ואלוורדה: "זכייה בליגת האלופות היא תקווה ואשליה כל עונה"‏

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | AFP

המאמן של ברצלונה דיבר לטלוויזיה של בארסה: "אני מעדיף להסתכל קדימה ולא על העבר". והמשיך לפרגן לכוכב הכי גדול שלו: דרושה מנטליות עצומה לעשות את מה שמסי עושה שוב ושוב, עוד לא הכרתי שחקן כל כך תחרותי"

(גודל טקסט)

מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה, התראיין לטלוויזיה של בארסה ודיבר על מספר נושאים, ביניהם על העובדה שברצלונה רוצה לזכות העונה בליגת האלופות אחרי שלוש שנים רצופות בהן זכתה ריאל מדריד בתואר. "זכייה בליגת האלופות כרגע היא סוג של אשליה ותקווה שמתחדשת כל עונה מחדש", אמר המאמן והוסיף: "מה שקרה בעבר קרה, וצריך להמשיך להסתכל הלאה. אני לא שוכח דברים שנעשו לא טוב בעבר ואני לומד מהם (ההדחה מול רומא בליגת האלופות בשנה שעברה. ואלוורדה לא הזכיר במפורש את רומא)".

מאמן ברצלונה הוסיף: "אני מעדיף להסתכל קדימה ולא אחורה. שנה שעברה הגענו למצב מסובך בליגת האלופות והיינו צריכים לעשות הערכה מחדש. אנחנו רוצים לזכות בכל התארים כל שנה וזכייה השנה באליפות ספרד לא תהיה קלה כי הליגה חזקה".

על המסקנות מהעונה שעברה: "לא שוכח שהפסדנו רק משחק ליגה אחד, אבל גם לא שוכח דברים אחרים שלא נעשו כמו שצריך. כשהגענו לגמר גביע המלך כבר עיצבנו את המנטליות שלנו ורצינו לזכות בתואר הראשון שלנו אחרי מה שקרה בליגת האלופות. לכן הניצחון על סביליה היה מתוק. יש משחקים שאתה צריך לשחק ולהופיע בהם כמו בגמרים או בקלאסיקו (עוד רמז להדחה מול רומא)".

הזכייה בסופרקאפ העונה, עם ניצחון 1:2 נגד סביליה: "זה היה חשוב מאוד לנצח את המשחק הזה כדי להתחיל את העונה עם ניצחון. למרות שלברצלונה יש הרבה זכיות בסופרקאפ, אנשים לוקחים את זה קשה אם אתה מפסיד ומייחסים לזכייה חשיבות רבה". 



ארנסטו ואלוורדה. "מעדיף להסתכל קדימה ולא אחורה" (AFP)

החשיבות של המקום הראשון בטבלה בחג המולד: "האליפות נקבעת מינואר עד מאי, אבל אם בחצי העונה הראשונה אתה לא טוב אתה יכול להפסיד הרבה דברים. הגענו העונה פחות או יותר למה שרצינו. לפעמים שיחקנו טוב יותר, ולפעמים פחות טוב. היו לנו שני משחקים בהם לא היינו טובים. לא קראנו נכון את המשחק וחשבנו שזה יהיה יותר קל במשחקים נגד בטיס ולגאנס. נגד לגאנס הובלנו, אבל לא הרגנו את המשחק והפסדנו 2:1 בתוך דקה. נגד בטיס היינו די חלשים בכל חלקי המגרש".

המאמן התייחס גם לתוצאות הכי טובות: "הייתי בוחר בניצחון על ריאל מדריד 1:5 וגם את הדרבי נגד אספניול בו ניצחנו 0:4 כי שנה שעברה לא ניצחנו אף דרבי".

האם ימשיך בעונה הבאה: "איני יודע היכן אהיה בעונה הבאה, מי יכול לדעת בכדורגל? אני לא אוהב לחשוב יותר מדי קדימה, ולדעתי אפילו פרק זמן של חודשיים הוא ארוך. אם אני מנצח כולם מרוצים ואם מפסידים, העיניים נשואות אלי. חשוב לי שיהיו מרוצים מעבודתי. ידוע לי שאני אשם אם לא אצליח".

היכולת של דמבלה, ארתור, לנגלה וההתחזקות במורייו: "תמיד אמרתי כמה שהוא שחקן מוכשר (דמבלה). רצינו לראות את הכישרון הזה על כר הדשא. השנה אנחנו זוכים לקבל הרבה ממה שיש לו להציע. אני אפילו מקווה לראות ממנו יותר. לגבי ארתור, הוא לא הכיר את ה'לה ליגה' והגיע ישירות מברזיל. הקצב כאן אחר ממה שהוא רגיל אליו ועדיין הוא נכנס לקבוצה בצורה מושלמת. הסטייל שלו מתאים בצורה מושלמת לברצלונה. קלמון לנגלה? הוא מכיר היטב את הקצב של הליגה וזה יתרון, למרות שבארסה משחקת קצת אחרת". לגבי מורייו, לא מכחיש שהייתי מודאג מהבעיות בהגנה. חיפשנו שחקן שמכיר את הליגה ויכול להצטרף אלינו מיידית ולעזור בהגנה מבלי להפר את האיזון הכללי".

על ליאו מסי: "מה שחשוב לי מאוד אצל מסי זה חוש האחריות העצום שיש לו עבור הקבוצה. הוא מראה את זה בכל משחק. מה שהוא עושה כל משחק מאוד קשה, אבל הוא עושה את זה שוב ושוב. דרוש לזה מנטליות עצומה. עוד לא הכרתי שחקן עם חוש תחרותיות עצום כמו שלו".


ליאו מסי. חוש תחרותיות עצום (Gettyimages)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי