סולארי קיבל עוד שנה בחוזה בזכות הפתיחה. פלאסיוס יגיע בינואר?

סנטיאגו סולארי
סנטיאגו סולארי | Gettyimages

לפי "אס" במועדון תכננו להציע לארגנטינאי חוזה עד 2020, אך ארבעת הניצחונות הרצופים ומאזן השערים המרשים עשו את שלהם. מראדונה: "לא חושב שהוא יחזיק מעמד". קשר ריבר פלייט עשוי להצטרף מוקדם מהצפוי

(גודל טקסט)

ריאל מדריד הודיעה אתמול (שלישי) רשמית שסנטיאגו סולארי יהיה המאמן הקבוע של הקבוצה לאחר שחתם על חוזה עד יוני 2021, ממש כמו זינדין זידאן לפני שלוש שנים שהגיע גם הוא מקבוצת הבת קסטייה וקיבל חוזה לשנתיים וחצי.

לפי "אס", ההנהלה רצתה לבחון את יכולתו של הארגנטינאי בארבעה משחקים ותכננה להחתים אותו על חוזה עד 2020, אך העובדה שרשם את הפתיחה הכי טובה כמאמן בתולדות ריאל מדריד עם ארבעה ניצחונות והפרש שערים של 2:15 העניקה לו שנה נוספת. כמובן שבכדורגל בכלל ובריאל מדריד במיוחד הכל נזיל, וכמו אצל ז'ולן לופטגי, אם לא יוכיח את עצמו בהמשך, גם סולארי עלול למצוא עצמו מפוטר, אבל כעת יש למאמן ביטחון בעתידו והשחקנים תומכים בו.

סולארי הקדים בפתיחה שלו את המאמן מנואל פלגריני שפתח עם ארבעה נצחונות ב-2009 (הפרש 12+), חוסה אנטוניו קאמצ'ו ב-2004 (12+), וויאדין בוסקוב ב-1979 (5+), אנריקה פרננדס 1953 (9+) ופאקו ברו ב-1934 (7+), כשלא כל המאמנים האלה שהתחילו טוב נשארו בתפקיד. קאמצ'ו למשל, פוטר מהר מאוד לאחר הפתיחה הטובה שלו. כעת, המשימה של סולארי תהיה להמשיך לנצח כי למשל בוסקוב סיים את המשחק החמישי בתיקו, קאמצ'ו כבר הפסיד, אבל פרננדס ב-1953 ניצח גם את החמישי. ברו ופלגריני ניצחו בשבעת המשחקים הראשונים כך שסולארי עדיין צריך לנצח עוד שלושה להשוות את השיא, והמשחק הבא של ריאל מדריד יהיה באייבר ב-24 בנובמבר.

לסולארי יש DNA של כדורגל. אביו הרנאן סולארי שיחק ברוסאריו, ג'וניור דה בראנקיה (מקולומביה), חימנסיה ואסגרימה הארגנטינית וכן ארגנטינוס ג'וניורס, אתלטיקו טוקמן ורנאטו קסריני. דודו של המאמן חורחה שיחק בניואלס, ולס, ריבר פלייט, אסטודיאנטס וטוראון. שניהם היו שחקני כדורגל מפורסמים בארגנטינה בשנות ה-60 וה-70. בנוסף, אי אפשר שלא להזכיר את אחיו של סנטיאגו, דויד סולארי, שמוכר היטב לחובבי הכדורגל בישראל לאחר שזכה באליפות ההיסטורית של קריית שמונה ב-2011/12 ושיחק גם במ.ס. אשדוד, מכבי פתח תקווה, והפועל עפולה וכיום משתף פעולה עם בוריס קליימן בפראלימני.

דודו של המאמן, חורחה סולארי, אמר אתמול: "כדי להצליח אתה צריך יותר כסף ותארים מאשר השחקנים. זה ג'וב קשה מאוד, אבל הוא לא דיבר עם אף אחד מאיתנו. אם הוא צריך תמיכה נפשית שידבר איתנו". חורחה היה זה ששיכנע אחיין אחר מפורסם שלו לחתום בזמנו בטנריפה, מדובר בפרננדו רדונדו, שכיכב בהמשך הקריירה בריאל מדריד. דייגו מראדונה התייחס אף הוא למינויו של עמיתו הארגנטינאי וטען: "לא חושב שהוא יישאר להרבה זמן בתפקיד בגלל שאין לו את התמיכה הנדרשת".


סולארי. הפתיחה הטובה עשתה את שלה (Gettyimages)

קשר ריאל מדריד דני סבאיוס התראיין בלילה לתוכנית הטלוויזיה "אל צ'ירינגיטו" ובין היתר דיבר על פיטורי לופטגי ומינויו של סולארי. "עזיבתו ציערה את כולנו", אמר סבאיוס על המאמן הספרדי. "הוא ניסה לעשות את הדברים נכון, חסם את עצמו ומרגע זה שום דבר לא עבד". על סולארי אמר: "הוא היה שחקן וידע איך עובד חדר ההלבשה. אם תסתכל על המאזן של מאמנים בבלנקוס, תמיד אלה ששיחקו בעבר השיגו תוצאות טובות יותר".

בגזרת הרכש, על פי "מארקה" הבלאנקוס יצרפו כבר בחודש ינואר את הקשר אסקיאל פלאסיוס מריבר פלייט, כאשר החתמתו תהפוך לרשמית לאחר סיום משחק הגומלין בין ריבר לבוקה ג'וניורס בגמר הליברטדורס. נשיא הקבוצה כבר אישר לפני כמה ימים שהעיסקה בדרך. על פי הדיווח, פלאסיוס יחתום בשורות הבלאנקוס על חוזה עד סוף עונת 2023/24 וימשיך את מדיניות הרכש של ריאל מדריד בשנים האחרונות, אשר מתבססת על החתמתם של כישרונות צעירים. סכום ההעברה ינוע סביב 20 מיליון יורו, אם כי בתקשורת הספרדית משוכנעים שהסכום עלול להיות אף גבוה יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי