קואנקה: היה לי הסכם עזיבה טוב בישראל, יכול לשחק בשכר נמוך

איסק קואנקה
איסק קואנקה | דני מרון

הקשר ששוחרר הקיץ מהפועל ב"ש נמצא במרכזה של סערה, אחרי שהליגה לא אישרה את חוזהו בראוס מכיוון שלא האמינה שישתכר רק 77,500 יורו בעונה. בראיון ל"מארקה" אמר: "עזבתי את ישראל כי רציתי לחזור ל'לה ליגה'"

(גודל טקסט)

איסק קואנקה ששוחרר הקיץ אחרי עונה מאכזבת מאוד בהפועל באר שבע גרם לסערה גדולה בכדורגל הספרדי. איגוד השחקנים במדינה מאיים שוב בהשבתת הליגה, זאת מאחר שהנהלת "לה ליגה" סירבה להכיר בחוזהו של הקשר בראוס מהליגה השנייה בספרד בטענה שהיו אי סדרים בחתימה.

האיגוד, בראשו עומד ספרדי נוסף עם עבר בליגת העל, דויד אגנסו, רוצה להשבית את הליגה במחזור בו יייערך הדרבי של מדריד בין ריאל לאתלטיקו, בין ה-29 ל-30 בספטמבר. הסיבה ש"לה ליגה" לא הסכימה לאשר את החוזה שלו הייתה שהוא חתם על חוזה בו ירוויח 77,500 יורו בעונה בלבד, השכר המינימלי בליגץ המשנה, ובליגה טענו שמדובר בסכום לא הגיוני ושהוא ככל הנראה יקבל כסף בדרכים אחרות. בהפועל באר שבע לשם ההשוואה, השתכר השחקן כ-500 אלף יורו.


קואנק
ה עצמו העניק ראיון נרחב ל"מארקה" והתייחס בין השאר גם לתקופה בישראל ולחזרה לכדורגל הספרדי: "כן, המצב נראה לי קצת סוריאליסטי. אין לי הרבה מידע מה בדיוק קורה, אבל זה מצב בו אני ניזוק וזה לא צריך לקרות לאף שחקן".

מה קרה מאז ביטל את החוזה בהפועל באר שבע: "עזבתי את ישראל כי רציתי לחזור לשחק בספרד. להרגיש שוב מה זה להיות שחקן ב'לה ליגה'. בישראל התחלנו את העונה די מוקדם ולכן הגעתי לראוס בכושר חלקי, והם הסכימו שאמשיך להתאמן איתם ואהיה מוכן לכל הצעה שתבוא. היה נראה שהכל בסדר וסיכמתי במועדון עד שקרה מה שקרה".


אגנסו. אקס בית"ר ישבית את הליגה בגלל אקס ב"ש? (לה ליגה, רשמי)

איך הסכים לקבל רק 77,500 יורו: "היה לי הסכם עזיבה טוב בישראל ואני יכול להרשות לעצמי לשחק קצת בבית בראוס עם תנאים כלכליים פחות טובים. מעולם לא שיחקתי בליגה השנייה. מרגיש רע מאוד עם מצבי. מעולם לא הייתי מובטל כשחקן".

האכזבה מהיחס של "לה ליגה": "הם צריכים להגן על השחקנים, למצוא פיתרון והכי חשוב, לאפשר לשחקן לשחק. קיבלתי הרבה תגובות. יש כאלה שיצאו נגדי שמשכתי את החתימה בראוס עד ליום האחרון כאילו לא באמת רציתי לשחק אצלם, אבל אחרים תמכו בי ברשתות החברתיות. עכשיו נשארתי תקוע בלי יכולת לשחק, אבל לא אוותר להם".

היחסים עם ראוס: "טובה מאוד. רציתי לחזור לשחק בלה ליגה ולמרות שזו ליגה שנייה הסכמתי לשחק שם. זו העיר שלי ושם המשפחה שלי גרה. אני יכול להרשות לעצמי לקחת צעד אחורה מבחינה כלכלית. אם הייתי מקבל הצעה בליגה הראשונה הייתי עוזב. ראוס הסכימו לחכות עד ליום האחרון ולראות אם אין לי הצעה אחרת. הם ידעו מה מצבי. ברור שרצו שאחתום על החוזה כמה שיותר מהר, אבל הבינו שאני מחכה עד ליום האחרון להצעה אחרת. אני רוצה לשחק ומוכן להוריד בגלל זה את משכורתי".


קואנקה בישראל. מרוצה מהפיצויים של ב"ש (מאיר אבן חיים)

העובדה שהוא עשוי לשבת ביציע עד ינואר: "זה יכול לקרות, אבל אני מעדיף לא לחשוב על זה. ארגון השחקנים יכול לצרף את הנושא הזה לסכסוך שיש להם כבר עם הליגה על המשחקים בארה"ב. נראה מה יקרה".

אם דיבר עם הקפטנים של ברצלונה, סרחיו בוסקטס או סרג'י רוברטו: "לא דיברתי. לא רוצה להטריד אותם בבעיה או להוות נטל עליהם. אני שחקן חופשי כרגע כך שאני יכול לחתום בליגה אחרת, אבל רוצה לשחק בספרד". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי