תשעה בעקבות 7: כל האופציות שיש לריאל מדריד במקום רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו וניימאר
כריסטיאנו רונאלדו וניימאר | Gettyimages

תשעה מועמדים יכולים להיות הסקורר החדש, עמדה שנותרה ריקה אחרי עזיבת הפורטוגלי ליובנטוס. ניימאר, לבנדובסקי והארי קיין הם רק חלק מהשמות שעלו הקיץ, אבל לא סביר שמישהו מהם יגיע. יעקב זיו עובר על הרשימה

(גודל טקסט)

התעלומה הגדולה של קיץ 2018 נשארה התדמית של ריאל מדריד. זינדין זידאן, המאמן שזכה בתשעה תארים, עזב בטריקת דלת בגלל שלא רצה לבצע שינויים כואבים בקבוצה ולהיפטר מקארים בנזמה וכריסטיאנו רונאלדו. הפורטוגלי עזב עוד יותר במפתיע ליובנטוס וכך נשארה הקבוצה שבשלוש שנים האחרונות הייתה הטובה בעולם, בלי החלוץ המצטיין שלה ועם בור של 50 שערים בעונה ועם סימני שאלה גדולים האם ז'ולן לופטגי יוכל להצליח כשלא קיבל את התנאים הדרושים מהנשיא פלורנטינו פרס. ב"מארקה" נכתב על כך שריאל מדריד איבדה את מעמדה שלה כקבוצה ששחקניה זוכים ב"כדור הזהב" ברגע שרונאלדו עזב. לראשונה מאז 2001, אין בקבוצה שחקן אחד שיכול להיות מועמד לתואר.

עד כה פרס רק הבטיח החתמות ענק, אבל לא ביצע. ייתכן שטיבו קורטואה יגיע, וקיים סיכוי קטן שגם אדן הזאר יחתום והשניים ישדרגו ללא ספק את הקבוצה, אבל השאלה איזה כובש שערים חדש יירכש נשארת פתוחה ואין לה כרגע תשובה. אז בואו נסקור את האופציות השונות לגב מי יכול להגיע.

העיתון "אס" פרסם השבוע שאדינסון קבאני הוא המועמד המוביל להיות מספר 9 החדש של ריאל מדריד. למרות שכריסטיאנו רונאלדו לא היה 9 אלא 7, כעת מחפשים בברנבאו חלוץ שיוכל להבקיע הרבה שערים. העיתון "מארקה" ביצע משאל בקרב אוהדי ריאל מדריד ו-26 אחוז תמכו בהארי קיין כיורש של רונאלדו. האם זה יקרה? בספק.

אז מי הם המועמדים להחליף את רונאלדו?

אדינסון קבאני (פאריס סן ז'רמן)
בגיל 31, קבנאי יודע שזה הצ'אנס האחרון שלו להגשים חלום ולשחק בקבוצה כמו ריאל מדריד. לפחות מבחינת מספר השערים הוא דומה לרונאלדו עם 40 שערים שכבש בעונה שעברה ב-48 משחקים, ו-49 שערים ב-50 המשחקים האחרונים. חוזהו בפ.ס.ז' מסתיים ב-2020. למרות שקבאני נראה השחקן הכי מתאים בפאזל, התעוררה בעיה בשל פוליטיקת ההעברות אצל הנשיא פלורנטינו פרס. הוא הכריז על מדיניות חדשה לפיה הוא רוכש שחקנים צעירים ומטפח אותם, בגלל שקמו קבוצות עשירות יותר מריאל מדריד כמו פאריס סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי שמוציאות סכומי עתק ופרס לא רוצה כבר להיות במשחק הזה. רכישת קבאני תהיה סטיה מהתקן שפרס לא יכול להרשות לעצמו.

רודריגו (ולנסיה)
רודריגו היה בעבר חלוץ ריאל מדריד קסטיה והוא מכיר היטב את המועדון, כך שלא יהיו לו קשיי התאקלמות. ז'ולן לופטגי זימן אותו לנבחרת וביקש מפלורנטינו פרס לנסות לרכוש אותו בגלל שהוא מאמין בו. הוא שיחק תחתיו בנבחרת עד גיל 23 שזכתה באליפות אירופה בישראל והוא גם זומן לסגל המונדיאל על ידי לופטגי, לפני שהאחרון פוטר מאימון הנבחרת. בעונה שעברה הוא כבש 19 שערים ב-44 משחקים במדי ולנסיה. סעיף השחרור שלו עומד על 120 מיליון יורו, אבל ה"עטלפים" מוכנים למכור אותו גם ב-70 עד 80 מיליון יורו אם תגיע הצעה ריאלית. הבעיה היא שחלוץ הנבחרת ממוצא חצי ברזילאי לא כובש כמו שאר המועמדים ומחירו גבוה מאוד יחסית.

רודריגו. מכיר את המועדון (Gettyimages)
רודריגו. מכיר את המועדון (Gettyimages)

רוברט לבנדובסקי (באיירן מינכן)
לבנדובסקי ידוע כמכונת שערים, על אף שבמונדיאל גילה יכולת חלשה. למרות ששינה את סוכנו וחתם אצל פיני זהבי, בבאיירן מינכן עומדים על הרגליים האחוריות ולא מוכנים לשחררו. בעונה שעברה הוא כבש 41 שערים במדי הקבוצה, אבל נמתחה עליו ביקורת שהוא לא היה טוב בליגת האלופות והיכולת הזו נמשכה גם במונדיאל במדי הנבחרת. נשיא באיירן, אולי האנס, טען בראיון ל"בילד" שלא ימכור את לבנדובסקי גם ב-200 מיליון יורו ובריאל מדריד לא ירצו להוציא סכום כזה על חלוץ שיחגוג 30 ב-21 באוגוסט.

לבנדובסקי. בבאיירן מינכן עומדים על הרגליים האחוריות כדי שיישאר (Gettyimages)
לבנדובסקי. בבאיירן מינכן עומדים על הרגליים האחוריות כדי שיישאר (Gettyimages)

הארי קיין (טוטנהאם)
מלך השערים של המונדיאל הצטיין בשני משחקים בגביע העולמי, אבל לא היה בשיאו החל מהשמינית והוא חתום בטוטנהאם עד 2024. לריאל מדריד ברור שרק הצעה גבוהה במיוחד, כזאת שתנוע סביב 200 מיליון יורו, תשכנע את טוטנהאם למכור אותו. קיין עצמו לא מתלהב כרגע להגיע לבלאנקוס בגלל שהוא רוצה להשיג תארים עם טוטנהאם ולשחק באצטדיון החדש שלה שייפתח בספטמבר, אבל כמו במקרים של לוקה מודריץ' וגארת' בייל, ריאל מדריד הוכיחה שכשהיא רוצה כדורגלן מטוטנהאם היא משיגה אותו. העיתון "אס" כתב שיש חשש בריאל מדריד שקיין יתקשה להתאקלם ולכן הם חוששים ללכת על רכישתו.

קיין. רוצה להישאר בטוטנהאם (AFP)
קיין. רוצה להישאר בטוטנהאם (AFP)

מאורו איקרדי (אינטר)
הוא נראה חלוץ מושלם שיכול להיות ספק שערים מצוין עבור ריאל מדריד, אבל למרות שריאל מדריד יכולה לרכוש אותו במאה מיליון יורו, סכום סעיף השחרור שלו בחוזה הישן אותו עדיין לא חידש, החלוץ רוצה להישאר באינטר. למעשה, הוא יפעל לפי ההוראות של אישתו הסוכנת/דוגמנית וונדה נרה שמנהלת כעת את עסקיו. באינטר רואים בו את כוכב הקבוצה לאחר שכבש 29 שערי ליגה וסיים את העונה האחרונה כמלך שערי הליגה יחד עם צ'ירו אימובילה.

איקרדי. יילך לאן שאשתו תגיד לו (AFP)
איקרדי. יילך לאן שאשתו תגיד לו (AFP)

ניימאר (פאריס סן ז'רמן)
ניימאר הכחיש כמה פעמים שהוא יגיע לריאל מדריד, למרות שהוא ההחתמה המושלמת עבור הקבוצה. הוא בגיל המתאים (בן 26 בלבד) ואם נתעלם לרגע מהמונדיאל החלש שהיה לו והתדמית הבעייתית שיצר לעצמו הוא יכול להיכנס בצורה יפה לנעליים של רונאלדו גם אם הוא לא כובש שערים כמוהו. יש רק שתי בעיות. הראשונה, הקטארים לא מוכנים למכור אותו ולגרום לכך שכל העולם יצחק מהם, וגם הוא עצמו החליט שזה יהיה רע מאוד לתדמית שלו אם יברח מפאריס אחרי שנה. הבעיה השניה היא שריאל מדריד תצטרך לשלם עבורו כנראה מעל 300 מיליון יורו, ודבר הזה לא מקובל כיום על פרס. כיום העברה של ניימאר לבלאנקוס נראית כבעלת סיכוי של אפס אחוזים, אבל בכדורגל הכל אפשרי. עד ה-30 באוגוסט החלון פתוח.

קיליאן אמבפה (פאריס סן ז'רמן)
מי היה מאמין, אבל אמבפה אפילו מתאים עוד יותר מניימאר לרכישה. הוא התגלית הענקית של המונדיאל, רק בן 19, שופע כישרון, מתאים בול למדיניות הרכש של פרס ובואו היה יוצר בום ענק ומחודש בבלנקוס. אבל יש, שוב שתי בעיות. קודם כל, הוא רוצה להישאר בפאריס סן ז'רמן וכבר אמר: "אני נשאר במאה אחוז בקבוצה". שנית, הוא יעלה לבטח מעל 200 מיליון יורו אחרי שנרכש ממונאקו ב-180 מיליון יורו. התקווה היחידה של ריאל מדריד היא שפ.ס.ז' תסתבך עם הפייר פליי הפיננסי. לפי דיווחים שלא אושרו, יש חקירה באופ"א לגבי רכישת ניימאר ואמבפה.

ניימאר, אמבפה וקבאני. אחד מהם יעזוב את פאריס? (AFP)
ניימאר, אמבפה וקבאני. אחד מהם יעזוב את פאריס? (AFP)

טימו ורנר (לייפציג)
שמו הוזכר בכמה קבוצות באירופה ובהם גם ליברפול. הוא עשוי להיות חלוץ העתיד של גרמניה, אחרי שיוגי לב יערוך מהפיכה בנבחרת. בגיל 22 הוא מתאים מאוד למגמה של פרס להביא צעירים. חלוץ לייפציג כבש בעונה שעברה 13 שערי ליגה, אבל 26 שערים בכל המסגרות כולל בנבחרת וזה כבר נשמע טוב הרבה יותר. הבעיה העיקרית שלו היא חוזה עד 2020 בלייפציג, שהיא גם קבוצה שלא צריכה את הכסף ותערים קשיים על מכירתו.

ורנר. מתאים למגמה הצעירה (Gettyimages)
ורנר. מתאים למגמה הצעירה (Gettyimages)

מריאנו דיאס (מארסיי)
מכירתו של דיאס לליון על ידי ריאל מדריד היתה ללא ספק טעות של הצוות המקצועי. הוא היה יכול לסייע רבות לריאל בשנה שעברה. החלוץ הדומיניקני בן ה-24, שכבש בעונה שעברה 18 שערי ליגה בליון, יכול לחזור למדריד בשל סעיף בחוזה שלו שמאפשר להחזירו. הוא יכול להיות פיתרון לא רע לשנה אחת, עד שיגיע כוכב על.

מריאנו דיאס. ימלא את החור לשנה עד שיגיע כוכב (Gettyimages)
מריאנו דיאס. ימלא את החור לשנה עד שיגיע כוכב (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי