במדריד אין מקום לסנטימנטים: על פיטורי ז'ולן לופטגי מריאל

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | Gettyimages

כשהתוצאות לא מגיעות, מישהו במועדון הפאר ספרדי חייב לשלם את המחיר והמאמן היוצא היה מודע לכך מהרגע שקיבל את המשרה. דני דבורין על האיש שסיום דרכו היה ידוע מראש

(גודל טקסט)

התבוסה 5:1 בקאמפ נואו מול ברצלונה עלתה כמובן לז'ולן לופטגי במשרתו כמאמן ריאל מדריד, והעניין הוא שעוד בטרם הודיעה ריאל על פיטוריו, היה ברור לעיתונאים שהוא אינו יכול להמשיך בקבוצה, אליה הגיע רק העונה.

התוצאות אותן השיגה ריאל, עד כה, אינן מספקות את אלופת אירופה. ריאל אינה קבוצה של ניצחונות בודדים, המושגים פה ושם. משך שנות דור, ברמה של הישגים, היא תובעת ודורשת מעצמה אולי יותר מכל קבוצה אחרת. מכאן שכאשר החריקות נשמעות למרחק, הרי מישהו חייב לשלם את המחיר.

בטוח שלופטגי, כמו כל מאמן שעבד במועדון הגאה, היה מודע מראש לציפיות הגבוהות ממנו ומשחקניו. למעשה אפילו אין צורך להזכירן, שכן בריאל מדריד הדברים ברורים. עבורה הניצחון כאמור מתבקש מאליו, וזו גם הסיבה לכך שאת מדיה לובשים ולבשו גדולי הכדורגלנים בעולם. לא סתם הם נרכשים בסכומי עתק, ומשתכרים בהתאם.


הכתובת הייתה על הקיר. לופטגי (AFP)

עם זאת, אחרי הכל אין להתעלם משני שינויים בולטים ביותר שחלו בקבוצה, לקראת פתיחת העונה. כוכבה כריסטיאנו רונאלדו העדיף את יובנטוס ובמקביל הודיע גם המאמן זינדין זידאן, על עזיבתו. לופטגי אולי האמין בליבו שגם בלעדי הסופרסטאר הפורטוגלי, יהיה טוב. אבל רונאלדו היה עוגן מרכזי, כדורגלן ענק, שלא קל למלא את החלל שהשאיר מאחוריו.

עכשיו באה ההודעה על פיטוריו והוכיחה שריאל מדריד הגדולה, אינה מוכנה להשלים עם איבודי נקודות. מאזנה בליגה הספרדית כולל ארבעה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו וארבעה הפסדים. מכאן שהכתובת הייתה כמובן על הקיר. בכדורגל כידוע אין סנטימנטים. בהחלטתה של ריאל מדריד לפטר את מאמנה, היא אינה שונה משום קבוצה בעולם, שתוצאותיה נמוכות מהרף שהציבה לעצמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי