שחקני ריאל מתנגדים לצירוף קונטה, סולארי יישאר?

סנטיאגו סולארי
סנטיאגו סולארי | Gettyimages

הארגנטינאי אמנם מונה למאמנה הזמני של ריאל מדריד, אך עשוי להישאר בתפקיד עד סוף העונה אם יצלח את ארבעת המשחקים הקרובים, במקביל לאי סיכום עם מאמן בכיר אחר. לופטגי שפוטר: "מודה לשחקנים על המאמצים"

(גודל טקסט)
עידן חדש (או זמני) בריאל מדריד, שהודיעה אמש (שני) על סיום דרכו של ז'ולן לופטגי כמאמן הקבוצה ומינתה באופן זמני את שחקן העבר של הקבוצה סנטיאגו סולארי. הבוקר, עולה כי הארגנטינאי עשוי להמשיך כמאמן קבוע אם בשבועיים הקרובים הקבוצה תצליח תחתיו ותשיג תוצאות טובות, במקביל לאי סיכום עם אף מאמן בכיר אחר. על פי החוק בהתאחדות הספרדית, ניתן למנות מאמן זמני רק לשבועיים ולאחר מכן הוא יצטרך לעזוב או להתמנות למאמן קבוע עד סיום העונה.


סולארי יקבל הזדמנות להוכיח את עצמו בארבעת המשחקים הקרובים, בגביע נגד מלייה מהליגה השלישית מחר (רביעי, 20:30, שידור ישיר בספורט4) מול ויאדוליד וסלטה ויגו בליגה ומול ויקטוריה פלזן בליגת האלופות. וייתכן שגם מול ויקטוריה פלזן בליגת האלופות וסלטה ויגו בליגה. אם סולארי יוכיח עצמו והקבוצה תחזור למסלול הניצחונות, הוא עשוי להתמנות כמאמן קבוע. הנשיא פלורנטינו פרס מחבב את סולארי, והאחרון הוזכר כמועמד להחליף את לופטגי כבר אחרי ההפסד ללבאנטה.


הארגנטיני בן ה-42, ששיחק 130 משחקי ליגה במדי הבלאנקוס (208 בכל המסגרות) וכבש עשרה שערים, אימן בחמש וחצי השנים האחרונות את קבוצות נוער ואת ריאל קסטיליה, קבוצת המילואים, והוא מכיר היטב את המערכת מבפנים, אך חסר ניסיון כמאמן ראשי. יחד עם זאת, הוא יודע איך מתנהלים העניינים בחדר ההלבשה והשחקנים עשויים לתת לו גב. סולארי זכה בשתי אליפויות עם ריאל מדריד אחרי שנרכש מהיריבה העירונית אתלטיקו בעונת 2000/1. הוא שיחק גם באינטר, סן לורנצו הארגנטינית, אטלנטה ממקסיקו ופניארול. כמאמן עבד רק בריאל מדריד ויש לו היכרות עם מספר שחקנים צעירים בסגל אותם אימן בקסטיליה כגון מאריו הרמוסו, רגליון, אשרף חכימי ו-ויניסיוס ג'וניור.


#LaPortada Solari para ir tirando pic.twitter.com/zQO7J83OEz

— MARCA (@marca) 29 באוקטובר 2018


על שיטת המשחק שלו סיפר לאחרונה הארגנטיני בראיון ל"אל גרפיקו": "אני לא מקובע על שיטה אחת. אני מתאים אותה לשחקנים שיש ברשותי". סולארי לא נוהג לשחק עם חלוץ רחבה קבוע, אלא מעיין "9 מזוייף", חלוץ מדומה שנוטה לרדת אחורה להשתתף בהנעת הכדור עם הקבוצה. וכן משתמש הרבה במשחק האגפים.


סולארי ימשיך לעבוד עם עוזרו של לופטגי סנטיאגו סאנצ'ס, ששימש כעוזר גם בקדנציה של זינאדין זידאן. גם מאמן הכושר, אנטוניו פינטוס, ימשיך לעבוד עם הקבוצה. מי שמונה למאמן הקסטיליה במקומו של סולארי הוא מאנולו דיאס. מי שלא יעמדו לרשותו לפחות בהתחלה הם מרסלו הפצוע שיחזור רק אחרי פגרת הנבחרות בנובמבר ומריאנו דיאס שייעדר בין 10 ל-15 ימים.


לופטגי היה המאמן שאימן הכי מעט בעידן פלורנטינו פרס, 137 יום בלבד בתפקיד, כשהוא שובר את שיאו השלילי של וונדרלי לושמבורגו. הנשיא פרס, שפיטר 13 מאמנים עד כה בשתי הקדנציות שלו כנשיא, גם מתקרב לשיאו המפוקפק של הנשיא המיתלוגי סנטיאגו ברנבאו, כשפיטר 16 מאמנים. לפי "מארקה", אנטוניו קונטה עדיין במו"מ עם הקבוצה, אבל דרש מהנשיא פרס בלם מנוסה וחלוץ נוסף כבר בינואר הקרוב ופרס לא היה מוכן להתחייב לכך. כרגע נראה שקונטה לא יגיע, גם לאחר מספר דיווחים לפיהם גם השחקנים מתנגדים להבאתו, אבל הדבר גם תלוי מאוד בתוצאות שיעשה סולארי.



פרס. לא מעט מאמנים הלכו הבייתה תחתיו (AFP)


זה שבא וזה שהולך. המאמן המפוטר, ז'ולן לופטגי, פרסם הודעה בה הודה לריאל מדריד על ההזדמנות שנתנה לו. "אני רוצה להודות לשחקנים על המאמצים שלהם ועל העבודה שהשקיעו, לכל אחד מאנשי המועדון על היחס הטוב שנתנו לי מרגע שנכנסתי לתפקיד וכמו כן אני מודה לאוהדים על העידוד שנתנו לי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי