לא רק שיאים ותארים: 10 המטרות הגדולות של ליאו מסי

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

הכוכב וברצלונה יחזרו מפגרת הנבחרות בשבת לקרב נגד אתלטיקו. בינתיים, ב"ספורט" סימנו את עשרת היעדים שלו לשנים הקרובות. החל מזכייה בליגת האלופות, דרך האחריות הנלווית לסרט הקפטן ועד החיים שאחרי הפרישה

(גודל טקסט)
העונה ב"לה ליגה" תחזור בסוף השבוע עם קרב ענק בין אתלטיקו מדריד לברצלונה (שבת, 21:45). לפי הפגרה, חזר ליאו מסי חזר לשחק אחרי פציעה של שלושה שבועות, אבל למרות שכבש צמד, הופתע לראות את בארסה מפסידה לריאל בטיס 4:3 ועוד בקאמפ נואו. לארגנטינאי יש לו עוד הרבה עבודה העונה ובעונות הבאות כדי להשיג את המטרות שלו ובגיל 31 הוא בוגר יותר מתמיד, מנהיג ומשמש כקפטן ברצלונה ובעיתון "ספורט" הקטלאני פורסמו היום 10 המטרות של למסי כרגע בקריירה, חלקן מכריעות יותר או פחות.


1. להחזיר את ההגמוניה של ברצלונה באירופה
מסי מדבר כבר מתחילת העונה על הרצון והשאיפה שלו לחזור לזכות בליגת האלופות אחרי שריאל מדריד עשתה זאת שלוש שנים ברציפות. "נעשה הכל לזכות בתואר השנה", אמר הכוכב בנאום בקאמפ נואו בתחילת העונה. הוא לא שוכח את האליפות ולא את "גביע המלך", אבל הזכיה באליפות אירופה והנפת הגביע עם האוזניים הגדולות היא המטרה המקודשת שלו. עבור מסי, לא לשחק שלוש שנים בגמר זה הרבה יותר מדי. מטרה נוספת כמובן היא לשבור את ההגמוניה במפעל של היריבה המרה מבירת ספרד, דבר שאף קבוצה לא עשתה בשנים האחרונות.


2. לתרום לקבוצה עוד עוצמה עם סרט הקפטן מעבר ליכולותיו ככדורגלן
עזיבת אנדרס אינייסטה הפכה את מסי לקפטן הראשון של ברצלונה, אחרי שבשנים קודמות הוא היה בהיררכיה אחרי הקשר האגדי, כמו גם אחרי צ'אבי וקרלס פויול. הארגנטינאי לקח על עצמו אחריות שלא הייתה לו בשנים קודמות. קולו לא נשמע לעיתים קרובות, מנהיגות לא הייתה אחת התכונות החזקות שלו וגם העונה דובר על כך שג'רארד פיקה (מנהיג טבעי הרבה יותר חזק ממנו) דרש ממסי להשמיע את קולו. העונה הוא יודע כי הוא חייב לדבר יותר עם השופטים ולדבר בחדר ההלבשה אחרי משחקים, בעיקר גרועים. השחקנים מקבלים את המנהיגות שלו באופן טבעי. אלה שמכירים אותו מזה שנים אומרים שהתפקיד ביגר אותו ובכל אופן אלה שהטילו ספק ביכולתו להנהיג מבינים כי טעו.


3. להחליט על יחסיו עם המועדון מעבר לסיום החוזה ב-2021
החוזה החדש של מסי יסתיים ביוני 2021, כשגם הכהונה של נשיא הקבוצה, ג'וזפ מריה ברתומיאו תסתיים בתאריך זה וחופפת את העזיבה שלו. הנשיא לא יוכל להמשיך בתפקידו מעבר לתאריך הזה, בו הכוכב הגדול יהיה בן 34 ומשמעות הדבר היא ששניהם יצטרכו לקבל יחד החלטות עד אז. מסי יצטרך להחליט אם להמשיך לשחק כדורגל אחרי 2021 ובאיזו קבוצה, כשסביר להניח שאם מסי ירגיש שהוא יכול להמשיך לשחק כדורגל ברמות הגבוהות הוא יעדיף להישאר בקטלוניה. עם זאת, לפי "ספורט" ברצלונה תהיה מוכנה להציע לו כל תפקיד שירצה במועדון גם במקרה של ירידה חדה ביכולתו.


MESSI

ASÍ SERÁ SU FUTURO

ESTA ES LA PORTADA DE MAÑANA DE SPORT pic.twitter.com/sFyIDyMPZH

— Mundo_Blaugrana (@Blaugranas_sv) 22 בנובמבר 2018

4. להחליט על עתידו בנבחרת ארגנטינה
המונדיאל האחרון גרם לליאו מסי לקחת פסק זמן אחרי טורניר טראומטי במיוחד. הפרעוש לא יוכל להתעלם יותר מדי זמן מהאלביסלסטה כי בקיץ 2019 תתקיים הקופה אמריקה בברזיל, ואחרי שהפסיד פעמיים לצ'ילה בגמרים של 2015 ו-2016 במפעל הוא יצטרך לבחור אם לנסות לנקום או לוותר, אבל גם יצטרך לקחת בחשבון שבמונדיאל הבא בקטאר הוא כבר יהיה בן 35 ובלי שזכה באף תואר בנבחרת מאז מדליית הזהב האולימפית ב-2008. 


5. החיים אחרי הפרישה
אחרי שיתלה את הנעליים, הידע העצום של מסי בכדורגל עצום והוא יובל בהחלט לפנות לקריירת אימון, אבל אמר אמר במספר הזדמנויות בעבר שהמקצוע הזה לא נמצא בתוכניות שלו. עם זאת, ייתכן שבכל זאת ירצה לעבוד כמאמן נוער ולהשביח שחקנים צעירים. חבריו בברצלונה בעבר המשיכו לעסוק בעולם הכדורגל. קרלס פויול התעסק חלקית בייצוג שחקנים אחרי שפרש ושימש גם כפרשן בטלוויזיה, צ'אבי המשיך לשחק בקטאר בה הוא גם מאמן, ויקטור ואלדס עושה קורס בפיפ"א ויקבל תעודת פרו, מארק ואן בומל אימן את איינדהובן, תיירי הנרי מאמן את מונאקו, סילביניו הוא חלק מצוות האימון של ברזיל וגם גאבי מיליטו אימן בין היתר את אינדפנדיינטה ואסטודיאנטס. במקרה של מסי, הוא יכול גם לברוח מאור הזרקורים ולחיות בצנעה עד סוף ימיו. אצלו קשה יהיה לדעת.



מסי מאוכזב במונדיאל. יחזור למדים הלאומיים לקופה אמריקה? (AFP)


6. להישאר לגור בברצלונה או לחזור לארגנטינה
רבים בארגנטינה רואים בו יותר קטלאני מאשר ארגנטינאי, מגיל צעיר הוא מתגורר בברצלונה שם התחתן ושם הוא מגדל את שלושת ילדיו. הוא מעולם לא הסתיר את אהבתו לעיר ושהוא מרגיש בה בבית. במידה רבה הוא מזכיר את יוהאן קרויף, שאחרי פרישתו מאימון החליט שביתו יהיה בקטלוניה למרות הקשר החזק שלו להולנד. מסי תמיד מבלה את חופשת חג המולד ברוסאריו בה נולד, אבל רוב חבריו מתגוררים בברצלונה ויהיה מפתיע מאוד אם יעזוב את העיר.


7. המשך מפעלי הצדקה שהקים מסי
המרכז האונקולוגי שהקים מסי בבית החולים של ברצלונה לילדים חולי סרטן הוא מהגדולים באירופה ויש לו מפעלי צדקה נוספים. לאחרונה הקים הכוכב מפעל צדקה במוזמביק שמחלק ארוחות ל-15 אלף ילדים בכל בוקר, מפעל שעלותו הכוללת היא 3.3 מיליון יורו. מסי ללא ספק ימשיך במפעלי החסד גם עם פרישתו, כשגם כאן הוא מזכיר את קרויף שהקים בתי ספר לכדורגל וספורט ברחבי אירופה.



עם צ'אבי. מסי ישבור את השיא של חברו הטוב? (Gettyimages)


8. לשבור שיאים שעוד לא שבר
מסי הוא כבר השחקן עם הכי הרבה תארים בהיסטוריה של בארסה עם 33 כאלה, לעומת 32 של אינייסטה. הוא גם הכובש הכי גדול בתולדות המועדון עם 566 שערים. עד כה רשם 650 הופעות בכל המסגרות במדי הבלאוגרנה, ונשאר לו לשבור את השיא של חברו צ'אבי, ששיחק 767 משחקים בבארסה, שיא בהחלט בר השגה עד תום החוזה שלו ב-2021. בין שניהם אגב, ניצב אינייסטה עם 674 הופעות, כשאותו הארגנטינאי יוכל לעקוף כבר העונה. ציון דרך נוסף שיוכל לרשום יהיה לעקוף את פלה, שכבש הכי הרבה שערים בקבוצה אחת במדי סנטוס (643). בנוסף, נשאר לו גם שיא הכיבושים בליגת האלופות כשעד כה הבקיע 105, והוא במקום השני אחרי כריסטיאנו רונאלדו שמצא את הרשת 121 פעמים.


9. לשחק רק בקבוצה אחת או לסיים באחרת
המושג של "שחקן של מועדון אחד" הולך והופך לנדיר יותר ויותר. היום כבר אין הרבה שחקנים כמו פרנצ'סקו טוטי, פאולו מאלדיני וראיין גיגס, כשבברצלונה עשה זאת קרלס פויול. מסי אמר בעבר שאולי ירצה לסיים את הקריירה בניואלס אולד בויס מהעיר רוסאריו בה נולד ובה החל את הקריירה, כשבנוסף יש את האפשרות שיעזוב לקבוצה מהמפרץ הפרסי כפי שעשה לפניו צ'אבי.

 


10. לחזור לזכות ב"כדור הזהב" ו"דה בסט"
מסי יזכה בקרוב בפעם החמישית ב"נעל הזהב" ככובש המצטיין של אירופה ב-2018, אבל לצד זה הפסיד את תארי "דה בסט" וככל הנראה גם את "כדור הזהב". המטרה שלו היא לחזור ולזכות גם בהם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי