראשון, 21:45), כאשר ברצלונה תארח את ריאל מדריד בקרב שאמנם חסר משמעות כלשהי לליגה, אך תמיד נושא את כובד המשקל של היריבות בין שתי הקבוצות. לברצלונה יש את האליפות והגביע, לריאל יש את גמר ליגת האלופות ואולי תואר אירופי, והמשחק בין שתיהן הוא בעיקר על כבוד.

הכבוד הוא מה שמעסיק במיוחד את התקשורת הספרדית, במיוחד לאור העובדה שבמדריד החליטו שלא לערוך ליריביהם מסדר כבוד לרגל הזכייה באליפות. אלא שבניגוד לציפיות, זה לא מה שמטריד את ארנסטו ואלוורדה. מאמן הקטאלונים ערך את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק ואמר: "מסדר הכבוד? אני לא מייחס לזה חשיבות. ברור לכולם שזה לא מה שמשנה".

"התקשורת תמיד מנסה לעסוק סביב זה", הוסיף ואלוורדה, "ואני מבין את זה, בעיקר כשמדובר ביריבות כמו זאת. אבל באמת שאין סיבה לעסוק בזה".

גם השאלה מה יותר יוקרתי, דאבל מקומי או זכייה פוטנציאלית שלישית ברצף, היא לא מה שנמצא בראש מעייניו של המאמן: "זה תלוי בכל מפעל בני עצמו. הליגה היא זאת שאומרת למאמן איך הקבוצה שלו עבדה לאורך העונה. הקבוצה הטובה ביותר תמיד זוכה. בליגת האלופות יש הרבה יותר גורמים. אתה לא יכול להרשות לעצמך יום רע, אתה חייב לדעת איך להתחרות ולשלוט בגורמים שאתה יכול. ולפעמים אתה חייב שיהיה לך רגע של מזל. בליגת האלופות יש הרבה יותר מתחרים, בליגה יש שתי קבוצות או שלושה. אני מעדיף שזה יישאר ככה".

שחקני ברצלונה חוגגים את האליפות.
שחקני ברצלונה חוגגים את האליפות. "הקבוצה הטובה ביותר תמיד זוכה" (טוויטר)

העובדה שברצלונה הודחה מליגת האלופות וריאל הגיעה לגמר: "אתה תמיד חושב על אלה שהפסדת. אנחנו מעריכים את ריאל על שהגיעה לגמר כי זה לא פשוט, ואני יודע שגם הם מעריכים אותנו על הזכייה באליפות, גם אם הם לא מראים את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי