איבן ראקיטיץ': "הייתי שובר עצם בגוף עבור ברצלונה"

איבן ראקיטיץ'
איבן ראקיטיץ' | Gettyimages

הקשר הקרואטי סיפר בראיון על החלטתו להישאר בקבוצתו אחרי לבטים קשים נוכח הצעה מפתה שקיבל מפאריס סן ז'רמן: "הקשבתי ללב שלי, מרגיש אמון מהקבוצה" וסימן מטרות: "אם לא נזכה בליגת האלופות זו אכזבה"

(גודל טקסט)
ימים מבלבלים מאוד עברו על איבן ראקיטיץ' לאחרונה. הקשר הנהדר שהגיע עם נבחרתו קרואטיה לגמר גביע עולם בקיץ האחרון החליט להישאר בסופו של דבר בקבוצתו ברצלונה אחרי לבטים רבים עקב הצעה מפתה מפאריס סן ז'רמן. בראיון לאתר "ספורט" הקאטלני הוא מדבר על הבחירה בברצלונה, שאיפות הקבוצה וחייו הפרטיים.


"היתה לי תקופה לא קלה של המון התלבטויות" מספר הקשר. "בשלב מסוים, לא רציתי לקרוא, לא לשמוע ולא להאזין לאף אחד. התייעצתי עם אישתי והמשפחה והרבה פעמים עם הסוכנים שלי. חשבתי לעצמי מה יותר חשוב לי המשפחה והכדורגל או הכסף (פ.ס.ז' הציעה לו שכר כפול ממה שהוא מרוויח בברצלונה) ובסופו של דבר שמעתי לאישתי וללב שלי והבנתי שיש לי פריבילגיה להישאר בקבוצה גדולה. חוץ מזה, לאישתי והילדים טוב בברצלונה כך שמהבחינה הזו זו היתה החלטה קלה. אין אף קבוצה בעולם שיכולה לתת לי יותר מבחינת כדורגל חוץ מכסף כמובן. הבנות שלי מאושרות ברצלונה וכבר לומדות בבית הספר ויש להן חברות".


Portada @sport: "ESTOY ORGULLOSO DE SEGUIR EN EL BARÇA" #Portadaspic.twitter.com/2yMwhL8bqO

— Radio Barça (@RadioFCB) 29 באוגוסט 2018


על ליגת האלופות: "השנה המטרה העיקרית שלנו היא זכייה בליגת האלופות. אם לא נזכה זאת תהיה אכזבה. לא מספיק לנו להגיע לרבע הגמר או לחצי הגמר ולהיות מודחים ממנו. הזכייה בתואר זה הדבר הכי חשוב בברצלונה וכל שנה אנחנו רוצים לזכות בכל התארים כך שאנחנו כבר רעבים לחזור להניף את גביע האלופות".


התפקוד שלו במגרש: "אין לי בעיה לשחק יותר קדימה או יותר אחורה. זו החלטה של המאמן. זה לא משנה היכן אני מתופקד במגרש כי לשחק לצד ליאו מסי עושה את הכל קל יותר. מסי משחק חופשי בכל הקישור וההתקפה ואז אתה צריך להיכנס לפעמים למשבצת שלו. מה שחשוב זה שיהיה איזון בקבוצה".



מסי. הקרואטי שופע מחמאות לקפטן (gettyimages)


המחויבות לברצלונה: "המועדון הראה לי שהוא רוצה שאשאר ואם זה לא היה קורה אולי הייתי מחליט אחרת. אני מרגיש הרבה אהבה מהקבוצה והאוהדים. לכן ההחלטה שלי הייתה מהירה יחסית. הם יודעים שהם תמיד יכולים לסמוך עלי".


עד כמה ארנסטו ואלוורדה השפיע על ההחלטה: "אם הייתי צריך לשבור עצם בגוף למען המועדון והמאמן הייתי עושה את זה בלי להתלונן. כשמאמינים בך כמו שהם מאמינים בי, אתה מוכן לתת הכל. הדבר הכי חשוב לכל כדורגלן היא התמיכה של המאמן. אני מחכה לחידוש החוזה שלי. למועדון איכפת מאוד מהשחקנים שלו. לא רוצים שהמתח והלחץ יכריע אותנו".


העובדה שאף אחד משחקני הרכש הקיץ לא הפך לשחקן הרכב: "לשחק בברצלונה זה לא דבר קל. מבחוץ זה נראה דבר נחמד מאוד כאילו מדובר באיזה משחק וידאו, אבל מבפנים אתה חייב להבין הרבה דברים שהם שונים מקבוצות אחרות בהן שיחקת. צריך לתת לשחקני הרכש זמן. ארתור, לאנגלה, מלקום וארתורו, כולם הגיעו לעזור לנו והקבוצה קיבלה אותם בצורה מעולה. זה לא קל כל שנה שנתיים לגדל או לקלוט שחקנים כמו קרלס פויול, צ'אבי, ואלדס, אנדרס אינייסטה, מסי וכל השאר. לשחקנים חייבת להיות יכולת מיוחדת, אבל אני חושב שהרכש שבארסה עשתה העונה טוב מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי