לופטגי החמיא לבנזמה, צמד לוויניסיוס ג'וניור במיני דרבי

קארים בנזמה
קארים בנזמה | Gettyimages

"אין סיבה שבנזמה לא יסיים עם 30-40 שערים העונה", אמר המאמן על הצרפתי שכבש צמד בניצחון 1:4 על לגאנס. על החלטתו לשתף את קורטואה שערך בכורה: "יש לנו פתרונות מעולים". הברזילאי הצעיר הצטיין מול אתלטיקו ב'

(גודל טקסט)
מצב רוח טוב בריאל מדריד, שהתחילה את העונה עם חששות רבות נוכח עזיבת כוכבה הגדול ביותר העשור האחרון, כריסטיאנו רונאלדו. הבלאנקוס 1:4 את לגאנס ועלו למקום הראשון עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות ומאזן שערים חיובי של 2:10. טיבו קורטואה ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה בסנטיאגו ברנבאו. הוא אמנם ספג את שער השיוויון בפנדל מרגלי גידו קאריז'ו בדקה ה-25, אך שלוש דקות לאחר מכן הוא גם ביצע את ההצלה הראשונה שלו וקיבל תשואות מיושבי האיצטדיון.


קארים בנזמה שבר את שיאו של כריסטיאנו רונאלדו כאשר כבש נגד הקבוצה ה-33 בלה ליגה בעוד שרונאלדו הבקיע נגד 32 קבוצות "בלבד". בנזמה הבקיע 131 שערי ליגה עבור ריאל מדריד. פרשן העיתון "אס", אלפרדו רלאנו, כתב כי זו ריאל מדריד החדשה וגם קארים בנזמה החדש. "סנטיאגו ברנבאו עדיין לא מלא, אבל הוא כבר נהנה מהכדורגל של הבלאנקוס. לוח המשחקים אולי היטיב עם ריאל מדריד, אבל בנזמה וגארת' בייל בכושר טוב והשערים מובקעים. כשרונאלדו היה, לבנזמה לא הייתה הרגשה שהוא חייב לכבוש. היום הוא משחק באותה צורה כמו פעם, אבל הוא יודע שיש לו מחויבות להבקיע שערים". הכותרת של העיתון "מארקה" בשער: "בנזמה נמצא עבור השערים".


#LaPortada '¡Será por goles!…' pic.twitter.com/LeFJe5Adch

— MARCA (@marca) 1 בספטמבר 2018


סרחיו ראמוס, שכבש אתמול את שערו השני העונה, גם הוא מפנדל, אמר על קורטואה בסיום: "קורטואה שוער מבריק, אבל אסור לנו לשכוח את התרומה של קיילור נבאס והעונות הגדולות שהיו לו, בעיקר בליגת האלופות". על המשחק עצמו אמר: "השתפרנו כקבוצה ואנחנו מקשים על המאמן את מי להרכיב. למדנו היטב את היריבה כל השבוע ושיחקנו משחק מושלם. העונה ארוכה וזה חשוב שנהיה לרשות המאמן כשהוא צריך אותנו. כשיש חילופים בהרכב, זה נותן רצון לכולם להיות טובים יותר". על טכנולוגיית ה-VAR: "היא הורסת את החגיגות אחרי שערים, אבל אני בעדה. יהיו פעמים שניעזר בה".


קורטואה אמר על הבכורה שלו: "הבוס אמר לי יום לפני המשחק שאני עומד לשחק ושמחתי מאוד. נבאס איחל לי בהצלחה. יש לנו כימיה טובה מההתחלה. אנשים תמיד מנסים למצוא בעיות, אבל אנחנו מתחרים כמו חברים. הגעתי מאוד מאוחר לקבוצה וזה טבעי שהתחלתי לשחק מאוחר. לופטגי לא אמר לנו כלום מה יהיה בעתיד. נמשיך להתחרות בכל אימון על המקום בהרכב".



קורטואה. מרוצה ממשחק הבכורה שלו (AFP)


ז'ולן לופטגי פירגן לחלוץ שלו קארים בנזמה שהבקיע צמד ומוליך את טבלת מלך השערים עם ארבעה כיבושים, אחרי שבכל העונה שבעברה הבקיע חמישה שערי ליגה בלבד. "לא שיניתי אותו. הוא היה שחקן גדול ונשאר כזה. הוא עוזר לקבוצה וזה יישאר ככה. למה שלא יהיה מלך השערים ויכבוש בעונה 30 או 40 שערים? הכי חשוב שהוא משחק קבוצתי. כיבוש השערים אולי של החלוצים, אבל כל הקבוצה עובדת עבור זה. אחרי שער השיוויון שספגנו היה קצת בלבול, אבל נתנו מחצית שנייה גדולה".


על שיתוף קורטואה: "החלטנו לשחק איתו, יש לנו פתרונות מעולים. קיילור נבאס הוא השוער המצטיין של אופ"א. נראה מה יהיה במשחקים הבאים. יש לנו רעיון מה לעשות. אנחנו משתפרים ומכירים זה את זה טוב יותר. השחקנים מבינים מה רוצים מהם ויש להם יכולת לבצע זאת". על שלישיית ההתקפה החדשה של הקבוצה, BBA (בייל, בנזמה ואסנסיו) אמר: "כולם ניתנים להחלפה. יש לנו שחקנים גדולים וכל פעם מישהו אחר ישחק. יש לנו אלטרנטיבות".


עוד רגע יפה נרשם אתמול באיצטדיון כשאוהדי ריאל מדריד קראו ללוקה מודריץ' שהציג את הפרס שקיבל כשחקן השנה של אופ"א לזכות ב"כדור הזהב" כשצעקו לו: "לוקיטה, כדור הזהב".



ויניסיוס ג'וניור. הצטיין עם צמד במיני דרבי (ריאל מדריד, רשמי)


היום צפה לופטגי ב"מיני דרבי" בליגה השלישית בין ריאל מדריד קסטייה לאתלטיקו מדריד ב' שהסתיים ב-2:2, כשהכוכב הצעיר וינסיוס ג'וניור הצטיין עם צמד. המאמן שהחליט להוריד את הכישרון הברזילאי בן ה-18 לקבוצת הבת התרשם לטובה מביצועיו, והוא אף עשוי לזמן אותו למשחק מול אתלטיק בילבאו לאחר פגרת הנבחרות ב-15 בספטמבר.


מלבד השערים, במהלך המשחק נרשמו תקריות כשוויניסיוס ג'וניור נאבק על הכדור עם בלם הקולצ'ונרוס טאצ'י שנשך אותו בראשו. באתלטיקו ב' עשו הכל כדי לעצור את החלוץ שהיה לפי הדיווח "הסיוט של הגנת הקולצ'ונרוס". בנוסף, מאמן קסטייה ושחקן העבר סנטיאגו סולארי הורחק בדקה ה-60 לאחר שהביעה מחאה על שער השיוויון של אתלטיקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי