ג'רארד פיקה: "ברצלונה היא לא רק מסי, כל הקבוצה משחקת"

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | Gettyimages

הקטאלונים חגגו את הניצחון בברנבאו כל הלילה, ואלוורדה התמוגג מהתצוגה של לואיס סוארס: "לא מכיר הרבה שחקנים כמוהו". וגם: הסערה הפוליטית שיצר הבלם והנתון המדהים של טר-שטגן

(גודל טקסט)
'חלום הטראבל עדיין בחיים'. כך נכתב הבוקר בכלי התקשורת בברצלונה, לאחר הניצחון המוחץ על ריאל מדריד. למרות שהפער בין הקבוצות לא היה כפי שהתוצאה מראה. ברצלונה פשוט הייתה יעילה יותר ולואיס סוארס יצא מהמשבר המתמשך שלו עם משחק ענק שכלל צמד, ופנדל בבעיטת פאננקה. גם ה"מארקה" הסכים שההפסד נבע בגלל ההבדל ביעילות בין ויניסיוס ג'וניור שהגיע למצבים מעולים והחמיץ לבין לואיס סוארס שכבש מכל הזדמנות. הגמר יהיה באצטדיונה של בטיס, ה'בניטו ויאמארין' ב-25 במאי. בטיס תתארח היום אצל ולנסיה בחצי הגמר השני במטרה לשחק בבית בגמר אחרי 2:2 במשחק הראשון (21:50, שידור ישיר בספורט1).


לפי 'אופטה', לואיס סוארס כבש את השער ה-11 שלו ב-11 משחקים נגד ריאל מדריד, היריבה האהובה עליו מאז הגיע לברצלונה. אף שחקן לא כבש נגד ריאל מדריד יותר שערים ממנו מאז 2014/15.  בארסה היא הראשונה בהיסטוריה שהעפילה שש פעמים ברציפות למעמד הגמר ואם תזכה בו, תעשה זאת בפעם החמישית ברציפות. השיא עד כה הוא ארבע זכיות רצופות של על ידי ריאל מדריד ב-1905 עד 1908. 



ברצלונה עלתה למאזן חיובי על ריאל מדריד במשחקי הנוקאאוט 10:11 וקטעה שני נצחונות רצופים של ריאל מדריד במפעל על ברצלונה. הניצחון אמש הוא הניצחון הכי גדול של בארסה על ריאל מדריד בחוץ בגביע המלך מזה 93 שנה. הקודם היה 5:1 ברבע הגמר של 1926, אבל לא היה בסנטיאגו ברנבאו. בחצי גמר 1959 ברצלונה ניצחה 2:4. 



Santiago Bernabéu
Territorio conquistado ❤ pic.twitter.com/RElH07mMfs

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) February 28, 2019


ג'רארד פיקה שוב גרם לסערה פוליטית אחרי שטען בסיום המשחק שמקדישים יותר מדי זמן לבעיות של ה-VAR: "אם היינו מקדישים פחות זמן ל-VAR בתחנות טלוויזיה ובכל המצלמות שפזורות כאן במגרש ויותר זמן לפוליטיקאים הקאטלונים שיושבים בכלא ומחכים למשפט שלהם היה טוב יותר והיינו נראים יותר כמו מדינה ותושבי ספרד היו רואים עד כמה היחס אליהם לא הוגן"


על העלייה לגמר והמשחק הבא בשבת בליגה נגד ריאל מדריד: "הפכנו את התוצאה נגד סביליה לניצחון בליגה, עלינו לגמר. אנחנו מאושרים. המשחק הבא בסנטיאגו ברנבאו יהיה מסובך כי אם הם ינצחו הפער ירד לשש. נבוא עם בטריות טעונות. יש לנו מזל שאנחנו משיגים כאלה תוצאות בברנבאו וזה נובע מכך שאנחנו משחקים שם תמיד כדורגל גדול". על השריקות והעלבונות נגדו: "לא שמעתי כלום. נהניתי מהמשחק. היו לנו משחקים קשים בעת האחרונה ויצאנו מכולם בשלום". משחק חלש של מסי: "ברצלונה היא לא מסי. כל הקבוצה משחקת".


ארנסטו ואלוורדה אמר לאחר המשחק: "אלה היו שתי מחציות שונות. חסרה לנו יעילות התקפית במחצית ראשונה. יצאנו לשנייה נחושים יותר. בחצי הראשון הם שיחקנו נגדנו מהר והגיעו למצבים. בשנייה הם לא הגיעו ליכולת של הראשונה. אנחנו נצטרך להשתפר בשבת". לואיס סוארס: "הוא תמיד כובש שערים גם כשהוא נמצא בתקופה בעייתית, הוא כבש שלושער ב-1:5 בליגה ועכשיו למעשה גם העצמי של רפאל וראן היה שלו. לא מכיר הרבה שחקנים שבעונה אחת הבקיעו פעמיים שלשות נגד ריאל מדריד. לשוער טר שטגן היה משחק מצוין".  





@LuisSuarez9 Real Madrid

✅ 2014/15 ⚽
✅ 2015/16 ⚽⚽
✅ 2016/17 ⚽
✅ 2017/18 ⚽⚽
✅ 2018/19 ⚽⚽⚽⚽⚽ pic.twitter.com/K9QT9DYwid

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) February 28, 2019

על הקלאסיקו בשבת: "יהיה משחק אחר. אנחנו צריכים להתחזק פיזית ולהשתפר הרבה. הם הגיעו להמון מצבים והחמיצו. אסור לנו לתת להם להגיע למצבים דומים שוב. בליון בעטנו 25 פעם לשער ולא כבשנו. כאן בעטנו שלוש פעמים וכבשנו שלושה שערים". 
 

מארק-אנדרה טר שטגן עצר 47 מ-55 הבעיטות האחרונות שנבעטו לעבר השער שלו, והיה מרוצה מאוד לאחר המשחק: "סוארס הוא אחד מהחלוצים הטובים ביותר שיש ואני מאוד שמח בשבילו, הוא זה שעשה את ההבדל עבורנו במשחק הזה. היה חשוב לנו מאוד להעפיל לגמר, אני שמח כי יאספר סילסן ישחק בגמר ועבורו זו תהיה כמו סוכריה. אנחנו רוצים לנצח גם בשבת ולהגדיל את הפער מריאל מדריד ל-12 נקודות. אני משתדל תמיד להיות הכי טוב שאני יכול".


ג'ורדי אלבה טען שהוא לא מתרגש ממשחקו הפושר של מסי: "הוא תמיד מספר אחת גם אם הוא לא כובש שערים". איבן ראקיטיץ' ששיחק בסביליה: "הגמר יהיה באיצטדיון של העיר שאני אוהב רק באיצטדיון של היריבה, אבל חוץ מזה הכל מושלם". 


Barcelona and Real Madrid are now level on all-time Clasico wins pic.twitter.com/K3WL7eDNfK

— B/R Football (@brfootball) February 27, 2019
 

נשיא בארסה ג'וזף ברטומאו אמר כי הוא מאושר כפליים: "גם ניצחנו את ריאל מדריד ועלינו לגמר וגם החבר שלי סנדרו רוסיי קיבל עונש מאסר על תנאי. זה היה גמר מוזר עם המון מצבים טובים לריאל מדריד בחצי הראשון והשני מלא מצבים של ברצלונה


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי