מסי: ליגת האלופות היא הכי חשובה, הופעתי שרונאלדו עזב

מסי
מסי | Gettyimages

הפרעוש סיפר בראיון על המטרה המרכזית העונה: "לא זכינו במפעל הזה שלוש שנים", על עזיבת הנמסיס לאיטליה: "לא חשבתי שיעזוב דווקא לשם, איתו יובה פייבוריטית לזכייה" ועל המינוי לקפטן: "לחבוש את הסרט זו גאווה"

(גודל טקסט)
 ליאו מסי התראיין אתמול (שני) לרדיו קאטלוניה ודיבר על המטרות של ברצלונה העונה, כשהוא מדגיש את הצורך של קבוצתו לזכות בליגת האלופות לאחר שלוש שנים רצופות בהן היריבה הגדולה ריאל מדריד זוכה בתואר.


מסי כאמור פתח את העונה בטירוף עם צמדים מול אלבס בניצחון 0:3 וב-2:8 מול העולה החדשה הואסקה. הוא גם בישל שני שערים עד כה ופגש שלוש פעמים את הקורב, כשרק מצב הדשא הנוראי בויאדוליד מנע ממנו אולי לכבוש שערים נוספים בניצחון 0:1. כמובן שבעיתון לא נמנעו מההשוואה הבלתי נמנעת לכריסטיאנו רונאלדו שלא כבש עד כה שער ליגה ביובנטוס מאז הצטרף לקבוצה.


מבחינת מקצועית, מסי חזר לשחק באגף הימני בשיטת ה-4-3-3 של ארנסטו ואלוורדה. העיתון הוסיף: "מסי החל את העונה כאילו התחיל רק עכשיו את הקריירה שלו עם אמביציה ותיאבון ענק אחרי המונדיאל המאכזב שלו. הוא כבש ארבעה שערי ליגה עד כה כמו קרים בנזמה. הוא כבש מול 37 קבוצות בקריירה שלו כשרק מול קאדיס, חרס ומורסיה לא השכיל לכבוש ששיחק מולן. הקבוצות נגדן כבש הכי הרבה הן: סביליה (24), בילבאו (23), ולנסיה ואוסאסונה (21 כ"א), לה קורוניה (20) וריאל מדריד ואספניול (18 כ"א).


אתמול (שני) הוא טס לגרמניה ונפגש עם ראשי אדידס אותה הוא מייצג. בראיון סיפר על המטרות לעונה, התייחס להצטרפותם של שחקני הרכש וכמובל לעזיבתו של כריסטיאונ רונאלדו:


 המיקום שלו במגרש:
"אני אוהב היכן שאני משחק עכשיו. הרעיון הוא להגיע מימין ולהיכנס לתוך הרחבה. אתה תמיד יכול להיעזר באחרים כשאתה מגיח מימין וזה מבלבל את היריבים. מה שכן, אני רוצה להיות יותר אפקטיבי בבעיטות פנדלים".



ואלוורדה. הפרעוש מרוצה משיטת המשחק שלו (AFP)


על האתגר הגדול לזכות שוב בליגת האלופות:
"כמועדון ומותג אנחנו חייבים לעשות הכל בכדי לזכות בליגת האלופות. יש לנו סגל מבריק ואנחנו חייבים לעשות את זה. כל פעם זה הופך להיות קשה יותר ויותר כי הקבוצות האחרות התחזקו ויש להן הרבה כסף. אנחנו צריכים לשחק מהרגע הראשון במטרה לזכות במפעל הזה. אל תשכחו שלא זכינו בו שלוש שנים וזו צריכה להיות המטרה העיקרית שלנו העונה. בעונה החולפת התוצאה היתה הגרועה מכל כשעפנו ברבע הגמר. גם בעידן של פפ גווארדיולה היו לנו משחקים שהפסדנו בגלל דברים קטנים שהיינו צריכים לנצח ואולי לזכות בעוד תארים".


המנטליות של השחקנים בעולם: "היום הכסף מניע את הכדורגלן ולא הקבוצה שהוא רוצה לשחק בה. פעם אותם שחקנים רצו לשחק רק בברצלונה או ריאל מדריד. היום שם הקבוצה פחות חשוב להם. חשוב יותר הכסף. היום יש לנו יריבות קשות מאוד כמו שתי המנצ'סטריות, ליברפול, פאריס סן ז'רמן ויובנטוס.


עזיבה אפשרית של ברצלונה
: "כאן יש לי הכל. חייתי כאן מגיל 13. הקבוצה והעיר הטובות בעולם. הילדים שלי נולדו בקאטלוניה ואין לי שום צורך לעזוב".


Hola, aquí os dejamos la portada del martes 4 de septiembre #portada#deportehttps://t.co/vFWFmmyVLkpic.twitter.com/YqyazImcOW

— Mundo Deportivo (@mundodeportivo) 3 בספטמבר 2018


 המינוי לקפטן הקבוצה: "ללבוש את הסרט זו גאווה, אבל אני לא הולך להשתנות. לא על כר הדשא ולא מחוצה לו. קיבלתי מסרים טובים ועצות מאנדרס אינייסטה, צ'אבי וקרלס פויול".


ההתרשמות משחקני הרכש: "ארתור הפתיע אותי כי לא ממש הכרתי אותו. יש לו סטייל משחק דומה מאוד לצ'אבי. כולם טובים, אבל אם אני צריך לבחור באחד זה ארתור. הוא תמיד רוצה את הכדור. הוא עושה רושם של שחקן מאוד אמין. יש לו את סגנון המשחק שאנחנו תמיד מחפשים בברצלונה. הוא משחק עם מסירות קצרות וזה מתאים לנו".


הצטרפותו של ארתורו וידאל:
"חיפשנו שחקן עם רגל ימין ו-וידאל הוא שחקן שמגן על הכדור ומחזיק בו רוב המשחק. חשוב לנו שיש שחקן כמוהו שלא רק יודע לטפל בכדור אלא הוא פיזי ועוזר להגנה. הוא חשוב מאוד לקבוצה כי הכדורגל הופך יותר ויותר לטקטי ופיזי מבעבר. כשאתה משחק מחוץ למגרש שלך, בעיקר באלופות, הרבה יותר קשה פיזית. זה טוב שיש לנו שחקן שמשחק בסגנון המשחק הזה".


 העזיבה של כריסטיאנו רונאלדו לליגה האיטלקית:
"הופתעתי מאוד. ריאל מדריד תהיה פחות טובה בלעדיו. לא חשבתי שהוא יעבור ליובנטוס. דיברו על הרבה קבוצות, אבל יובנטוס היתה האופציה שהכי פחות דיברו עליה. למרות שעזב, ריאל מדריד עדיין קבוצה טובה עם שחקנים טובים שתתחרה על כל האתרים. עם רונאלדו, יובנטוס הופכת אוטומטית למועמדת לזכייה באלופות כי היתה לה קבוצה טובה עוד לפני שרונאלדו הגיע ואיתו ביחד זו תהיה קבוצה מאוד חזקה".



רונאלדו במדי יובנטוס. עזיבתו הפתיעה את מסי (AFP) 


הסירוב של אנטואן גריזמן להגיע לברצלונה:
"כל אחד מחפש את טובתו מבחנה ספורטיבית וכלכלית. לא עקבתי אחרי קבלת ההחלטה שלו (סרט הוידאו שהועלה בטוויטר) כי הייתי במונדיאל ועסוק עם ארגנטינה. אני מקבל את ההחלטה שלו ואנחנו צריכים לחשוב על מי שכן הגיע ועל המטרות שלנו העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי