פיקה: "לא הייתי מוציא את ריאל מדריד מהמירוץ לאליפות"

לואיס סוארס
לואיס סוארס | AFP

ברצלונה ניצחה 1:2 את חטאפה וברחה ליתרון דו ספרתי מהבלאנקוס וחמש הפרש מאתלטיקו שבמקום השני, אך גם לואיס סוארס יודע: "הליגה עוד ארוכה". עיתוני קטלוניה חגגו: "היריבות של בארסה מעדו, זה היה יום גדול"

(גודל טקסט)
ברצלונה פורחת כשריאל מדריד במשבר. אתמול ניצחה בארסה 1:2 את חטאפה בפרברי מדריד ופתחה פער של חמש נקודות מאתלטיקו מדריד, שסיימה בקרב צמרת ב-1:1 נגד סביליה, והגדילה עוד יותר את ההפרש מריאל מדריד שהפסידה בברנבאו לסוסיאדד.


הכותרת של "מונדו דפורטיבו" אומרת: "A10" והכוונה לפער הנקודות של ברצלונה מריאל מדריד, שעדיין מהווה את האיום הגדול על הקבוצה. בעיתון "ספורט" בחרו בכותרת קצת פחות מתוחכמת: "סופר מוליכה". ליאו מסי כבש 399 שערי ליגה בברצלונה ויוכל לכבוש את ה-400 שלו במשחק נגד אייבר ב-13 בינואר. 


לניצחון על חטאפה יש גם משמעות סטטיסטית. בשמונה מתשע הפעמים האחרונות בהן בארסה ניצחה את חטאפה בחוץ, הקטלאנים גם המשיכו לזכייה באליפות באותה עונה. רק בעונת 2013/14 בארסה ניצחה באותו אצטדיון 2:5, אבל איבדה את האליפות. בעיתון "ספורט: נכתב: "זהב לברצלונה ופחם לריאל מדריד. בארסה הגיעה ל'אלפונסו פרס קוליסאום' עם מחויבות לנצח, אבל עזרה לה גם העובדה שכל היריבות שלה איבדו נקודות. זה היה יום גדול למלכים אחרי שליאו מסי ולואיס סוארס הבקיעו ובארסה רחוקה חמש מאתלטיקו, שבע מסביליה ועשר מריאל מדריד".


עורך הספורט של "מונדו דפורטיבו", סנטי נולה כתב: "חטאפה תמיד משחקת טוב באצטדיון שלה ועשתה לבארסה חיים קשים, אבל לקבוצה של ואלוורדה יש אופי והיא יודעת להילחם. חטאפה היתה מאוד אגרסיבית עם 23 עבירות במשחק".

#A10
Nuestra portada de este lunes pic.twitter.com/lNUdHM7f0b

— Mundo Deportivo (@mundodeportivo) 6 בינואר 2019


ארנסטו ואלוורדרה רושם כבר 50 מחזורים במקום הראשון עם ברצלונה מאז תחילת העונה שעברה, כשאת הרשימה מובילים פפ גווארדיולה (87), פרנק רייקארד (85), ריינוס מיכאלס (63) וטרי ונבלס (60). ואלוורדה מדורגת שביעי. אחרי המשחק הוא נשאל על ההפסד של ריאל מדריד: "לא מוחק את הסיכויים של ריאל מדריד לזכות באליפות. הכל עוד יכול להיות, אבל אני לא מתעניין בתוצאות של קבוצות אחרות. ידענו מה האחרות עשו ולכן הלחץ היה עלינו כדי לנצל את ההזדמנות שקיבלנו, והצלחנו לנצח במגרש קשה מאוד".


לואיס סוארס שכבש את שערו ה-12 העונה בליגה אמר: "לא היה קל להבקיע את השער. היו הרבה מגינים לפני והיה לי מזל לכבוש. זה היה שער חשוב נגד הגנה חזקה. אני לא הייתי מוציא את ריאל מדריד מהמירוץ. הליגה עוד ארוכה".


SUPERLÍDER

ESTA ES LA PORTADA DE MAÑANA DE SPORT pic.twitter.com/uo5UD63ZHh

— Mundo_Blaugrana (@Blaugranas_sv) 7 בינואר 2019


גם ג'רארד פיקה טען באשר לסיכויי הבלאנקוס: "עוד לא הייתי פוסל את ריאל מדריד, גם עם יתרון 10 נקודות היא חלק מהמירוץ. עדיף שנסתכל על עצמנו מאשר על אחרות. אם נמשיך לנצח, זו הדרך החופשית לזכות באליפות. התוצאות של ואלוורדה מראות איזו עבודה טובה הוא עושה".


בתוך כך, רדיו קטאלוניה דיווח לפני המשחק שמוניר אל-חאדדי קיבל הודעה מארנסטו ואלוורדה כי הוא לא ישחק יותר בקבוצה, לאחר שהוא בחר שלא לחדש את החוזה שלו במועדון והוא צפוי לעזוב כבר בחלון ינואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי