בעקבות הודעת גריזמן: ברצלונה תחזק דווקא את הקישור

אנטואן גריזמן
אנטואן גריזמן | AFP

בספרד מגיבים להחלטה, שחסכה לבארסה 100 מיליון יורו: תחפש קודם כל מחליף לאינייסטה, ותנסה גם להביא את ארתור הברזילאי כבר הקיץ. ב"ספורט" הקדישו עמוד ראשי לחלוץ הצרפתי, ב"מונדו" דחקו את הידיעה לסוף העיתון

(גודל טקסט)
 ברצלונה ספגה כביכול מכה קשה לאור ההודעה של אנטואן גריזמן שהחליט להישאר באתלטיקו מדריד. ההחלטה שלו כל כך משמעותית עבור אתלטיקו שהכותרות הראשיות ב"מארקה" ו"אס" ביום המשחק בין ספרד ופורטוגל עסקו בה. תוכנית הטלוויזיה "מוויסטאר" בספרד הראתה סרט דוקומנטרי שהוכן מראש על כל ההתלבטויות של הצרפתי, כולל התייעצויות עם משפחתו ואשתו לגבי ההחלטה. מסתבר שגריזמן דחה את ההודעה רק בגלל פרסום הסרט. הדבר ההזוי הוא שחברת ההפקה שייצרה את הסרט היא של ג'רארד פיקה, שהיה צריך להיות מאוכזב מההחלטה.


פיקה הגיב לגריזמן: "מקווה שיילך לך טוב בעתיד". בלם ברצלונה צייץ בטוויטר שהוא לא ממש מאוכזב וכתב: "מה שקרה עם גריזמן היא עוד דרך להראות עד כמה לפעמים קשה לשחקן לעשות החלטות". בציוץ נוסף אמר: "יהיו אנשים שיבקרו אותך, אבל המסקנה בכל הסיפור הזה היא שלא כל מה שכתוב בעיתונים תמיד נכון (כאשר כולם היו בטוחים שהוא כבר סגר בברצלונה. י.ז)". הסיבה המרכזית, ואולי החשובה ביותר, מדוע גריזמן נשאר, היא כלכלית. אתלטיקו הבטיחה לו 20 מיליון יורו, השכר השנתי הגבוה בתולדות המועדון. על פי דיווח אחר של "קדאנה סר", שכרו יהיה רק 17 מיליון. ברצלונה לא הסכימה להשוות את המחיר כדי לא לערער את סולם השכר בקבוצה.


ב"מונדו דפורטיבו" פורסם כי כעת ברצלונה לא תנסה לרכוש חלוץ אחר במקום גריזמן והתוכניות שלה השתנו. היא רוצה לחזק קודם את הקישור שנחלש עקב עזיבת אנדרס אינייסטה, והחתמת חלוץ היא בעדיפות אחרונה. הכוונה כפי שפורסם היא כמובן להחתים את פראנקי דה יונג מאייאקס, ולהביא את ארתור מגרמיו ביולי ולא בינואר כפי שסוכם תחילה.


כמו כן, בבארסה רוצים להשביח את עוסמן דמבלה שלא גילה יכולת טובה בשנה שעברה ולהחזירו לכושרו הטוב. ברצלונה סיכמה עם גריזמן את המעבר למעשה כבר לפני שנה ולא יכלה לסגת בה מההחלטה, אבל כרגע יש לה דברים חשובים יותר על הפרק כך שאומנם הם לא רגילים ששחקן אומר להם לא, אבל גם לא מאוכזבים מדי. במקום גריזמן עשוי ארנסטו ואלוורדה להציב את פיליפה קוטיניו באגף שמאל של ההתקפה.


BOCHORNO GRIEZMANN

ESTA ES LA PORTADA DE MAÑANA DE SPORT pic.twitter.com/ebylsNpoBd

— Mundo_Blaugrana (@Blaugranas_sv) 15 ביוני 2018


עוד נתון הוא שברצלונה כעת מחזיקה במאה מיליון יורו שהיו מיועדים לרכש גריזמן והדבר יכול רק לעודד אותם בדרך לרכש נוסף. אלופת ספרד תתחיל בלזרז את החתמת דה יונג, אחרי שההולנדי כבר הודיע לאייאקס על רצונו לעזוב. כמו כן ייתכן מאוד שפאקו אלקסר, שהיה אמור להימכר, לא ישוחרר ותינתן לו הזדמנות נוספת.


בעוד ש"מונדו דפורטיבו" הציבו את הכתבה על גרייזמן הרחק בעמודים האחוריים בעיתון המודפס, ב"ספורט" שמו אותו בעמוד הראשי כאילו אין משחק של ספרד ופורטוגל בהמשך היום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי