פיקה: "מחכים לי בפינה ולא רק במדריד. זה הולך להשתנות"

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

בלם ברצלונה טעה גם ב-1:1 מול ולנסיה, אך יצא למתקפה: "הרבה אנשים שרוצים שיקרו לי דברים רעים". האלופה איבדה את הפסגה ורשמה משחק רביעי ברצף בליגה ללא ניצחון, אך יכולה להתעודד מהמספרים של ארתור ומסי

(גודל טקסט)
ברצלונה וארנסטו ואלוורדה הצטרפו אתמול (ראשון) לרשימת הקבוצות הגדולות בעולם שנמצאות במשבר. הם בחבורה אחת עם ריאל מדריד, באיירן מינכן, מנצ'סטר יונייטד וגם הכיסא של מאמן אלופת ספרד כבר לא יציב אחרי ארבעה משחקים רצופים בליגה בלי ניצחון בעקבות התיקו 1:1 במסטאיה של ולנסיה. בארסה גם איבדה את המקום הראשון לסביליה, הפתעת העונה אותה היא תארח -ב-20 באוקטובר, כשהקבוצות ישובו מפגרת הנבחרות.


"הליגה ברחה לברצלונה בין האצבעות", הייתה הכותרת של "מארקה", "אחרי 90 שניות ולנסיה כבר הוליכה וברצלונה היה רחוקה מלהציג את היכולת הנוצצת שהפגינה בוומבלי בניצחון 2:4 על טוטנהאם באלופות", נכתב בנוסף. בעיתון מתחו ביקורת על התקפת ברצלונה בטענה שהייתה צפויה ולא חדה, על החילופים המאוחרים של ואלוורדה שהתעורר רק בדקה ה-84 ועל כך שהכל תלוי בליאו מסי, שפעם אחר פעם מציל אותם לבדו.


"מונדו דפורטיבו" כתב בכותרת העיתון המודפס: "ליגה חמה. ברצלונה סיימה בתיקו במסטאיה ואפשרה לסביליה לעלות למקום הראשון אחרי ניצחון על סלטה ויגו". עוד נכתב בעיתון: "יש הרגשה שבליגה ברצלונה פחות הישגית וחסרת אמביציה. היא נראית עייפה אחרי האנרגיה שהוציאה באלופות וממילא השחקנים בגדולות של הליגה יודעים שהאליפות מתחילה להיות מוכרעת רק מחודש פברואר". העיתון "ספורט" כתב בסוג של ביקורת בכותרת: "מסי ונקודה" והתכוון לכך שלברצלונה אין היום כלים מרשימים מלבד מסי שמציל כל פעם את הקבוצה.


Portada @sport :"Messi y punto": #PortadaSportpic.twitter.com/yY921tJUnA

— Radio Barça (@RadioFCB) 8 באוקטובר 2018

ואלוורדה אמר בסיום: "ברצלונה תמיד שוחה נגד הזרם, השנה כי אנחנו סופגים קודם, אבל מאמין שזה ישתנה. המנטליות שלנו צריכה להיות הפוכה – כמו זו נגד טוטנהאם, אז עלינו ליתרון כבר בדקה השנייה. אנחנו מתאמנים כל הזמן כדי למנוע ספיגת שערים מוקדמת, אבל זה יכול לקרות. ההפסד מול לגאנס פגע בנו, אחרי התיקו מול בילבאו נסענו ללונדון ופגשנו את טוטנהאם, שם עשינו משחק טוב. עכשיו חזרנו לאותו קו. חוסר יצירתיות? כשהיריבה מתארגנת מאחור ומשחקת טוב קשה להבקיע מולה".


טעות נוספת של ג'רארד פיקה הביאה לשער של אסקיאל גאריי בדקה השנייה, אבל פיקה יצא מהמשחק עם רוח קרב וסגר חשבון עם אלה שמותחים ביקורת על יכולתו ועל היכולת של ברצלונה. "אני יודע שיש הרבה אנשים שרוצים שיקרו לי דברים רעים ולא יילך לי. כשאנחנו סופגים שערים זו אשמתי. יש כאלה שמחכים לי בפינה ולא רק במדריד. אני מציע להם לצאת מהמערות ולתפוס קצת שמש כי זה הולך להשתנות".



"זה הולך להשתנות". פיקה יצא למתקפה, מסי נותר מתוסכל (AFP)


איבן ראקיטיץ'
היה מתוסכל בסיום: "היינו טובים יותר וחבל שלא לקחנו את שלוש הנקודות. זה חוסר מזל שהם הצליחו לכבוש מולנו בקלות כזאת. המשחק נגד טוטנהאם לא הזיק לנו. אנחנו כבר רגילים ללוח משחקים צפוף, טיסות. היינו זכאים ליותר כי עבדנו קשה נגד אחת הקבוצות החזקות בליגה".


ויש גם אוהדי בארסה שמסתכלים על חצי הכוס המלאה. ברצלונה לא הפסידה במסטאיה מאז 2007. ארתור ששיחק משחק שני ברציפות בהרכב רשם 135 מסירות מוצלחות מתוך 142 – הכי הרבה מאז צ'אבי, שב-2012 מסר 148 כדורים נגד לבאנטה. נתון מעניין נוסף הוא שבעשר העונות האחרונות מסי כבש מחוץ לרחבה מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות באירופה, בסך הכל 57 כיבושים. אגב, לואיס סוארס הוא גדול המבשלים למסי אחרי שבישל לו את שער הליגה ה-27 ועבר את דני אלבס בבישולים לפרעוש. מצד שני, תוקפת היובש של לואיס סוארס באה לידי ביטוי בתוצאות – הוא לא כבש מאז ה-15 בספטמבר, אז ניצחה ברצלונה את סוסיאדד 1:2, משמע שישה משחקים ללא שער.



נקודות האור של הקטלונים במסטאיה. ארתור ומסי (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי