מסי עקף את ראול, ואלוורדה יצא להגנתו של קוטיניו

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

הפרעוש ניצח בפעם ה-328 במסגרת הליגה הספרדית ועלה למקום השלישי בהיסטוריה, רק שוערי ריאל וברצלונה בעבר לפניו. מספרי הניצחון על ג'ירונה והתגובות

(גודל טקסט)
ברצלונה לא עוצרת. המוליכה והאלופה בספרד רשמה אתמול (ראשון) ניצחון 0:2 על ג'ירונה בדרבי קטלאני שבמקור אמור היה להיערך במיאמי, רעיון שתוכנן על ידי ראשי "לה ליגה" והתקבל בסירוב מוחלט על ידי המועדונים והאוהדים. כך או כך, בארסה לא התרגשה מהיריבה ומהאווירה הביתית של אוהדיה וספרה ניצחון שמיני ברציפות.


הריצה של ברצלונה משמעותה גם המאזן הכי טוב בליגות הגדולות, שמונה ניצחונות רצופים ופער של חמש מאתלטיקו מדריד ועשר מריאל מדריד. בארסה מקדימה את באיירן (שבעה ניצחונות רצופים) ומנצ'סטר יונייטד (שישה) לקראת חזרת ליגת האלופות בפברואר וכעת המאמן ארנסטו ואלוורדה רוצה לעבור את סביליה בגביע המלך ביום רביעי, אחרי הפסד 2:0 במשחק הראשון (22:30, ישיר בספורט4). אם לא תצליח במשימה, תודח ברצלונה לראשונה אחרי תשע שנים בהן השתתפה לפחות בחצי הגמר.


מסי, כרגיל, רשם עוד ציון דרך כאשר כבש באיצטדיון ה-37 שלו בליגה. הוא כבש במשחק ליגה שביעי ברציפות ובסך הכל 19 שערים ב-19 משחקי ליגה בהם שיחק – גם זה המאזן הכי טוב בחמשת הליגות הגדולות. בנוסף לכך, מסי עבר את חלוץ ריאל מדריד לשעבר, ראול, כשניצח במסגרת "לה ליגה" בפעם ה-328 שלו ב-437 משחקים, בעוד ראול סיים את "לה ליגה" עם 327 ניצחונות ב-550 משחקים. כיום מסי מדורג שלישי בהיסטוריה של הליגה, אחרי איקר קסיאס עם 334 ניצחונות ב-510 משחקים ומעל כולם עדיין ניצב אנדוני סוביסרטה, שוער ברצלונה לשעבר עם 333 ניצחונות ב-622 משחקים.

"MESSI DE GALA"

Messi on Monday will receive the MVP of LaLiga in a @mundodeportivo event #fcblive#LaGranGalapic.twitter.com/xauBG8QsvP

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 28 בינואר 2019


ועוד קצת מספרים: ג'ורדי אלבה שבישל לליאו מסי, רשם את בישולו העשירי העונה בכל המסגרות (שבעה בליגה) והוא השחקן השני שמגיע למספר כפול בספרד אחרי ליאו מסי (13 בסך הכל ו-10 בליגה). ברצלונה גם כבשה שער חוץ 32 ברציפות בליגה. ואלוורדה אמר אחרי המשחק: "היה לנו קצת קשה בהתחלה, בגלל שהם לחצנו אותנו גבוה ואיבדנו כדורים וזה נתן הזדמנויות נהדרות לג'ירונה. בהמשך, שלטנו יותר בכדור וחיפשנו את השחקן החופשי והסתדרנו טוב יותר".


פיליפה קוטיניו קיבל רק ציון 1 ב"מונדו דפורטיבו" (אין ציון נמוך יותר), אבל ואלוורדה מרוצה ממנו: "מה שאני אוהב בו זה שהוא מנסה תמיד דברים ומאיים על היריבה. היו לו הזדמנויות לכבוש, אבל זה לא קרה כי שוער ג'ירונה מצוין. חשוב שהוא גם יוצר מצבים לשחקנים אחרים".



קוטיניו. קיבל את הציון הנמוך ביותר ב"מונדו דפורטיבו" (AFP)


סרחיו בוסקטס סיכם: "המטרה היא פשוט להמשיך לנצח. זה יתרון חשוב שלנו, אבל אסור לנו לנוח. היריבות שלנו מאחור מצליחות אף הן ואם ניעצר לרגע הן ישיגו אותנו. הליגה עוד רחוקה מסיום ויש עוד דרך ארוכה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי