קוסטה לקראת ריאל מדריד: "תמיד הרגשנו שווים להם"

דייגו קוסטה עם סרחיו ראמוס
דייגו קוסטה עם סרחיו ראמוס | Gettyimages

לפני הדרבי הגדול של בירת ספרד, חלוץ אתלטיקו ערך ראיון בעיתון ה"מארקה" ודיבר על המשחק האחרון ביניהם בו כבש צמד: "רצינו לאכול אותם". וגם התייחס על התקופה בצ'לסי: "אמרו לי להתאמן עם קבוצת המילואים"

(גודל טקסט)

דייגו קוסטה התראיין ל"מארקה" לקראת הדרבי בין ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד מחר (שבת) ב-21:45. קוסטה סיכם את המשחק במשפט על המפגש האחרון בו אתלטיקו ניצחה את ריאל מדריד 2:4 בסופרקאפ האירופי: "אנחנו רצינו לאכול אותם והם רצו להרוג אותנו". הוא כבש צמד במשחק.

זוהי התקופה הטובה בקריירה? "אני חושב שכן. אני כמעט בן 30, יש לי ילדה. כשבן אדם מגיע לכל מיני שלבים בחיים הוא יותר מאושר. לא השתניתי. אבא שלי לימד אותי בבית להיות בן אדם טוב. מה שהשתנה זה שאני בוגר יותר. הניסיון בפרמיירליג עזר לי. לא מצטער ששיחקתי בצ'לסי כי הליגה האנגלית מרשימה. זה ליגה אחרת, חיים אחרים. הייתי זקוק לשינוי וצ'לסי הוא גם מועדון גדול. הייתי מאושר במועדון ומהאוהדים. הם מאוד חיבבו אותי".

החשיבות של דייגו סימאונה בחזרתו לאתלטיקו מדריד: "צ'ולו תמיד היה חשוב בזכות היותו האיש והמאמן שהוא. זה כאילו לא עזבתי אף פעם את אתלטיקו. יש לי כאן הכל. מועדון ענק, עיר גדולה והאנשים דומים בטבעם לברזילאים".


דייגו סימאונה. "הוא מאמן שאומר את מה שהוא חושב" (AFP)

דייגו סימאונה אמר בעבר עלייך שאתה החלוץ שהכי מתאים לו: "אני גאה בדבריו וזה נותן לי ביטחון. זכיתי פעמיים באליפות הפרמיירליג אז אמרתי לו שאם הוא החתים אותי הוא צריך להתחיל לזכות בתארים. הוא יודע שאני אוהב אותו".

החוויה של העזיבה את צ'לסי וההמתנה בברזיל לחתום באתלטיקו: "זה היה רגע רע בקריירה שלי וזה לא היה באשמתי. אנשים אמרו עלי כל מיני דברים, אבל בסוף הכל הסתדר. תראו היכן היום אנטוניו קונטה שלא רצה אותי. צ'ולו לעומתו מאמן שאומר מה שהוא חושב. אם הוא אומר שהוא אוהב אותך אז הוא אוהב אותך. טעיתי כשהלכתי לצ'לסי רק בגלל הצורה בה העניינים התנהלו שם. כשאמרתי לצ'לסי שאני רוצה לעזוב לאתלטיקו והם אמרו לי 'לך תתאמן עם קבוצת המילואים' היה ברור לי שאני צריך לעזוב לאתלטיקו. היו לי עוד הצעות, אבל יש לי ערכים חשובים יותר שכסף לא יכול לקנות".

הסגל של אתלטיקו כיום טוב מזה שזכה באליפות: "דומה מאוד והעונה כל דבר יכול לקרות. אלה שנרכשו צריכים לנסות לעשות משהו אחר ממה שנעשה בעונות קודמות. המועדון רכש שחקנים טובים ועשה מאמצים להשאיר את הכוכבים ולכן אנחנו צריכים לתת את כל מה שיש לנו. המועדון גדל בכל המובנים. יש אצטדיון חדש, שחקנים חשובים וכאלה שזכו בגביע העולמי עם צרפת".


אתלטיקו מדריד גדלה בכל המובנים (Gettyimages)

גריזמן אמר לא לברצלונה ובעבר כוכבים כמו פלקאו ולואיס פליפה עזבו: "הבנתי את גריזמן. היו אנשים שאמרו לו שהוא זקוק לשינוי כמו שאני עשיתי. הוא נשאר נאמן ללב שלו. ברור שהצעה מברצלונה היא דבר חשוב. זה נורמלי שאתה מתרגש מהצעה כזאת למרות שגם אתלטיקו בעיני מועדון גדול. גריזמן הוא מנהיג שהביא לנו את הזכייה בליגה האירופית. הוא זכה בגביע העולמי ובסופרקאפ. אתלטיקו הוא מועדון שיכול להילחם נגד כל מועדון אחר".

גמרת לפילפה לואיס להישאר ולא לעזוב לפאריס סן ז'רמן: "אמרתי לו שלא יחשוב רק על כדורגל כי אתה מגיע לגיל שגם המשפחה חשובה. שיחשוב מה טוב למשפחה. טוב לו במדריד ואנשים אוהבים אותו".

הכישרון בקבוצה יגרום לקבוצה לשחק כדורגל התקפי: "כן, אנחנו רוצים להיות יותר התקפיים. לכבוש יותר שערים. כשזכינו באליפות כבשנו הרבה שערים. צ'ולו לא מאמן הגנתי כפי שאומרים. אם אני יכול לכבוש 20 שערים בעונה אני אכבוש אותם, אבל הוא מעדיף ניצחון 0:1 על תיקו או הפסד. התקשרות בין הקישור להתקפה שלנו לא היה מספיק טוב, אבל עם הצעירים שהגיעו זה מתחיל להתחבר".

ססק פברגאס לאתלטיקו: "לא יודעה לי על אפשרות כזאת, אבל הייתי מחתים אותו לקבוצה כי הכימיה שלי איתו בצ'לסי היה מעולה. הוא נתן לי חיים בצ'לסי, אבל אני לא יכול לבקש שיביאו אותו על חשבון שחקנים אחרים שהם חברים שלי באתלטיקו".


דייגו קוסטה עם ססק פברגאס בצ'לסי. יחזרו לשתף פעולה? (Gettyimages)

עוד לא כבש העונה בליגה: "כן, אני זקוק לשער. לפעמים אני זקוק למסירה והיא לא מגיעה. בעבר היו לנו שחקנים גבוהים וכל מצב היה מסוכן לטובתנו. זה נורמלי שהחדשים שהגיעו לקבוצה לא מצליחים מיד לככב. זה לוקח זמן".

על המשחק נגד ריאל מדריד: "הם תמיד ניצחו אותנו בגמרים של ליגת האלופות. זו קבוצה גדולה עם שחקנים גדולים, אבל תמיד הרגשנו שווים להם. בסופרקאפ היינו רעבים לתארים וזו הסיבה שניצחנו אותם. זה היה המשחק הכי טוב שלי מאז הגעתי חזרה לאתלטיקו".

חל שיפור ביכולת אחרי פתיחת העונה הלא טובה: "כן, אם יהיו לנו עוד מחזורים כאלה שברצלונה וריאל מדריד יפסידו ואנחנו ננצח יש סיכוי לזכות באליפות. יש לנו רצון גדול לזכות השנה בכל התארים וגם באלופות כי הגמר יהיה באצטדיון שלנו. קשה מאוד לנצח אותנו במגרש שלנו. הלחץ שיש על קבוצות אחרות בבית לא משפיע עלינו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי