לופטגי בכה: אתמול היה היום העצוב בחיי, היום – המאושר

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | AFP

מאמן ריאל מדריד הטרי התקבל במחיאות כפיים אחרי הסערה: "הייתי חייב לסכם לפני המונדיאל, רוצה את רונאלדו לידי". פרס תקף בחריפות: "התגובה של ההתאחדות חסרת פרופורציות. מי שטוען שהסתרנו משהו - רחוק מהאמת"

(גודל טקסט)

ריאל מדריד הציגה הערב (חמישי) את מאמנה החדש, ז'ולן לופטגי. יממה אחרי שנזרק בבושת פנים ממחנה הנבחרת בקרסנודאר בעקבות ההודעה הרשמית על מינויו למאמן הבלאנקוס בחוזה לשלוש שנים, לופטגי הגיע למדריד והתקבל במחיאות כפיים סוערות. נשיא ריאל, פלורנטינו פרס, ניצל את הבמה ותקף בחריפות את ההתאחדות על ההחלטה לפטר את לופגי. 


פלורנטינו פרס
פתח ואמר ללופטגי: "היית שחקן ריאל, מאמן והיום אתה חוזר הביתה אחרי שהעלית את הנבחרת מונדיאל ברוסיה. אני יודע שזה יום מלא אמוציות מבחינתך עם רגשות מעורבים. חלמת לזכות במונדיאל ואז לזכות גם עם ריאל מדריד", והוסיף עקיצה לנשיא ההתאחדות: "סיכמנו עם לופטגי והחלטנו שצריך להוציא את ההודעה במהרה כדי להימנע משמועות. אין כאן שום אקט של חוסר נאמנות.  מי שטוען שהסתרנו משהו, רחוק מהאמת. הגענו לסיכום תוך שעות והוחלטנו להפוך אותו לפומבי. התגובה של ההתאחדות הייתה מגוחכת ונבעה מאי הבנה וגאווה. ההחלטה לפטר את לופטגי חסרת פרופורציות. יש אינספור מקרים של החתמות לפני ובמהלך טורניר גדול". 
 

פרס טען שמבחינתו אין שום בעיה שמאמן נבחרת רוצה לאמן את ריאל מדריד: "עדיין קשה לי להבין למה הסיכום עמד להרוס את חדר ההלבשה של הנבחרת הספרדית. זה לא היה אמור להשפיע אפילו לא במעט. אין שום הסבר שיצידק מדוע לופטגי לא יעמוד מחר על הקווים בנבחרת". 



ההודעה יצאה כדי למנוע שמועות, לופטגי נפרד מהנבחרת (AFP)
 

לופטגי הזיל דמעה: "זה יום מרגש. תודה, ריאל מדריד על האמון. אלחם כדי להצדיק את מקומי ולשפר את המועדון. אנחנו רוצים לזכות בכל התארים. אתמול היה היום העצוב בחיי מאז שאמי הלכה לעולמה, אבל היום הוא היום המאושר בחיי. הגעתי לכאן בגיל 18. היה לי מזל לשחק בקסטייה ובקבוצה הראשונה ולחיות לפי הערכים של מדריד – ערכים של נאמנות. היה לי מזל לאמן את קסטייה ועכשיו אאמן את ריאל. מחר אעודד את הנבחרת כמו כל ספרדי. הנבחרת הולכת לתת טורניר גדול ואני גאה להיות חלק ממנה".   


המאמן המשיך: "נאמנות זה לומר את האמת. ברגע שהיה מה לומר, נשיא ההתאחדות ידע מיד. הסיכום היה חייב לקרות לפני המונדיאל ולא במהלכו. הייתי כן עם כולם וגם השחקנים הבינו אותי. התנהגתי בשקיפות. אני אדם אמין, כך חינכו אותי בריאל מדריד. אני רגוע ושקט. נהגתי במקצוענות ובכנות. אחרי שהשחקנים שמעו את החדשות, היה לנו את האימון הכי טוב בשבוע. הלוואי שרוביאלס היה עושה דברים אחרת, אבל אני לא יכול לשנות את התגובה שלו. מהשחקנים קיבלתי הרבה אהבה". 


על כריסטיאנו: "אני רוצה אותו לידי. השחקן הטוב בעולם משחק בריאל מדריד", בהמשך הוסיף: "לפחות אוכל להתחיל לעבוד בריאל ממחר. מה שלא יהיה, תהיה לנו את הקבוצה הכי טובה". על השאלה האם היה עוזב את הנבחרת עבור קבוצה אחרת ענה: "זו שאלה טובה".  




24 שעות לא קלות עבור לופטגי (AFP)


המאמן צריך להתמודד כבר עכשיו עם מספר נושאים שקשורים לסגל השחקנים שלו: גורלו של בייל, האם כריסטיאנו רונאלדו יאריך חוזה ויישאר, מה יהיה על ניימאר והאם אליסון יסגור את חוזהו בקבוצה. בנוסף, המאמן רוצה את טיאגו מבאיירן מינכן ואת יאגו אספס מסלטה ויגו. 


אחרי כמה ימים של אימונים ריאל מדריד תצא למשחק האימון במקסיקו ואחר כך לארה"ב שם ישתתפו בגביע האלופות המסורתי. הנשיא פלורנטינו פרס שהיה אחראי לרעידת האדמה במונדיאל יוצא באופן אירוני לרוסיה לצפות אחרי 23 משחקני ריאל מדריד המשחקים בנבחרות השונות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי