ויוה לה ליגה: אחרי קיץ סוער בספרד, עונת 2018/19 יוצאת לדרך

ארתורו וידאל, ליאו מסי
ארתורו וידאל, ליאו מסי | Gettyimages

ריאל תיאלץ להסתדר ללא רונאלדו וזידאן, ברצלונה הביאה את ארתור ולנגלה ואתלטיקו מציגה את הסגל האיכותי ביותר שלה מזה שנים, אבל לא רק שלוש הגדולות השתנו. יעקב זיו מסכם את חלוץ ההעברות

(גודל טקסט)

"לה ליגה" חוזרת היום מהפגרה, והשנה צפוי לנו קרב צמוד במיוחד, אולי אפילו יותר מאשר בשנים קודמות, בין ברצלונה, אתלטיקו מדריד וריאל מדריד. כל השלוש עברו שינויים, אם כי ריאל מדריד חוותה ממש רעידת אדמה עם עזיבתם של זינדין זידאן וכריסטיאנו רונאלדו. זה היה קיץ מרשים מבחינת הרכש אצל הקבוצות בליגה, שהוציאו עד כה 800 מיליון יורו על שחקנים. שמונה קבוצות שונות עשו את הרכש הגדול ביותר בהיסטוריה שלהן מבחינת סכומי הכסף, ואלה דווקא הקטנות. אלבאס, בילבאו, אייבר, אספניול, ג'ירונה, הואסקה, ראיו ואייקנו ו-ויאריאל.

הפער בין שלוש הגדולות לשאר עשוי לגדול עוד יותר העונה. בארסה רכשה ב-126 מיליון יורו, ריאל מדריד ב-124.2, אתלטיקו מדריד ב-123.5. אחריהן, במרחק ניכר, ולנסיה ו-ויאריאל עם 65 מיליון כל אחת. סביליה הוציאה 56. אגב, מבחינת הכנסות, 700 מיליון יורו התווספו לקופת הקבוצות ממכירת שחקנים. ללא ספק, הליגה איבדה מעט מיוקרתה אחרי עזיבת כריסטיאנו רונאלדו. אז מי הגיע לכל קבוצה, מי עזב ואיך זה ישפיע על העונה?

ברצלונה
הגיעו: מלקום (42), ארתור (גרמיו, 40 מיליון יורו), קלמון לנגלה (40), ארתורו וידאל (21). עזבו: פאוליניו (אבגרנדה, 50), אנדרס אינייסטה (ויסל קובה, חופשי), ירי מינה (אברטון, 32), אלייש וידאל (סביליה, 10.5), לוקה דין (אברטון), חוסה ארנאיס (לגאנס, 5.5), אנדראה גומש (השאלה לאברטון, 2.2).

דמבלה. אמור להיות חלק מהחוד המנצח של ברצלונה (AFP)
דמבלה. אמור להיות חלק מהחוד המנצח של ברצלונה (AFP)

תחזית: ברצלונה תנסה לזכות שוב בדאבל, עם דגש מיוחד על ליגת האלופות. אנדרס איניסטה עזב וזה יורגש בקבוצה במהלך העונה, אבל המועדון עשה רכש מצוין עם מלקום, וידאל וארתור, דילל את הסגל ואולי גם ירוויח העונה את עוסמאן דמבלה. הקטאלונים נראו בהכנות פחות משכנעים ודורסניים, אבל בניגוד לעונה שעברה זכו בסופרקופה הספרדי ועם ליאו מסי, שלקח שנת שבתון מהנבחרת, בארסה תנסה לזכות בכל התארים.

אתלטיקו מדריד
הגיעו: תומא לאמר (מונאקו, 70), ניקולה קאליניץ' (מילאן, 15), ז'לסון מרטינז (ספורטינג ליסבון, כפוף להחלטת פיפ"א על דמי העברה). עזבו: קווין גמיירו (ולנסיה, 17), פרננדו טורס (סאגן טוסו, חופשי), לוסיאנו וייטו (פולהאם, השאלה), שימה ורסליקו (אינטר, השאלה), גבי (אל סאעד קטאר, חופשי).

תחזית: התקשורת הספרדית טוענת שזה הסגל הכי טוב שהיה אי פעם לקולצ'ונרוס וההתקפה הכי טובה שהיתה אי פעם לדייגו סימאונה. אחרי שהפך למאמן שזכה בהכי הרבה תארים עם הקבוצה (7) כשהוא שובר את שיאו של לואיס ארגוניאס (6), סימאונה רוצה לזכות בטריפלטה העונה. לסימאונה יש היום סגל גדול הרבה יותר וכנראה גם איכותי יותר מזה שהיה לו ב-2014 כשזכה באליפות.

רונאלדו וזידאן. השינוי העיקרי מהשנה שעברה בליגה (AFP)
רונאלדו וזידאן. השינוי העיקרי מהשנה שעברה בליגה (AFP)

ריאל מדריד
הגיעו: המאמן ז'ולן לופטגי, אנדריי לונין (זוריה), אלברו אודריוסולה (סוסיאדד), ויניסיוס ג'וניור (פלאמנגו), רודריגו (סנטוס, 40), טיבו קורטואה (צ'לסי, 35). עזבו: המאמן זינדין זידאן, כריסטיאנו רונאלדו (יובנטוס, 112), תיאו קובאצ'יץ' (צ'לסי, השאלה), אשרף חכים (דורטמונד, השאלה).

תחזית: למרות עזיבת כריסטיאנו רונאלדו וההפסד בסופרקאפ האירופי לאתלטיקו מדריד, יש הרגשה בקרב הפרשנים שבריאל מדריד יתנו פייט לזכות באליפות. ההרגשה היא רק שחסר כרגע משהו לבלאנקוס על מנת להתייצב כקבוצה שתרוץ על התארים. המסקנה היא שכדאי לפתוח את הכיס בכל מקרה. נראה שריאל מדריד עדיין זקוקה למחליף לרונאלדו, ועד ה-31 באוגוסט יש עוד זמן לרכוש את רודריגו מוולנסיה או מאורו איקרדי מאינטר.

ולנסיה
הגיעו: קווין גמיירו (אתלטיקו מדריד, 17), מוחטר דיאקבי (ליון, 15), כריסטיאנו פיציני (ספורטינג ליסבון, 10), מישי באטשואי (צ'לסי, השאלה), דניס צ'רישב (סביליה, השאלה), דניאל ואס (סלטה ויגו, חופשי). עזבו: נמניה מקסימוביץ' (חטאפה, 5).

באטשואי. סביליה תנסה בעזרתו לדגדג את הגדולות (האתר הרשמי)
באטשואי. סביליה תנסה בעזרתו לדגדג את הגדולות (האתר הרשמי)

תחזית: ולנסיה חוגגת מאה שנה להיווסדה. היא לא זכתה באליפות כבר 14 שנה, יותר מדי עבור קבוצה שפעם היתה רצה בצמרת באופן קבוע. אבל המטרה היותר ריאלית של מרסליניו תהיה להבטיח עוד עלייה לאלופות. "העטלפים" סיימו במקום הרביעי בעונה שעברה וקשה להאמין שיוכלו לסיים גבוה יותר, אבל התחזקו בעיקר בהתקפה עם גמיירו, באטשואי וצ'רישב ואם יסכמו על רכישת גדש מפאריס סן ז'רמן תהיה להם קבוצה שתוכל לדגדג את שלושת הגדולות.

ויאריאל
הגיעו: ג'רארד מורנו (אספניול, 20), טוקו אקמבי (אנז'ה, 18), סנטיאגו קאסרס (ולס, 8.5), פונס מורי (אברטון, חופשי), סנטי קסורלה (ארסנל, חופשי), מיגל לאיון (פורטו, השאלה), קרלוס באקה (מילאן, חזרה מהשאלה). עזבו: דניס צ'רישב (ולנסיה, השאלה), סמו קסטייחו (מיילאן, השאלה).

תחזית: המאמן חביאר קאייחה, שמונה לפני המשחק מול מכבי תל אביב בליגת האירופית בשנה שעברה, הביא את ה"צוללת הצהובה" למקום החמישי והיא צפויה להיות משובחת יותר העונה, עם רכישות של חלוץ אספניול ג'רארד מורנו, הבלם פונסה מורי וקרלוס באקה שחזר מהשאלה ממילאן, שלא לדבר על מיגל לאיון, המגן המקסיקני שהפך לשחקן כנף מסוכן וכובש שערים.

מיגל לאיון. הפך לכובש מסוכן (AFP)
מיגל לאיון. הפך לכובש מסוכן (AFP)

בטיס
הגיעו: וויליאם קראבליו (ספורטינג ליסבון, 20), טקאשי אינוי (אייבר, חופשי), סרחיו קאנאלס (חופשי), פאו לופס (אספניול, חופשי), ז'ואל רובלס (אברטון, חופשי). עזבו: אנטוניו אדן (אתלטיקו מדריד, 1).

תחזית: עברו 84 שנה מאז האליפות האחרונה של בטיס, אבל קיקה סטיין הפך את הקבוצה לאחת המהנות בליגה. היא תנסה גם השנה להילחם על מקום רביעי וכרטיס לאלופות, לאחר שעשתה רכש מצוין בדמותו של וויליאם קראבליו מספורטינג והביאה גם את שחקן הכנף היפני טקאשי אינוי. בטיס סיימה שישית, המיקום הטוב ביותר של בטיס מאז 2005, וכשאח מסימני ההיכר שלה הוא משחקים מרובי שערים. אחד השחקנים שכדאי לעקוב אחריהם הוא החלוץ לורן מורן, שהגיע מלה קורוניה בינואר.

סביליה
הגיעו: פאבלו מצ'ין (מאמן), רוקה מסה (סוונזי, 6), תומאש ואצ'ליק (באזל, 7), אלייש וידאל (ברצלונה, 10), איברהים אמדו (ליל, 15), ז'וריס גנאניון (ראן, 15), אנדרה סילבה (מילאן, השאלה). עזבו: קלמון לאנגלה (ברצלונה, 40), סטיבן אנזונזי (רומא, 32), גידו פיסארו (טיגרס, 8.7), מיגל לאיון (ויאריאל, היה מושאל), סרחיו ריקו (פולהאם, השאלה).

אלייש וידאל. החיזוק הכי משמעותי לסביליה (AFP)
אלייש וידאל. החיזוק הכי משמעותי לסביליה (AFP)

תחזית: הקבוצה עברה שינויים גדולים הקיץ. היא החתימה את פאבלו מאצ'ין שהוליך את ג'ירונה לעונה הטובה ביותר בתולדותיה, בה סיימה עשירית בעונה הראשונה שלה ב"לה ליגה". סביליה איבדה כמה אבני יסוד כמו הבלם לאנגלה, הקשר אנזונזי, אבל עדיין שווה לעקוב. אנדרה סילבה, שהגיע בהשאלה ממילאן, ואלייש וידאל מברצלונה, הם הבולטים ברכש.

חטאפה
הגיעו: נמניה מקסימוביץ' (ולנסיה, 5), איבן אלחו (אייבר,5), חיימה מאטה (ויאדוליד), סרחיו גווארדיולה (קורדובה).

תחזית: ה"אסולונס", שהאיצטדיון שלהם ממוקם בפרברי מדריד בדרך לעיר טולדו, ביצעו רכש מצוין יחסית. לקבוצה יש התקפה חדשה שכוללת את חיימה מאטה, מלך השערים בעונה שעברה בליגה השנייה עם ויאדוליד, חורחה מולינה ואולי גם סרחיו גווארדיולה שהגיע מקורדובה. המאמן חוסה בורדלס, בשנתו השנייה במועדון, בהחלט יודע מה הוא רוצה.

טקאשי אינוי. אבידה מבחינת אייבר (Gettyimages)
טקאשי אינוי. אבידה מבחינת אייבר (Gettyimages)

אייבר
הגיעו: מרק קרדונה (ברצלונה ב', השאלה). עזבו: טקאשי אינוי (בטיס, חופשי), פדרו ביגאס (לאס פלמאס).

תחזית: הקבוצה הבאסקית הקטנה ממשיכה להיות יציבה, עם המאמן חוסה מנדליבר שיעמוד על הקווים זו עונה רביעית, אם כי הוא הביע את רצונו לאמן באנגליה בעתיד. אינוי היפני שעזב נחשב לאבידה, ועוד שחקנים חשובים עזבו. הם כנראה יתקשו לסיים שוב במקום התשיעי.

ג'ירונה
הגיעו: אוסביו סקריסטן (מאמן), מרק מונייסה (סטוק סיטי, 5), פאדי רוברטס (מנצ'סטר סיטי, השאלה). עזבו: רובן אלקרס (ויאדוליד).

אוסביו סקריסטן. יצטרך לעבוד קשה (Gettyimages)
אוסביו סקריסטן. יצטרך לעבוד קשה (Gettyimages)

תחזית: אחרי עונה נפלאה יש חשש לנפילה. כדורגלן ברצלונה לשעבר אוסביו סקריסטן מונה למאמן, והוא יצטרך לעבוד קשה. הקבוצה בונה על מנצ'סטר סיטי, שלקחה את ג'ירונה כפרויקט קבוצת בת ומספקת לה שחקנים. העיקר מבחינתה הוא ששחקנים כמו פורטו וסטואני ממשיכים.

אספניול
הגיעו: המאמן רובי, בורחה איגלסיאס (סלטה ויגו, 10). עזבו: ג'רארד מורנו (ויאריאל, 20), מרק נאברו (ווטפורד, 2), ארון מרטין קריקול (מיינץ, השאלה).

תחזית: אספניול לא עשתה רכש גדול והמאמן החדש רובי, שעלה ליגה עם הואסקה, בוטח בשחקנים שלו. בורחה איגלסיאס יצטרך להיכנס לנעליים של ג'רארד מורנו. "אני עדיין מאמין שנחתים עוד כמה שחקנים, אבל זה העבודה של המנהל הספורטיבי", אמר רובי.

רובי.
רובי. "מאמין שנחתים עוד שחקנים" (Gettyimages)

סלטה ויגו
הגיעו
: המאמן אנטוניו מוחמד, פראן בלאראן (ראיו ואייקנו, 8), נסטור אראוז'ו (סנטוס לאגונה, 7), אוקיי יוקוסלו (טרבזונספור, 6), סופיאן בופל (סאות'המפטון, השאלה), ג'וניור אלונסו (ליל, השאלה). עזבו: בורחה איגלסיאס (אספניול, 10), ג'ון גידטי (אלאבס, 4), פבלו הרננדס (אינדפנדיינטה, חופשי), דניאל ואס (ולנסיה, השאלה).

תחזית: המאמן החדש אנטוניו מוחמד הארגנטיני הגיע לסלטה אחרי שנים של אימונים במקסיקו וארגנטינה, וזכה ב"קופה סודאמריקנה" ב-2010 עם אינדפנדיינטה. הוא הביא איתו את הבלם נסטור אראוז'ו מסנטוס לאגונה אותה אימן וטוען שהוא רוצה לרוץ לאליפות עם הקבוצה. הדבר הכי חשוב כרגע זה שיאסו אספס נשאר.

סוסיאדד
הגיעו: המאמן אסייר גריטנו, מיקל מרינו (ניוקאסל, 12), תיאו הרננדס (ריאל מדריד, השאלה). עזבו: אלברו אודריוסולה (ריאל מדריד, 40), סרחיו קאנאלס (בטיס, חופשי).

אלברו אודריוסולה. סוסיאדד תיאלץ להסתדר בלעדיו (Gettyimages)
אלברו אודריוסולה. סוסיאדד תיאלץ להסתדר בלעדיו (Gettyimages)

תחזית: אסייר גריטנו, מאמן לגאנס בעונה שעברה, הגיע להקפיץ את סוסיאדד למעלה. החלוץ הברזילאי וויליאם ז'וזה כבש בעונה שעברה 20 שערים למועדון הבאסקי, ומקווה לכבוש יותר העונה. סוסיאדד איבדה את המגן המצטיין שלה אודריוסולה, שעבר לריאל מדריד, אבל הביאה את מיקל מרינו והרננדס כתחליף.

אלאבס
הגיעו: ג'ון גידטי (סלטה ויגו, 4), בורחה בסטון (סוונזי, השאלה), ג'וני (מלאגה, השאלה). עזבו: מוניר אל-חדדי (ברצלונה, חזרה מהשאלה).

תחזית: המאמן אלברדו אלברס רוצה להמשיך את העובדה שהחל באמצע העונה, ועם קצת מאמץ הוא יכול לעשות את זה.

ג'ון גידטי. השוודי המוכשר שהגיע מסלטה ויגו (Gettyimages)
ג'ון גידטי. השוודי המוכשר שהגיע מסלטה ויגו (Gettyimages)

לבאנטה
הגיעו: מוזס סימון (גנט, 5), אייטורי פרננדס (נומנסיה, 1). עזבו: ג'פרסון לרמה (בורנמות', 28).

תחזית: מכירת לרמה הקולומביאני איפשרה לקבוצה להתחזק. לבאנטה עברה עונה מצוינת והיא יכולה לחזור על כך.

בילבאו
הגיעו: המאמן אדוארדו בריסו, יורי ברצ'יצ'ה (פ.ס.ז', 16), דני גרסיה (אייבר, חופשי), כריסטיאן גנאה (ויטורול, 1). עזבו: קפה (צ'לסי, 80), אנריק סבוריט (מכבי תל אביב, חופשי).

קפה. עזב את בילבאו בתור השוער היקר בהיסטוריה (Gettyimages)
קפה. עזב את בילבאו בתור השוער היקר בהיסטוריה (Gettyimages)

תחזית: עזיבת ארנסטו ואלוורדה בעונה שעברה הכניסה את הקבוצה להלם, והיא מקווה להתאושש עם המאמן החדש, אבל תצטרך לעשות זאת בלי השוער המצוין קפה שנמכר לצ'לסי. כמה שחקנים חשובים נשארו, כמו אינקי ווילימאס ואריץ אדוריס שבגיל 37 עדיין מתפקד היטב.

לגאנס
הגיעו: המאמן מאוריסיו פלגרינו, חוסה ארנאיס (ברצלונה, 5.5), קנת' אומרו (צ'לסי, השאלה), גידו קריז'ו (סאות'הפמטון, השאלה), דייגו רולאן (לה קורוניה, השאלה), אוסקר רודריגס (ריאל מדריד, חופשי). עזבו: דייגו ריקו (בורנמות', השאלה), נורדין אמרבט (אל נאסר).

תחזית: פלגרינו ינסה להצליח יותר מאשר בסאות'המפטון ממנה פוטר. החתמת שחקן הכנף ארנאיס נראית עסקה טובה ולגאנס תנסה להיעזר גם באוסקר רודריגס, הקשר בן ה-20 שהושאל מריאל מדריד.

פלגרינו. ינסה להצליח יותר מאשר באנגליה (Gettyimages)
פלגרינו. ינסה להצליח יותר מאשר באנגליה (Gettyimages)

ראיו ואייקנו
הגיעו: חוסה אנחל פוסו (אלמרייה, 1.5), גאאל קאקוטה (אמייה, 800 אלף), לואיס אנדיווקולה (טיגרס, השאלה). עזבו: פראן בלטראן (סלטה ויגו, 8 מיליון).

תחזית: עוד קבוצה ממדריד חזרה לליגה הראשונה אחרי שנתיים, ולצד החתמת שחקן צ'לסי לשעבר גאאל קוקוטה איבדה את אחד הכישרונות הגדולים ששיחק בליגה השנייה, הקשר בן ה-19 פראן בלטראן שעבר לסלטה. ראיו היתה מפורסמת בעבר בכך שהיתה לה נשיאת הכדורגל היחידה בליגה העליונה.

הואסקה
הגיעו: המאמן לאו פראנקו, דני אסקריצ'ה (לוגו, 800 אלף), לואיסיניו (לה קורוניה, חופשי), רובן סמדו (ויאריאל, השאלה), סמואל לונגו (אינטר, השאלה). עזבו: ז'איר אמאדור (מכבי תל אביב, חופשי).

אמאדור. עזב את העולה החדשה לטובת מכבי תל אביב (אודי ציטיאט)
אמאדור. עזב את העולה החדשה לטובת מכבי תל אביב (אודי ציטיאט)

תחזית: הקבוצה עלתה לליגה הראשונה לראשונה בתולדותיה. היא לא היססה להחתים את רובן סמדו, הבלם הפורטוגלי של ויאריאל, שנשלח לכלא וישב חמישה חודשים מאחורי סורג ובריח אחרי שנאשם בשוד מזוין, חטיפה ןויסיון לרצח. הקבוצה טענה שסנדו בכושר אחרי ששיחק בכלא. במועדון סבורים שהעיר השקטה והאוהדים החמים יעזרו לשיקומו. "כלל אחד זכאי להזדמנות שנייה", אמרו.

ויאדוליד
הגיעו: דניאלה ורדה (רומא, השאלה 2), קקו (מלאגה, חופשי), איבן לופס "איבי" (לבאנטה, השאלה). עזבו: חיימה מאטה (חטאפה, חופשי).

תחזית: הקבוצה עלתה דרך הפלייאוף, וחזרה לליגה העליונה אחרי חמש שנים. היא תיאבק נגד הירידה לאחר שאיבדה את מלך השערים של הליגה השנייה בעונה שעברה, חיימה מאטה, שכבש 33 שערים ועבר לחטאפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי