ענקיות הכדורגל מספרד ומגרמניה נוצחו, הליגה הרוויחה

טיאגו אלקנטרה
טיאגו אלקנטרה | Gettyimages

דני דבורין מסכם את ההפתעות הגדולות שהיו השבוע כשהרטה ברלין גברה על באיירן מינכן, לגאנס הדהימה את ברצלונה וריאל מדריד הובסה על ידי סביליה ומסביר למה זה טוב

(גודל טקסט)

השבוע נרשמו שלוש תוצאות מפתיעות מאד בגרמניה ובספרד. הרטה ברלין גברה אמש (שישי) במסגרת הבונדסליגה, 0:2 על באיירן מינכן, ובספרד הפסידו,  שתי הגדולות של הליגה, ריאל מדריד וברצלונה. בארסה נוצחה 2:1 בידי לגאנס, וסביליה הביסה 0:3 את ריאל מדריד. אולי לא כל אחד יסכים איתי, אבל תוצאות כאלה רק עושות טוב לליגה. כתזכורת, חשוב להדגיש ששלוש המפסידות הן "האריות" בארצן. הן נהנות מתקציבים מפלצתיים, וכוללות בשורותיהן שחקנים, שמרביתם כוכבי על. מכאן שכל הפסד אותו הן נוחלות, זוכה לכותרות גדולות – ובצדק.

זאת משום שליגה, בכל מקום בעולם, ניתן להשוות לריצה למרחקים ארוכים, אחרי הכל קשה מאד למנוע מהקבוצות הגדולות את הזכייה באליפות. לכן זה לא סתם שיובנטוס שולטת באיטליה משך שנים כה רבות, כפי שבאיירן עושה בגרמניה. ברור לגמרי שפה ושם הן, ודומיהן, מאבדות נקודות, אולם בעיקרון אין לי ספק שמרבית הקבוצות בגרמניה מתוסכלות מהמצב.

והנה השבוע, בזכות ניצחונה על באיירן, נצמדה אליה בנקודות, הרטה ברלין ובכך "שידרה" לכל האחרות, שמשחק מול באיירן אינו בהכרח הפסד בטוח. וגם אם בסיכומו של דבר הקבוצה ממינכן תשוב ותזכה בכתר, ההפסד שספגה שובר את השגרה. בדיוק דברים דומים ניתן לומר על הפסדי הליגה שהזכרתי, אותם נחלו ברצלונה וריאל מדריד.

אגב, התוצאות המפתיעות האלה, יכולות לנבוע מתחושת הקבוצות הגדולות, שכל שעליהן לעשות הוא רק לעלות למגרש וכי הניצחון בוא יבוא. זה לגמרי לא ביטחון מופרז, אלא המחשבה והידיעה שבסיכומו של דבר הן טובות יותר, ושבספורט גם תקלה או שתיים, לא ישפיעו על מה שיקרה בסיום הליגה. הניצחונות שרשמו הרטה ברלין, לגאנס וסביליה, עוררו איפוא את הליגות בארצן, לפחות לזמן קצר, ומבלי להשוות – הרי כידוע לכל, הפועל חדרה עשתה זאת גם אצלנו, במחזורי הפתיחה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי