היסטוריה: משחקים מהליגה הספרדית ייערכו בארצות הברית

אנטואן גריזמן מול פיליפה קוטיניו
אנטואן גריזמן מול פיליפה קוטיניו | Gettyimages

כחלק מחוזה עתק שייפרש על פני 15 שנים, מסתמן שבכל שנה יארחו ערים ממרכז ומצפון אמריקה מספר ממשחקי "לה ליגה", כולל מפגשים של קבוצות הפאר ברצלונה, ריאל מדריד ואתלטיקו

(גודל טקסט)

יש שיגידו שמדובר בתקדים מסוכן, יהיו מי שבעד, אבל כך או כך אנו בפני פריצת דרך בכדורגל העולמי: אחרי שהדבר כבר קרה במפעלים כגון הסופרקאפ הספרדי, הצרפתי והאיטלקי שנודד ליבשות אחרות, ראשי "לה ליגה" הספרדית חתמו עם חברת ענק בארצות הברית על חוזה ל-15 שנה במטרה לשווק ולקדם את הליגה הספרדית באמריקה, כשכחלק מההסכם משחקים מרכזיים אף ייערכו על אדמת ארצות הברית וגם בקנדה. זו כמובן פעם ראשונה שראשי ליגה זו או אחרת חותמים על הסכם לפיו קבוצות יארחו במדינות זרות.

מטרת ראשי "לה ליגה" היא כמובן כלכלית, על ידי הבאת קבוצות כמו ברצלונה וריאל מדריד לארצות הברית ולקנדה היא תגדיל משמעותית את פופולאריות הליגה וכתוצאה ישירה מכך גם את ההכנסות – כשהמטרה היא להתקרב ככל שניתן לפרמיירליג בכל הנוגע לתשלומים להם יזכו המועדונים ולאפשר למועדונים להתחרות שווה בשווה מול הקבוצות העשירות.

מדובר בשיתוף פעולה שצפוי בין "לה ליגה" לחברת "Relevant" שמאחוריה עומד המיליארד סטיבן רוס, בין השאר בעלי קבוצת ה-NFL מיאמי דולפינס. עד כה טרם התקבלו החלטות בכל הנוגע למועדי המשחקים שייערכו בארצות הברית, זהות הקבוצות שישתתפו ואילו ערים יארחו את המפגשים, אולם ייתכן שהדבר יקרה עוד השנה.


גארת' בייל. הבלאנקוס בקרוב שוב בארצות הברית? (Gettyimages)

חאבייר טבאס, יושב ראש ההתאחדות הספרדית, סיפר ל"Financial Times" רק בשנה שעברה על העבודה המשותפת מול גורמים זרים כדי לקדם את הליגה הספרדית בעולם ולהעלות ככל שניתן את הפופולריות. טבאס גם אמר לאחרונה בנושא כי "לא נלך נגד אינטרסים של אף מועדון".


מסי וחבריו בסופרקופה הספרדי שנערך במרוקו. ינדדו גם בליגה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי