בספרד מדווחים: סוכנו של קונטה במדריד, אך אין הסכמות

ז'ולן לופטגי עם מרסלו
ז'ולן לופטגי עם מרסלו | Gettyimages

לופטגי נפרד מהשחקנים, סולארי עשוי לאמן זמנית. אם האיטלקי לא יחתום, מרטינס מועמד. בעיתונים ביקרו: "השחקנים מאמינים שיש להם סמכות לעשות כרצונם". דיווח: מרסלו ייעדר לארבעה משחקים ויחמיץ גם את הנבחרת

(גודל טקסט)
ריאל מדריד התרסקה אתמול (ראשון) עם תבוסה של 5:1 בקאמפ נואו נגד ברצלונה, באחד ההפסדים הקשים של המועדון מול היריבה השנואה וצללה למקום התשיעי בליגה. לפי כלי התקשורת בספרד ובאיטליה, המאמן ז'ולן לופטגי יפוטר היום ואנטוניו קונטה יגיע למדריד כדי לחתום על חוזה באלופת אירופה.


בצהריים פרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של איטליה ANSA כי סוכנו של קונטה נמצא כבר במדריד כדי לדון עם ראשי הקבוצה. לעומת זאת, העיתון "מארקה" דיווח שהמו"מ בין ריאל מדריד לאנטוניו קונטה מסובך ולא ברור כלל אם יהיה הסכם בין הצדדים. תחילה היה נראה שהוא כבר יוצג מחר כמאמן הקבוצה, אבל כעת מתברר שהמצב לא ברור כלל. לפי העיתון, כעת השמות של מאמן קסטיה סנטיאגו סולארי ומאמן בלגיה רוברטו מרטינס עוברים לקדמת הבמה. הנהלת ריאל מדריד תתכנס הערב וצפויה להגיע להחלטה. ב"מארקה" טוענים שבכל מקרה סולארי יאמן את ריאל מדריד ביום רביעי נגד מלייה בגביע.


לפי כתבי תוכנית הטלוויזיה "צ'ירינגיטו", הסיבה לסיבוך עם קונטה היא כיוון שקיימים עדיין סיבוכים בין קונטה לצ'לסי על הפיצויים שהוא אמור לקבל, למרות שכבר פורסם ש-9 מיליון הליש"ט יישארו אצלו. מסיבה זו, טוענים בתוכנית, קונטה יסגור, אבל רק בפגרת הנבחרת בנובמבר. סולארי עשוי לקבל עד אז את הנבחרת כאשר גם מרטינס הוא אופציה.


מרטינס. יגיע במפתיע לברנבאו? (Gettyimages)
מרטינס. יגיע במפתיע לברנבאו? (Gettyimages)


גם "אס" ציין שקונטה לא יסגור כל כך מהר בריאל מדריד. לפי העיתון, מבחינת ריאל מדריד קונטה יכול להגיע כבר עכשיו ולאמן את הקבוצה, אבל מצידו של המאמן האיטלקי יש בקשה לעכב את בואו מכיוון שיש לו נושאים לפתור קודם לכן וכמו כן ישנם פערים כלכליים בין הצעת הבלאנקוס למה שדורש קונטה. עוד לפי העיתון, כתוצאה מהעיכוב המאמן הארגנטיני סולארי עשוי לאמן את הקבוצה לא רק בגביע, אלא גם במשחק הליגה נגד ויאדוליד בשבת בסנטיאגו ברנבאו. 


לופטגי עצמו נפרד כבר אחרי המשחק מחדר ההלבשה מתוך הנחה שיפוטר, אך למרות זאת העביר את אימון הקבוצה הבוקר, שככל כנראה יהיה האחרון שלו במתחם האימונים "סיאודד ריאל מדריד". הדיון הסופי של נשיא המועדון פלורנטינו פרס עם הנהלת המועדון יחל היום ב-19:00 ולכן עד אז לא צפויה הודעה רשמית על פיטוריו של המאמן.


גם אם קונטה לא ימונה במקום הספרדי, מי שיעמוד על הקווים במשחק הקרוב נגד מלייה ביום רביעי (20:30, שידור ישיר בספורט4) הוא מאמן קבוצת הבת ריאל מדריד קסטייה ושחקן העבר של הבלאנקוס, סנטיאגו סולארי. עוד נכתב ב"מארקה" שפרס, שבדרך כלל יורד לחדר ההלבשה גם בהפסדים, עזב את קאמפ נואו מיד אחרי המשחק מבלי לדבר עם השחקנים או עם המאמן וברור לכולם שהוא נחוש להיפטר מלופטגי. לנשיא ולהנהלה ברור שהם זקוקים למאמן מנוסה, שנוהג לעיתים ביד קשה עם השחקנים. קונטה מתאים לפרופיל.


פרשן "מארקה" רוברטו פאלומר תקף בחריפות בלתי רגילה את פרס בטור שכתב: "ריאל מדריד קיבלה תעודת פטירה בקאמפ נואו. פרס תמיד מביא מאמנים מבחוץ שלא היו מעורבים בלכלוך הקודם של הקבוצה ומציג את זה כאילו הוא הציל אותה. אם לא היה ברור לפרס שהשחקנים עייפים וגמורים אחרי עונה קשה בה זכו בליגת האלופות והוא לא ריענן את הסגל, לואיס סוארס הזכיר לו זאת. הרי זה לא שיש לו שחקנים לא מוכשרים, אלא שמדובר בעניין עייפות החומר ועזיבת הכוכב הגדול. מריאנו דיאס לא יחליף את רונאלדו וגם לא ויניסיוס ג'וניור שהוא לא טוב כמו קיליאן אמבפה. את עזיבת רונאלדו צריך לחקור והיא פרק בפני עצמו".



ולדאנו. ממליץ לפרס ללכת על מרטינס (Gettyimages)


ביקורת נוספת הגיעה מהפרשן חורחה ולדאנו, שהיה שחקן, מאמן ומנהל מקצועי בריאל מדריד: "את בייל עדיין מודדים ביחס למחיר שגרם לפנטזיה שמדובר בשחקן ברמה עולמית, אבל בחמש השנים האחרונות הוא לא יציב ביחס למה שריאל מדריד שילמה עליו. בכל עונה הוא יכול לכבוש את שער העונה ואז צריך להריע לשער העונה. האחריות של בייל הייתה לשמור על אלבה ואחרי שבע דקות נגמר לו הריכוז ואלבה נשאר לבד".


 

"בהתחלה השחקנים מכבדים את ההוראות הטקטיות", המשיך הארגנטינאי בביקורת. "ואז הטבע שלהם יוצא החוצה והם מאמינים שיש להם את הסמכות לעשות מה שהם רוצים ולפעמים זה נגד הקולקטיב. איסקו התחיל בצד שמאל וסיים איפה שבא לו. הוא שיחק שם כדורגל טוב מאוד אבל הוא לא יכול לשחק איפה שבא לו עם מאמן אחר".

כשנשאל ולדאנו לגבי בחירת המאמן הבא, ענה: "מאמן צריך להיבחר לפי הסגל של הקבוצה. בקבוצות עם סגל צעיר צריך מאמן סמכותי ובקבוצות בוגרות מאמן שיהיה אהוב. רוברטו מרטינס נראה לי הרעיון הטוב ביותר, נראה לי שהוא יהיה יותר מתאים לסגל של ריאל מדריד".



שער העיתון "מארקה" נראה כמו מודעת אבל עם התוצאה 5:1 ובכותרת נכתב: "האשמה היא לא רק של ז'ולן – עידן לופטגי הפסימי תם עם מאניטה משפילה נגד בארסה נטולת מסי. אנטוניו קונטה,'המפציץ' נקרא להטיל סמכות על הסגל ולייעל את התכנון הספורטיבי הלא יעיל של פלורנטינו".

#LaPortada La culpa no es sólo de Julen pic.twitter.com/5MP5Vs0Fzc

— MARCA (@marca) 28 באוקטובר 2018

בעיתון "מונדו דפורטיבו" נכתב שאם לופטגי יפוטר, הוא אמור לקבל פיצוי בגובה 18 מיליון יורו מכיוון שחתם במועדון לשלוש שנים עם שכר עונתי של 6 מיליון יורו. לפי רדיו "קופה", קונטה היה השבוע בחופשה במצרים, אבל היום אמור לחזור ללונדון וייתכן שמשם יגיע לספרד. לפי דיווח נוסף, לופטגי יפוטר היום והאיטלקי יוצג רשמית כבר מחר כמאמן הקבוצה (14:00, שעון ישראל). גם שמו של מאמן בלגיה רוברטו מרטינס הוזכר, כשלפי הדיווחים סעיף השחרור בחוזהו בנבחרת בלגיה מונע ממנו לעזוב לנבחרת אחרת, אבל לא למועדון. עם זאת, במדריד חוששים מתרחיש דומה לזה שהיה בקיץ מול ההתאחדות הספרדית כשלופטגי מונה.


סרחיו ראמוס אמר אחרי המשחק לגבי הגעה אפשרות של קונטה, שידוע כמאמן עם יד קשה: "עלינו לכבד את ההחלטות שיהיו מלמעלה. אנחנו צריכים להיות מאוחדים ולפתוח דף חדש. היו לי תמיד יחסים טובים עם המאמנים, אבל במקרה זה עדיף להישאר בצד ברגעים עדינים כאלה. כבוד לקונטה? בכבוד זוכים ואי אפשר לכפות כבוד על אף אחד. ברור שהמצב דפוק. זה היה משחק חשוב והושפלנו בו. בעבר כבר יצא לי לזכות באליפות גם כשהיינו במקום כזה. עלינו לשמור על הראש למעלה".



קונטה. איך היד הקשה שלו תתקבל במדריד? (AFP)


תומאס רונסרו מהעיתון "אס", שנחשב לאחד האוהדים המוכרים ביותר של הקבוצה, השתתף בתוכנית הטלוויזיה "אל צ'ירינגיטו" אחרי המשחק ואמר: "אני מרגיש מתוסכל לחלוטין. השחקן הכי טוב בעולם (כריסטיאנו רונאלדו) עזב אותנו והשאלה היא האם קארים בנזמה יתחיל להבקיע שערים כשקונטה יגיע. רונאלדו עזב והנשיא חשב ששום דבר לא קרה והמשיך הלאה בלי להביא לו מחליף ראוי. ריאל מדריד ירתה לעצמה ברגל".


בעיתון "אס" כבר ניתחו את הצורה בה משחק קונטה עם שלושה בלמים וכתבו שלא יהיה קל לריאל מדריד לעבור לשיטת המשחק הזאת, אבל גם הדגישו שהקבוצות של קונטה לא תמיד שיחקו עם שלושה בלמים והוא החל את העונה הראשונה בצ'לסי עם ארבעה שחקנים בחלק האחורי.  


בתוך כך, "TYC ספורט" הארגנטיני דיווח כי אסקיאל פלאסיוס, קשרה בן ה-20 של ריבר פלייט בדרך לריאל מדריד. הוא נחשב מהכוכבים הבולטים הצעירים של ריבר ואמור לחתום בינואר ולהגיע למועדון ביוני. הוא יעלה כ-20 מיליון יורו. סעיף השחרור שלו כרגע 15 מיליון יורו וריאל מדריד רוצה להבטיח את בואו ועל כן תציע חמישה מיליון יורו נוספים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי