לופטגי: "לא מצטער על הדרך שעזבתי את הנבחרת. הייתי עושה זאת שוב"

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | טוויטר

מאמן ריאל מדריד התראיין לרדיו "אונדה סרו והתייחס לנושאים רבים: "כשהגעתי רונאלדו כבר הבהיר שהוא רוצה לעזוב", "מסי? לא מפקפק באף שחקן של ריאל מדריד", "מאוהב בסגל שלי", "לא הבטחתי למריאנו שיהיה בהרכב"

(גודל טקסט)
בזמן שהליגה הספרדית נעצרה לטובת פגרת הנבחרות, מאמן ריאל מדריד ז'ולן לופטגי התראיין לתוכנית "אל טרנסיסטור" ברדיו "אונדה סרו" הספרדי והתייחס בצורה מקיפה לתחילת דרכו כמאמן אלופת אירופה עם מסר ברור: "אני מאושר בריאל מדריד ולא מצטער שעזבתי את נבחרת ספרד. אין לי חרטות שעזבתי לפני המונדיאל והייתי עושה שוב את אותו הדבר".


לופטגי אמר: "לקחתי החלטה והייתי לוקח אותה שוב. עשיתי את זה ואין לי חרטות. ריאל מדריד גדלה כמועדון בשנים האחרונות. היא תמיד הייתה מועדון מיוחד וכעת עם כל הזכיות בליגת האלופות היא אפילו מועדון גדול יותר, המועדון הטוב ביותר במאה ה-21. בסופו של דבר האחריות היא לאמן ולהוביל קבוצה של שחקנים במטרה לנצח במשחקים. רוב המאמנים לא יודעים מה זה לאמן נבחרת. העבודה היומיומית שונה אבל גם מאוד תובענית".


אם הוא מתחרט שלא אימן את ספרד במונדיאל: "אין לי חרטות. אני מאושר לאמן את ריאל מדריד. יש לנו אתגרים גדולים ומטרות פנטסטיות ומצד שני אני מאוד מקווה שהנבחרת תצליח עם המאמן החדש לואיס אנריקה. אני אוהד נלהב של הנבחרת, אבל הנבחרת היא כבר היסטוריה עבורי ואני מתרכז באתגרים הגדולים לפני. כולנו בריאל מדריד מפוקסים במטרות לפנינו. מה שקרה במונדיאל כבר אי אפשר לשנות. הסברתי בהצגתי כמאמן ריאל מדריד מה קרה ואני לא חש שלא בנוח על מה שהיה. ריאל מדריד ואני עשינו את הדבר הנכון והייתי עושה את שוב".


איך התנהל המו"מ למינויו כמאמן ריאל מדריד:
"אין לי עניין לחזור אחורה ולהסביר מה קרה בכל יום עד למינוי. הנושא הזה סגור. כל אחד עושה את מה שהוא חשב שהיה צריך לעשות. הסברתי את מה שקרה. בריאל מדריד יש לי אחריות גדולה ואני מאושר לחלוטין. אני אסיר תודה לכל מי שעזר לי בנבחרת. לשחקנים,לוצוות המקצועי. מבחינת ריאל מדריד הדברים נעשו בצורה מכובדת ואחראית. הכל קרה במהירות. השחקנים עשו את המוטל עליהם והתרכזו בגביע העולמי. לא רוצה לדבר על זה כי זה ביני לבין שחקני הנבחרת. רציתי להגיד כן לריאל מדריד ועשיתי מה שעשיתי כדי להתמנות למאמן".


הפרידה מהשחקנים בגביע העולמי: "פרידה רגילה. אמרתי לכולם להתראות והיו הרבה רגשות. זה לא היה צפוי. צריך לדעת להתמודד עם כאלה רגעים. כל אחד בן אדם ויש לנו רגשות. לשחקנים הייתה זכות לשמוע מה קרה, אבל יש דברים שאתה שומר אצלך. זה לא היה נעים וזה גורם לך להיות קשוח יותר, אבל זה גם חלק מהחיים".


#LopeteguienElTransistor "Tengo la plantilla que quería, estoy enamorado de plantilla; todos los jugadores del Madrid están capacitados para cuando sean requeridos" pic.twitter.com/fdTsnLkzYj

— El Transistor (@ElTransistorOC) September 3, 2018

ההתרשמות הראשונית שלו מריאל מדריד אחרי שמונה למאמן: "הלכתי לראות את המתקנים אחרי שהוצגתי. התחלנו את האימונים ב-15 באוגוסט עם שחקנים שלא היו בגביע העולמי ומושאלים שחזרו. זה היה מצב לא רגיל שרק חלק מהשחקנים היו לרשותי. התחלתי בלהסביר את הדרך בה אני עושה דברים. שאר השחקנים הצטרפו לאט לאט. היו שחקנים שהכירו אותי מהעבר וזה יתרון עבורי. מה שאתה רוצה להכניס לקבוצה לוקח זמן. ניסיתי לעשות זאת בצורה חלקה עם כל שחקן".


העזיבה של כריסטיאנו רונאלדו: "לא דיברתי איתו לפני שעזב. המצב היה שהוא כבר החליט לעזוב והמועדון הסכים לכך למרות שמדובר בשחקן שעשה דברים מדהימים עבור הקבוצה. הם הלכו עם הרצון שלו ועם העובדה שהוא היה מאוד לא רגוע".


הסגל הנוכחי: "מראש אמרתי איזה שחקנים אני רוצה. חשבתי שהסגל של הקבוצה שנשאר היה פנטסטי. אני מאוהב בסגל שלי. השחקנים מצוינים בכל חלקי המגרש ומסוגלים להתחרות על כל התארים. לא רוצה לדבר על שחקנים אחרים שרצינו ולא הגיעו. גארת' בייל, מרקו אסנסיו, קארים בנזמה, איסקו… אלה יעזרו לנו לזכות בתארים. לא אדבר על ניימאר או קיליאן אמבפה. יש לי את הדעה שלי עליהם, אבל כל מה שאומר יהפוך לכותרת".


התחרות בין קיילור נבאס לטיבו קורטואה: "לשניהם יהיו את ההזדמנויות שלהם. דיברתי עם כל אחד כמובן ואלה שיחות אישיות שלא לפרסום. לא אמרתי בשום שיחה שאחד מהשוערים ישחק רק בליגה והשני רק בליגת האלופות. נראה מה יהיה. כל אחד מהם יכול לשחק במשך העונה".


#LaPortada "Estoy enamorado de mi plantilla" pic.twitter.com/zMOW1E8BhP

— MARCA (@marca) 3 בספטמבר 2018


ויניסיוס ג'וניור שירד לשחק עם ריאל מדריד קסטייה, למרות שעלה 45 מיליון יורו: "צריך ללכת איתו צעד אחר צעד. אנחנו עוקבים אחריו בקסטייה. הוא בחור צעיר ומוכשר והמועדון עשה בחוכמה שהחתים אותו. כל אחד מאיתנו עושה מה שנדרש ואני בטוח שהוא יגשים את הציפיות שתולים בו, אבל אנחנו עושים מה שצריך לעשות. לאט ובטוח. הוא מצליח מאוד כרגע זה בטוח (כבש צמד לקסטייה במשחק האחרון תיקו 2:2 נגד אתלטיקו מדריד ב'). הוא מצליח כי הוא אינטליגנט, אבל הוא זקוק לזמן להסתגל לדרישות של ריאל מדריד ולכדורגל האירופי. לא היה לנו את הרגע המתאים לשתף אותו בבוגרים, אבל זה יגיע. אני לא יודע אם הוא יהיה בסגל של ליגת האלופות. כרגע הוא עם ריאל מדריד (מתאמן עם הבוגרים) ומקבל את אותם צ'אנסים כמו כולם. להשוות אותו למי? ניימאר, רונאלדו, רונאלדיניו? הוא שחקן כנף שמאל מהיר ועם מנטליות טובה. זה דבר חשוב".


פתיחת העונה של ריאל מדריד: "עד כה הכל טוב. הצלחנו עד עכשיו, אבל זאת רק ההתחלה. עוד שלושה שבועות מתחילים משחקי ליגת האלופות. המטרה היתה לקחת תשע נקודות בפתיחת הליגה ואת זה עשינו. מקווה שהשחקנים יחזרו בריאים ממשחקי הנבחרות. המטרה שלנו לזכות בכל התארים. בליגה אתה תמיד צריך להיות בכושר טוב ואתה מתוגמל על כך. אם נהיה יציבים זה יגיע כזכייה בתארים. ולנסיה, אתלטיקו מדריד וסביליה התחילו רע, אבל אי אפשר להסיק מזה עדיין מסקנות".


ההפסד לאתלטיקו מדריד בסופרקאפ האירופי: "כשאתה מפסיד אתה עצוב. ניסינו לנצח ולא הצלחנו. היינו מודעים לכך שהיו לנו גם דברים טובים במשחק. המשחק נתן לנו רמזים על מה צריך לעבוד. לוקה מודריץ' ורפאל וראן לא ביקשו הסברים על כך שסופסלו. כל שחקן יודע את הסיבה להחלטות שאני מקבל, אנחנו תמיד צריכים לקבל החלטות לפי מה שהקבוצה רוצה ויש לנו תמיד כמה שחקנים שמתחרים על אותו תפקיד".


▶️️ ¿Que le parece al entrenador del conjunto blanco, Julen Lopetegui las declaraciones de @TeamMessi acerca del @realmadrid y @Cristiano ? Responde en @ElTransistorOC#LopeteguienElTransistorpic.twitter.com/LAEslKQoTy

— El Transistor (@ElTransistorOC) September 3, 2018

הרכש מריאנו דיאס: "דיברתי איתו, שמחנו שהוא בא כי הייתה לו עונה טובה מאוד. הוא גם מכיר את ריאל מדריד, הדרישות שלה, החולצה הזאת והאצטדיון. הוא יעזור לנו הרבה. התקשרתי אליו כדי להגיד לו שאני חושב עליו מבחינה מקצועית, לו כדי להגיד לו שהוא יפתח. העונה ארוכה ויש מקום לכולם".


לשחק בארה"ב: "נראה לי קצת מוזר, בלי להיכנס לצד הכלכלי. אני מעדיף שריאל מדריד לא תשחק שם, אבל אם נצטרך נשחק".


על ליאו מסי, שאמר שריאל מדריד נחלשה בגלל שכריסטיאנו רונאלדו עזב: "לא הייתי מפקפק באף שחקן של ריאל מדריד".


תואר "דה בסט": "הייתי נותן אותו ללוקה מודריץ'. זה מגיע לו".


טכנולוגיית ה-VAR: "צריך לדעת עכשיו לחגוג שערים ולהבין שההחלטה תמיד יכולה להשתנות, אבל היא באה לעזור לנו וצריך להסתגל אליה. היא לא באה לשרת לא קבוצות גדולות ולא קבוצות קטנות אלא את הכדורגל".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי