קרויף: "לא אגיד כן לתפקיד בברצלונה רק בגלל הקשר המשפחתי"

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | Gettyimages

מאמן מכבי תל אביב לשעבר ובנו של סמל בארסה התראיין בספרד ודיבר על הקבוצה: "חייבים לשחרר אותה מעול כל התארים", על מסי: "זו לא רק היכולת, זו האמונה" ועל עמדת המאמן: "זה רומנטי, אבל לא כולם יכולים"

(גודל טקסט)
האם מאמן מכבי תל אביב לשעבר ג'ורדי קרויף בדרך לברצלונה לשמש בתפקיד רשמי בקבוצה? קרויף, שאימן העונה בליגה הסינית, העניק ראיון גדול לעיתון הקאטלוני "ספורט" ודיבר על ברצלונה, ריאל מדריד וכריסטיאנו רונאלדו. קרויף חזר לברצלונה לבלות בה את חג המולד, והתראיין במשרד הקרן שלו העוסקת בפעילות השונות של אביו יוהאן.


ברצלונה של השנה: "הקבוצה עומדת בדרישות ממנה. כשריאל מדריד עוברת ימים קשים, בארסה נראית כמי שנותנת לך הרגשה שהכל בסדר. המועדון מנסה לחדש את דור השחקנים הוותיקים שלו עם החתמות נכונות. הם עושים את הדבר הנכון כשהם יודעים שהתחרות בשוק היא אכזרית".


התפקיד שישחק ליאו מסי בהיסטוריה של הכדורגל, ואיך להתכונן לתקופה שלא ישחק יותר: "כריסטיאנו רונאלדו היה למשל מסוג השחקנים שנתן מטריה לריאל מדריד. כשהוא היה בקבוצה וירד גשם אף אחד לא נרטב. עכשיו אין להם שום מטריה. מסי עושה את אותו תפקיד בברצלונה והוא הגדול מכולם. לחשוב על העזיבה של מסי? הכי טוב לא לחשוב כי הוא עושה דברים גדולים עדיין. בריאל מדריד יש עדיין שחקנים גדולים, אבל אין להם שחקן שבמצב 2:0 לחובת הקבוצה הוא ישווה. בברצלונה יש שחקן כזה, מסי, וזה לא רק היכולת שלו על המגרש אלא האמונה שהוא מסוגל לעשות את זה".


Esta es nuestra #PortadaSPORT navideña https://t.co/lDDGG6TjUA

— Diario SPORT (@sport) 25 בדצמבר 2018


שני כוכבי אייאקס דה ליכט ודה יונג: "יש קשר של שנים בין הכדורגל ההולנדי לברצלונה. לבארסה יש עוד את הקסם הטהור הזה שמושך שחקנים כאלה לקבוצה. יש ביניהם הרבה דברים משותפים ואחד מהם שבזכותם הנבחרת הלאומית של הולנד מאמינה שוב ביכולתה. לברצלונה יש דרך לשחק כדורגל ולא כל השחקנים ראויים לשחק בה, אבל שני אלה כן ראויים. המועדון צריך להחליט אם הוא זקוק להם או יכול לוותר עליהם, אבל מה שברור שיש להם DNA של ברצלונה בדם. עוד שאלה היא האם אפשר יהיה לרכוש אותם מבחינה כלכלית".


דבריו של מסי על כך שברצלונה איבדה קצת את האמון בסגל שלה: "הוא מתכוון לזה שמצפים מברצלונה כל שנה לזכות בכל התארים ואין שנה אחת שאפשר לשחרר אותה מעול הזה ולתת למועדון להתפתח. יש בתוך המועדון שלבים של התפתחות. יש ברצלונה ב' ויש את הסגל הוותיק. בנוסף, יש כישרונות שונים שלפעמים הולכים לאיבוד".


איך רואה את קרלס אלנה וריקרדו פוץ': "האמת שלא ראיתי אותם כל כך כי המשחקים בסין הם ב-4 לפנות בוקר ועם כל הכבוד זה יותר מדי עבורי".


קרויף.
קרויף. "יש קשר של שנים בין הכדורגל ההולנדי לבארסה" (Gettyimages)


האם הוא הולך לראות משחקים בקאמפ נואו: "אני חבר בסוציוס של ברצלונה אז אני הולך מדי פעם. יש לי מקום קבוע מאחורי השער. אני רואה את המשחקים של ברצלונה משם כמו משחק שחמט. זה כיף לראות את המשחקים. שומרים על הרוח של אבא שלי? באופן כללי כן. הדבר הכי חשוב שהשפה של הכדורגל מאז נשארה אותו דבר".


שחקני עבר של ברצלונה יכולים להשתלב: "לא הרבה. יש תחרות מטורפת. אולי שחקנים כמו צ'אבי כן. הראיונות שהוא מעניק מעניינים מאוד. אני קורא אותם באינטנסיביות. אולי לראות אותו כמאמן ברצלונה זה רומנטי מדי, אבל זה אצלו בדם. יש עוד כאלה בברצלונה כמו ג'רארד פיקה או קרלס פויול. אהבתי לראות את אריק אבידל חוזר לתפקיד בבארסה".


האם יגיע לתפקיד בברצלונה בעתיד: "השאלה הגדולה היא האם החזרה שלי תהיה מבוססת על הידע והכישרון שלי או סתם על רעיון רומנטי להחזיר את השם קרויף הביתה. אני תחרותי ורוצה להצליח בזכות עצמי. אני אוהב אולי את הסיבה הרומנטית, אבל זו לא הסיבה שאחזור לברצלונה בגלל שם המשפחה שלי. אם אתה מגיע למקום אתה צריך להיות מתאים לרעיונות שלו ולדבר באותה שפת כדורגל. אתה חייב להבין את ה-DNA של הקבוצה. אני מכיר מאמנים גדולים שלא יכולים לאמן את ברצלונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי