אינייסטה: ההתלבטות היא בין סין ליפן, אחליט לפני המונדיאל

אנדרס אינייסטה
אנדרס אינייסטה | AFP

השחקן האהוב של ברצלונה התראיין בספרד לפני הפרידה מהקבוצה בה שיחק 22 שנה: "לא נשארו לי מטרות, מרגיש חופשי". על העתיד: "הכדורגל יותר חשוב מכמה ישלמו". על הנבחרת: "אנחנו יכולים לזכות, אבל ברזיל חזקה"

(גודל טקסט)
אנדרס אינייסטה מוכן להיפרד מברצלונה. בראיון גדול שערך עם התוכנית "אל טרנזיסטור" הספרדית של "אונדה סרו" דיבר הסמל הספרדי על הדרך שעבר, הנסיבות לעזיבה וגם הודה ששתי ההצעות שיש לו הן מהליגות הסינית והיפנית. זהו אחד הראיונות האחרונים שלו ככדורגלן ברצלונה לפני שיעזוב סופית אחרי 22 שנה במועדון.


החוויה ב"לה מאסיה": "בבית הספר של ברצלונה הלכנו תמיד בבוקר ללמוד ואני תמיד אהבתי ללמוד כי חשבתי שזה דבר חשוב. תמיד למדתי אחרי האימונים או בבקרים. מדברים על כדורגל ככיף, אבל יש תמיד צורך להקריב הרבה אם אתה רוצה להצליח. הגעתי לבית הספר לכדורגל של בארסה בגיל 12 נחוש להצליח וזה עלה לי בהרבה דברים, אבל רק ככה אתה מצליח".


העתיד שלו: "או סין או יפן כנראה. אודיע על ההחלטה בשבוע הבא. לכל ליגה יש את היתרונות והחסרונות שלה. מה שחשוב לי זה להחליט לפני הגביע העולמי. הנושא הכלכלי חשוב, אבל מה שיותר חשוב הוא הכדורגל. האם הוא מתאים לי".


האופציה של מנצ'סטר סיטי: "אף פעם לא היתה אופציה כזאת. פפ גווארדיולה באמת שלח לי מסר אם אני רוצה לבוא, אבל כבר אמרתי שלא אשחק נגד בארסה".


אינייסטה נפרד מהאוהדים.
אינייסטה נפרד מהאוהדים. "ידעו שלא אשאר אם לא אצליח לתת 200%" (AFP)


לחזור לברצלונה בעתיד לא כשחקן: "תמיד אשמח לחזור כי זה הבית שלי".


עברו כנער כדורים בבארסה: "אני זוכר את זה היטב, בעיקר משחקים שהיה גשום ונאלצתי לרוץ בגשם. נגד סוסיאדד התרטבתי עד לתחתונים. אני זוכר גם את המשחקים נגד אתלטיקו מדריד".


️Iniesta on @ElTransistorOC "I'm leaving because I understand that I should do it. On a physical and mental level I can not give them the same as before. I think so and I'm sorry. I understand that a debate can be generated." #fcblivepic.twitter.com/UeQ5k2jENQ

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 14 במאי 2018


ההתחלה בקבוצה הבוגרת: "זה היה תחת לואיס ואן חאל. השער הראשון שלי היה נגד לבאנטה. לא היה אז קל להשתלב בקבוצה של ואן חאל. אני זוכר שסביולה רצה לכבוש את השער".


לשחק בצד שמאל: "זו העמדה שאני הכי אוהב, אבל כדורגל הוא עניין של תנועה ואתה לא יכול להיות תקוע באותה עמדה".


הסיבה לעזיבה: "אני מרגיש שאני צריך לעשות את זה. אני מרגיש שאם אשאר זה יעלה לי ביוקר בצד המנטלי והפיזי להפגין שוב את הכדורגל שנתתי בעבר בברצלונה. אני לא רוצה לרמות אף אחד כי הזמן הולך נגדי. אם אני נשאר אני רוצה להיות שותף מלא לעונה גדולה וזכייה בתארים ובגילי זה יהיה קשה יותר לעשות זאת. חתמתי על חוזה לכל החיים עם בארסה כי במועדון ידעו שלא אשאר לדקה אם לא אוכל לתת מאתיים אחוז ממני. זה לא שהאור כבה עלי עכשיו. השגתי את כל המטרות שלי בגוף ובנשמה עם ברצלונה. לא נשארו לי מטרות. אחרי 22 שנה אני מרגיש חופשי".


במדי נבחרת ספרד.
במדי נבחרת ספרד. "המונדיאל תהיה החוויה האחרונה" (AFP)


נבחרת ספרד: "אם לא יקרה משהו מיוחד המונדיאל יהיה החוויה האחרונה שלי עם הנבחרת. יש לנו נבחרת טובה. אנחנו יכולים לזכות במונדיאל. זה יהיה נחמד להיפרד מברצלונה והנבחרת באותו זמן. הנבחרת שונה כיום מזו שהיתה בברזיל. יש מיקס טוב של שחקנים. הפיבוריטיות? ברזיל חזקה, גרמניה, צרפת וארגנטינה".


הגול שכבש בגמר מונדיאל 2010 נגד הולנד: "זה משהו שלקח כמה שניות. לא היה לי זמן לחשוב על שום דבר. הייתי לבד ולא היתה לי אופציה למסור למישהו אחר. זה נגמר הכי יפה בעולם עם צרחות וצעקות ליד דגל הקרן".


בברצלונה מתכוננים לקראת המשחק האחרון של אינייסטה וכבר הודפסו חולצות עם שמו של השחקן שיימכרו לקהל.


A special commemorative shirt honoring Andrés Iniesta with a sideways '8' for the infinity symbol #fcblive [fcb] pic.twitter.com/GGOvEWNfrP

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 15 במאי 2018



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי