שבת בליגה הספרדית: דרבי במדריד, ברצלונה מול בילבאו

גארת' בייל עם סרחיו ראמוס
גארת' בייל עם סרחיו ראמוס | AFP

הסנטיאגו ברנבאו יארח את הקרב המרתק בין ריאל לאתלטיקו (21:45), שסיימו בתיקו בשלושת משחקי הליגה האחרונים ביניהן וגם בסופר קאפ האירופי הקיץ, עוד קודם לכן (17:15) תקווה האלופה להגדיל את הפער בפסגה

(גודל טקסט)

ריאל מדריד הובסה באמצע השבוע 3:0 בסביליה, לעומתה אתלטיקו מדריד נכנסת לעניינים ולראיה ביום שלישי הביסה בביתה את הואסקה 0:3 כשכל שלושת השערים הובקעו במחצית הראשונה וכך מצאו את עצמם שחקניו של דייגו סימאונה מורידים רגל מהגז ונחים לקראת הדרבי הגדול מחר (שבת, 21:45) בסנטיאגו ברנבאו במסגרת המחזור השביעי בספרד.

בשל משחקי אמצע השבוע, הקולצ'ונרוס הצליחו לצמק את הפער מהבלאנקוס לשתי נקודות בלבד וזאת על אף שהחלו את העונה עם חמש נקודות בלבד מארבעת המחזורים הראשונים, מעדו אפילו במשחק ביתי מול אייבר (1:1). עבור ז'ולן לופטגי וקבוצתו היה זה באנדלוסיה הפסד ראשון העונה, אך מעידה שנייה לאחר 1:1 בבילבאו לפני שבועיים.

כזכור, השתיים כבר נפגשו העונה במסגרת הסופר-קאפ האירופי ושם המשחק הסתיים בניצחון הקולצ'ונרוס 2:4 לאחר הארכה. גם שלושת משחקי הליגה האחרונים ביניהן הסתיימו בתוצאת תיקו, דבר שאם יקרה עשוי לשרת את האלופה ברצלונה שבמצב כזה, אם תנצח את בילבאו ב-17:15, תגדיל מהבלאנקוס את הפער לשתי נקודות ומאתלטיקו לארבע. מי שלא ייכלל בסגל אלופת אירופה הוא המגן השמאלי מרסלו שנפצע וכמוהו גם איסקו שנותח השבוע.


איסקו. כנראה שהוא יהיה חסר מאוד לבלאנקוס (Gettyimages)

ברצלונה – אתלטיק בילבאו (17:15)
כאמור עוד לפני הדרבי של המדריד תארח ברצלונה את בילבאו לאחר שאיבדה נקודות בשני המחזורים האחרונים, אחרי שסיימה ב-2:2 ביתי מדהים מול ג'ירונה והפסד 2:1 ללגאנס בחוץ באמצע השבוע. מי שתתארח בקאמפ נואו היא הקבוצה הבאסקית שבעצמה נחלה הפסד מביך באמצע השבוע, 3:0 מוויאריאל ובסך הכל צברה רק שש נקודות מתחילת העונה. 

במקביל, בברצלונה עוקבים בדאגה אחר מצבו של הבלם סמואל אומטיטי, שלטענת "אס" החשש הוא מקרע ברצועה שישבית אותו בחודשים הקרובים – דבר שהמאמן ארנסטו ואלוורדה מיהר להכחיש והבהיר שלדעתו לא מדובר בפציעה רצינית. כך או כך מדובר בסיטואציה לא נעימה כלל בברצלונה, לאור העובדה שג'רארד פיקה מגלה יכולת בינונית, תומאס ורמאלן משחק כמגן שמאלי לאחרונה וגם כך מאכזב כל שנה מחדש וגם הרכש קלמנט לנגלה שהורחק בתיקו מול ג'ירונה, ספק אם בצדק, וצפוי לפתוח, מתקשה להטביע את חותמו.


ג'רארד פיקה. אין לו מחליף כרגע, וגם הוא הרחק מכושר שיא (AFP)

עוד בשבת בליגה הספרדית
ריאל סוסיאדד – ולנסיה (14:00)
אייבר – סביליה (19:30)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי