עומס בהתקפה: איך ישתלב דאבור בין החלוצים של סביליה?

שחקני סביליה חוגגים
שחקני סביליה חוגגים | AFP

את העונה הבאה צפויה הקבוצה להתחיל עם חמישה חלוצים ורק שני מקומות בהרכב. התקשרות המקומית מנסה לנתח את כאב הראש החיובי שיעמוד בפני מאצ'ין, אבל מנהל הכדורגל קפארוס אופטימי: "רוצים תחרות על כל עמדה"

(גודל טקסט)
החתמת מואנס דאבור בסביליה גוררת אחריה לא מעט כותרות בספרד. בין היתר, ה"מארקה" שאל את עצמו מה הולך לעשות המאמן המצוין פבלו מאצ'ין, שהגיע השנה מג'ירונה, עם כל החלוצים שיש לו בקבוצה. העיתון כתב שיש בעיית "אובר בוקינג" במועדון של חלוצים וניסה להראות מה הוא יעשה עם כל חלוץ והיכן ישתלב בתמונה החלוץ הישראלי.


מי שפיקח על ההחתמה היה חואקין קפארוס, מנהל הכדורגל של סביליה שפיקח על ההעברה ובעבר אף היה מאמנו של דודו אוואט בלה קורוניה. בכל מקרה, בקיץ הקרוב מאצ'ין יתחיל את העונה עם חמישה חלוצים לשלוש עמדות. מצד שני, הקבוצה אמורה להיות מעורבת בכמה מפעלים ובהם ליגת האלופות והיא צריכה סגל גדול. קפארוס אמר אתמול במסיבת עיתונאים לרגל הצגתו של השחקן האוסטרי מקסימיליאן וובר, הבלם שהגיע מאייאקס: "ההחתמות של דאבור ואנדרה סילבה מקבילות, ואנחנו רוצים חזרה את קרלוס פרננדס. אנחנו תמיד רוצים שתהיה תחרות בקבוצה על כל עמדה".


על דאבור: "לקבוצה שלו יש הרבה דרישות בגלל שהם רוצים לשחק בליגת האלופות. היה קשה מאוד להביא אותו לעכשיו, אבל הג'וב שלנו היה להביא אותו לכאן לספרד, להכניס אותו למשרד של הנשיא ולהגיד לו מה הכוונות שלנו כלפיו. אנחנו נקבל אותו בשנה הבאה".


לפי העיתון, מאז שקפארוס הגיע לסביליה הוא עבד בעיקר על הבאת חלוצים למועדון, ביניהם אנדרה סילבה הפורטוגלי, קווינסי פרומס ההולנדי שכרגע לא משחק כחלוץ וכעת גם את דאבור. לדברי העיתון יש הרבה חלוצים בכל התפקידים בסביליה, אולי יותר מדי שחקנים שיתחרו על תפקיד שני החלוצים איתם משחק מאצ'ין וכל זה כאשר קרלוס פרננדס המושאל בלה קורוניה מבוקש על ידי קפארוס שרוצה אותו חזרה במועדון. אז איך בדיוק דאבור יוכל להתקיים עם ריבוי החלוצים האלה? אחת הסברות היא שאנדרה סילבה יקר מדי ודאבור הגיע כדי להחליף אותו, כי לשניים יש סגנונות משחק דומים.


‼️#ÚLTIMAHORA | Dabbur aterriza en el Aeropuerto de San Pablo para firmar por el Sevilla. Como adelantó ElDesmarque, el delantero se unirá al club a partir de junio. pic.twitter.com/7yFMlxC943

— ElDesmarque Sevilla FC (@eldesmarque_sfc) 16 בינואר 2019


בסביליה עקבו תקופה ארוכה אחרי דאבור, והם חושבים שהוא מתאים להם לא רק מבחינת כיבוש שערים אלא גם כשחקן שיכול להתאים לשיטת המשחק של מאצ'ין כמבשל וכמחליף של אנדרה סילבה כשהפורטוגלי לא במגרש. שווה להם להשקיע 15 מיליון יורו על שחקן כזה. כתב "אס" חוסה אנטוניו אספינה אמר לספורט1: "ללא ספק דאבור שחקן מוכשר, אבל הוא יצטרך להתמודד על חולצת ההרכב ולא יהיה לו קל". אז עם מי יצטרך דאבור להתמודד?


מוניר אל-חאדדי. חתם עכשיו מברצלונה וסביליה שילמה עליו מיליון יורו למרות שביוני היו יכולים לקבל אותו בחינם. בסביליה בונים עליו כמחליף ראשון לשחקני ההתקפה ולתת כיסוי גם לפבלו סראביה, הקשר ההתקפי של הקבוצה.


ויסאם בן יידר. החלוץ שהגיע מטולוז ושיחק בעבר עם עדן בן בסט הוא החלוץ הכי ותיק בקבוצה, כבר בעונה השלישית שלו, ומככב כמלך השערים שלה עם 9 שערים העונה. חוזהו מסתיים ב-2021, אבל הקבוצה רוצה להאריך את חוזהו. הוא קיבל הצעות מקבוצות שונות, אבל רוצה להישאר.


ויסאם בן יידר. מלך שערי הקבוצה (AFP)
ויסאם בן יידר. מלך שערי הקבוצה (AFP)


אנדרה סילבה. החלוץ הפורטוגלי הוא במצב הכי מסובך בקבוצה. הוא מושאל ממילאן שעשויה לדרוש עליו בקיץ 39 מיליון יורו. בסביליה מוכנים לשלם בארבעה תשלומים עד סיום חוזהו במילאן ב-2023. סוכנו ז'ורז' מנדש מנהל את המו"מ בין הקבוצות. סילבה שכבש 8 שערים עד כה רוצה להישאר אחרי שלא השתלב במילאן.


קרלוס פרננדס. חלוץ סביליה המושאל ללה קורוניה וקאפרוס רוצה אותו בחזרה כי הוא מעוניין בשחקן שגדל במועדון. הוא רק בן 22 ושיחק רק 11 משחקים בקבוצה הראשונה של סביליה, אבל צפוי לו עתיד מזהיר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי