ותודה לתאונה: כך השתנו חייו של ז'אן-קלר טודיבו, הרכש החדש של ברצלונה

ז'אן קלר טודיבו
ז'אן קלר טודיבו | AFP

מכונית שפגעה בו בגיל 9 אומנם שברה לו את שתי הרגליים והשביתה אותו לשנה, אך עושה רושם שהדבר רק חישל את הכישרון הצעיר שזכה להשוואות לפול פוגבה והספיק להגיד 'לא' למנצ'סטר סיטי

קבוצות: טולוז
(גודל טקסט)
למרות העונה המוצלחת בכל המסגרות, ברצלונה כבר עם הפנים לעתיד והודיעה מוקדם יותר על הרכש הראשון שלה לעונת 2019/20 – ז'אן-קלר טודיבו – בלמה הצרפתי של טולוז לו מלאו 19 שנים רק בשבוע שעבר ויצטרף לאלופה בהעברה חופשית ביוני הקרוב עם תום חוזהו בסגולים. הוא אומנם ערך 10 הופעות בלבד בקבוצה הבוגרת של טולוז, אך כבש את שער הליגה הראשון שלו כבר בספטמבר עם שער שיוויון מאוחר נגד ראן ומסוגל לשחק גם כקשר אחורי.


טודיבו נולד במחוז בפאריס והשקיע את מרצו בעיקר בכדורגל ובג'ודו, אך לא החליט מה הספורט בו הוא רוצה להתמקד, ואז בגיל 9, הגיעה תאונת הדרכים ששינתה הכל. בראיון ל"לה דפש" אמר הבלם: "זה היה ב-24 במאי, הייתי רק בן 9. עזבתי את הבית כדי ללכת לג'ודו, חציתי את הכביש ומכונית פגעה בי. זו הייתה תאונה גדולה. סבלתי משברים בשתי הרגליים. יש לי עדיין את הצלקות, אבל זה סיפור ישן".


התאונה גרמה לטודיבו הצעיר להיעדר ממגרשי הכדורגל מעל לשנה, אך נראה שעבורו מדובר היה בעיקר בחוויה מחשלת, שבנתה יסודות טובים עבור חייו הבוגרים. "לא היינו בטוחים אם ישחק אי פעם כדורגל שוב" הודה מאמנו אז, דילן גרנשה. "הוא שחקן צעיר שתמיד היה עקשן מאוד והוא הוכיח את זה אז למרות גילו הצעיר".


ואכן העקשנות של טודיבו לנצח באה לידי ביטוי גם בהמשך כשב-2016 לדוגמא, אז שיחק בקבוצת הנוער של טולוז, קבוצתו הייתה זקוקה לתיקו בלבד כדי לעלות ליגה במשחק שאכן הסתיים ב-1:1, אך גרנשה גילה שלאחר המשחק מצא את טודיבו הצעיר ממרר בבכי כי תיקו פשוט לא הספיק לו. הוא שיחק אז בעיקר בקישור ומונה לקפטן הקבוצה וחברו לקבוצה קיליאן קורדור הסביר: "הוא מדבר המון. הוא קצת כמו פול פוגבה של טולוז".



טודיבו. נחוש לנצח בכל מחיר (AFP)


בקיץ האחרון קיבל הזדמנות להראות את כישוריו, כשהיה אחד מארבעת הצעירים שנקראו על ידי המאמן אלאן קסאנובה שחיפש מחליף לעיסא דיופ שעבר לווסטהאם. טודיבו הראה ניצוצות בתחילת העונה, אך מאז ה-1-1 נגד שטרסבורג ב-3 בנובמבר, לא חזר להרכב. "המצב פשוט מאוד", הסביר אחד המנהלים ז'אן פרנסואה סואקס. "המועדון ניהל במשך כמה שבועות מו"מ עם השחקן ונציגיו על חוזהו המקצועני הראשון. הוא קיבל הצעה למשכורת שמאוד לא הולמת את המועדון. בתחילת השבוע, הוא הודיע לנו באיזה כיוון הוא רוצה שהקריירה שלו תנוע". המועדון תמך במהלך בטענה שקסאנובה לא צריך שחקן שלא מחויב למועדון ושהוא יחזור רק אחרי שיקבל את ההחלטה לגבי עתידו.


טולוז כבר הסכימה למכור את הכישרון הצעיר למנצ'סטר סיטי, אבל טודיבו עצמו דחה את המהלך מאחר שידע שמועדוני צמרת אחרים באירופה כמו יובנטוס, ליברפול, בורוסיה דוטרמונד וריאל מדריד נמצאים בעקבותיו, כשבסופו של דבר ברצלונה כאמור זכתה בשירותיו ובה הוא יפגוש עוד שני בלמים בני ארצו – סמואל אומטיטי וקלמון לנגלה.



פפ. לא רגיל לשמוע לא משחקנים צעירים (Gettyimages)


 "אני מאוד שמח לחתום בברצלונה החל מיולי 2019", כתב היום טודיבו ברשתות החברתיות. "היא יותר ממועדון ואני אסיר תודה על האמון בי. זה יהיהפרק חדש בתחילת הקריירה שלי ואתן את כולי כדי להשיג דברים גדולים. כגרע אני שחקן של טולוז ואני מרוכז בלעשות את כל מה שצריך כדי לעזור לחברים שלי בכל הזמן שנשאר לי במועדון הזה. טולוז עזרה לי לגדול ולגלות את הליגה הצרפתית ותמיד אהיה אסיר תודה על כך. תודה".

pic.twitter.com/GWBdhvnYKI

— Jean-Clair Todibo (@jctodibo) January 8, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי