מכה לברצלונה: ראפיניה גמר את העונה, אובלק בדרך החוצה מאתלטיקו?

ראפיניה
ראפיניה. יחזור לאינטר? | Gettyimages

הברזילאי שעלה כמחליף בתיקו 1:1 של קבוצתו עבר בדיקה בה התברר שהוא סובל מקרע ברצועה הצולבת, יעבור ניתוח. בספרד טוענים שהשוער סירב לשתי הצעות, אך סימאונה משוכנע: "זה רק עניין של זמן, הוא יישאר"

(גודל טקסט)
דייגו קוסטה ועוסמאן דמבלה ספגו העונה לא מעט ביקורות על יכולתם, אבל למעשה היו אלה שהכריעו אתמול (שבת) את קרב הצמרת בין אתלטיקו מדריד לברצלונה שהסתיים ב-1:1 באצטדיון "וונדה מטרופוליטנו". בארסה נותרה במקום הראשון, אבל סביליה עשויה לעקוף אותה אם תנצח הערב את ריאל ויאדוליד (17:15). החלוץ הספרדי ממוצא ברזילאי כבש בדקה ה-77 שער ראשון אחרי 18 משחקי ליגה ונראה היה שאתלטי תנצח ותעלה למקום הראשון, אבל קוסטה נפצע בסיום ודמבלה, שהיו ידיעות על כך שקבוצתו תציב לו אוליטימטום לשנות את התנהגותו מחוץ למגרש אחרת יימכר, כבש את שער השיוויון בדקה ה-89.


עם זאת, לקבוצה ישנם צרות נוספות. ראפיניה, שנכנס אמש כמחליף ונפצע, עבר היום בדיקה בה התברר שקרע את הרצועה הצולבת וגמר את העונה. הברזילאי, ששיחק עד כה חמישה משחקים העונה במדי הקבוצה בליגה, נפצע בתחילת המחצית השנייה אך שיחק עד הסיום מה שככל הנראה החמיר את פציעתו וקבע שהוא יאלץ לבצע ניתוח ולא יחזור לשחק עוד העונה. בקבוצה מודאגים גם ממצבו של סרג'י רוברטו, שנפצע גם הוא בסיום המחצית הראשונה.


ברצלונה ספגה היום מכה כאשר ראפיניה שנפצע אתמול עבר בדיקה והתברר שהוא קרע את הרצועה הצולבת וגמר את העונה. הוא יצטרך לעבור ניתוח. הוא שיחק העונה חמישה משחקים במדי ברצלונה בליגה. הברזילאי ספג אתמול מכה עם פתיחת המחצית השנייה אחרי שנכנס כמחליף, אבל שיחק עד סיום המשחק וכנראה החריף את הפציעה שלו. הוא ייאלץ להיות מחוץ למגרשים לפחות שישה חודשים כך שהוא כבר יכול רק לחשוב על העונה הבאה. בספטמבר 2015 הוא סבל מפציעה בברכו.


❗INJURY REPORT. @Rafinha has a torn left ACL and will undergo surgery in the coming days. pic.twitter.com/tk3Y7XIVPT

— FC Barcelona (@FCBarcelona) November 25, 2018


באתלטיקו, השוער הסלובני יאן אובלק הוכיח אתמול שוב שהוא אחד השוערים הטובים בעולם כאשר נכנע רק בסיום לדמבלה ב"וונדה מטרופוליטנו". בספרד פורסם שקבוצתו עושה הכל להשאיר אותו בקבוצה כשחוזהו מסתיים ב-2021 והגישה לו שתי הצעות שאם היה מקבל אחת מהן, היה הופך לשוער עם השכר הכי גבוה בעולם. למרות זאת, הוא דחה את שתי ההצעות ולכן מסקרן לאן הוא רוצה להגיע.


 

אחת ההצעות שקיבל השוער היתה לפני סיום עונת 2017/18 כאשר לא היה ברור עדיין אם אנטואן גריזמן יישאר בקבוצה. לפי "מונדו דפורטיבו" ההצעה השנייה הגיעה בפתיחת העונה כאשר הוא קיבל הצעה להרוויח 10 מיליון יורו לעונה והיה הופך לבעל השכר השני בקבוצה אחרי החלוץ הצרפתי, שמרוויח 24 מיליון יורו. דייגו סימאונה טען שהוא לא מודאג בקשר לשוער: "יש לו דעות מוצקות לגבי עתידו ודיברנו איתו השבוע. הוא יודע בדיוק מה התוכניות שלנו לגביו. אני מאמין שזה רק עניין של זמן והוא יישאר אצלנו". הקבוצות שיכולות להיות מעוניינות בו הן בין היתר יובנטוס ופאריס סן ז'רמן.
 



אובלק. מה היעד הבא? (Gettyimages)

 

בחזרה למנצחת, השער של דמבלה לא רק השאיר את ברצלונה עדיין בלי הפסד ב"וונדה מטרופוליטנו", אלא גם קבע שהוא השחקן שהעניק הכי הרבה נקודות לה העונה, כשחמישה מתוך ששת השערים שלו בליגה העונה (שבעה בכל המסגרות) העניקו לבארסה לא פחות משבע נקודות. על פי הדיווחים הוא אולי בעייתי ולא השתלב בחדר ההלבשה, אוהב לשחק במשחקי מחשב, עדיין לא מדבר טוב ספרדית ומבלה רק בחברת השחקנים הצרפתים של המועדון, אבל בלעדיו כנראה שהאלופה הייתה מדורגת הרבה יותר נמוך בטבלה.



"דמבלה, בדיוק בזמן", נכתב בכותרת "מונדו דפורטיבו". "דמבלה רמס את כל הביקורות שהיו נגדו עם שער מכריע לברצלונה". בעיתון צוין שבלי פיליפה קוטיניו ואיבן ראקיטיץ', הפצועים המאמן ארנסטו ואלוורדה הציב את סרחיו בוסקטס במרכז המגרש ולצידו את הלוחם ארתורו וידאל שבעט, צבט ונלחם בלי הפסקה. למגן אתלטיקו, לוקא הרננדז, הוענק בעיתון הציון הכי גבוה במשחק – ארבעה כוכבים. דמבלה שבקושי שיחק קיבל שלושה כוכבים. בעיתון "ספורט" נכתב: "דמבלה העיר את ברצלונה. אחרי שבוע מלא בעיות, הוא העניק לברצלונה נקודה חשובה. ברצלונה הייתה יציבה, אבל לא מספיק שאפתנית". באתלטיקו דייגו קוסטה קיבל את הציון 7, ובברצלונה מסי, בוסקטס, ארתור ו-וידאל.


Portada @mundodeportivo: "DEMBÉLÉ, A TIEMPO" #Portadaspic.twitter.com/LKeBJukPfK

— Radio Barça (@RadioFCB) 25 בנובמבר 2018

מאמן ברצלונה, ואלוורדה, אמר על דמבלה: "הוא שחקן גדול ויש לו אופי וקור רוח. אנחנו מקווים שהוא ייתן לנו את המיטב בהמשך, וצריכים לעזור לו לתת לנו את זה. הוא שחקן מגוון ואנחנו צריכים שחקנים בכל מיני סגנונות, רק צריכים המשכיות". על הניצחון אמר: "אתלטיקו יודעים להגן על עצמם טוב מאוד, השחקנים שלהם קרובים אחד לשני. הם קבוצה נהדרת והם היריבים העיקריים שלנו בליגה ובליגת האלופות. מה לא עבד במשחק? ניסינו לשחק בסגנון הרגיל שלנו ולעשות את מה שאנחנו יודעים, אבל זאת אתלטיקו, היא קבוצה קשה והם עובדים טוב מאוד".


קשר בארסה, סרחיו בוסקטס שרשם את משחקו ה-500 בברצלונה, אמר: "התיקו היה מוצדק. שלטנו במשחק, הספיגה מכדור קרן לא הייתה הוגנת אבל התוצאה משקפת, כי לא הגענו להרבה מצבים. יהיה מוגזם להגיד שהיינו ראויים לניצחון. אתלטיקו חיכתה למתפרצות וסגרה היטב בהגנה. ידענו שהם טובים המשחק מהסוג הזה. המשחק ה-500? זה ציון דרך יפה, אבל יש לי הרגשה שאני יכול להמשיך ככה עוד כמה שנים". על דמבלה אמר הקשר: "אנחנו צריכים לעזור לו והוא צריך לעזור לעצמו. השער שכבש יעשה לו טוב, אבל הוא צריך להבין את הפילוסופיה של המועדון".


Portada @sport: "DEMBÉLÉ DESPIERTA AL BARÇA" #Portadaspic.twitter.com/ebHGC9wEkv

— Radio Barça (@RadioFCB) 25 בנובמבר 2018

המגן ג'ורדי אלבה הגן על דמבלה: "הוא שחקן מאוד קר רוח. אין לנו שום ספקות לגבי יכולתו, לא בחדר ההלבשה ולא בצוות המקצועי. בתחילת העונה הוא היה שחקן הרכב ועכשיו עלה מהספסל וגם זה חשוב. אנחנו מאושרים עבור השער שכבש. הארכת החוזה שלי? אין לי מידע על זה, אבל אני רגוע. אני עושה את הדברים נכון ויודע מה חושבים עליי מבחינה מקצועית במועדון". ראפיניה שעלה כמחליף במחצית השנייה אמר: "הפסד לא היה תוצאה הוגנת עבורנו, הגיע לנו יותר. אנחנו קבוצה שאף פעם לא מוותרת עד לדקה האחרונה".


דייגו סימאונה, שלא ניצח כבר ב-20 משחקים את ברצלונה, יצא מאוכזב מהמשחק ואמר: "מה שהכריע היה הטעויות הקטנות. מי שטעה נענש מיד. מה היה חסר לקבוצה שלי היום? ארבע דקות. לא באנו לשחק על תיקו, זה סגנון המשחק שלנו. כמובן שרצינו לנצח. לא ניצלנו את השטחים שקיבלנו. הובלנו במשחק, אבל היה חסר לנו קצת מזל. הליגה צמודה השנה וזה נותן יותר עניין לאוהדים. אנחנו לא מתחרים ראש בראש עם ברצלונה, יש עוד קבוצות במאבק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי