גלאקטיקוס 2019/20: ריאל מדריד מתכננת לשנות את פניה

גארת' בייל
גארת' בייל | AFP

ייתכן שסולארי יפוטר מיידית, שחקנים בכירים ובראשם בייל ישלמו את המחיר, גם מעמדם של קרוס ואחרים בסכנה ועל הכוונת נמצאים הזאר וקיין. יעקב זיו עם התכניות של הבלאנקוס לאחר אחד השבועות הגרועים בתולדותיהם

(גודל טקסט)
ריאל מדריד מנסה לעכל את ההדחה המשפילה משמינית גמר ליגת האלופות לאחר התבוסה 4:1 לאייאקס בסנטיאגו ברנבאו. אלופת אירופה איבדה את הכתר בו אחזה ביד רמה בשלוש השנים האחרונות ובספרד בטוחים: "זו סיומה של תקופה והמהפכה באופק", כפי שהצהירו בעיתון "מארקה".


הבלאנקוס יצטרכו לעבור רעידת אדמה של ממש ולעבוד קשה כדי להתאים את הקבוצה לדרישות המועדון שנחשב לאחד הגדולים בעולם וכדי להקשיב לרחשי לבם של האוהדים. המאמן סנטיאגו סולארי יהיה הראשון לשלם את המחיר, על אף שהוא חתום עד 2021 ונשאלת השאלה האם ימשיך עד לסיום העונה או שפיטוריו יגיעו מיידית. המאמן עצמו לא חושב להתפטרהמטרה היחידה שנותרה לריאל עד לסיום העונה היא הבטחת הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה. ריאל מדורגת במקום השלישי במרחק שמונה נקודות מאלאבס החמישית.



סולארי ובייל. יהיו הראשונים לשלם את המחיר (AFP)


בקיץ המועדון עבר טלטלה עם עזיבתם של המאמן זינדין זידאן והחלוץ כריסטיאנו רונאלדו, שהיו משמעותיים מאוד, וכעת הסגל אמור לעבור מתיחת פנים רצינית. ריאל מדריד תמכור את גארת' בייל, גם משום שיש לה הצעות עליו. בקבוצה מאוכזבים לא רק מהעובדה שלא הצליח להיכנס לנעליו של כריסטיאנו רונאלדו, אלא גם מהגישה על המגרש ובחדר ההלבשה.
 


שחקן נוסף שהלך לאחור הוא איסקו שסובל מחוסר ביטחון תחת המאמן סנטיאגו סולארי. אמש הקשר אפילו לא נכלל בסגל של ריאל מדריד ובמועדון יודעים שייתכן שאיסקו לא ידרוש לעזוב ברגע שסולארי יפוטר, אך גם כך לא מרוצים מגישתו במהלך העונה. לאיסקו ביקוש רב בכל רחבי אירופה, בין היתר ממנצ'סטר סיטי ומיובנטוס.


גם מעמדו של מרסלו, שנותר גם אתמול על הספסל, בהחלט לא ברור. לפי הדיווחים בספרד המגן הביע את רצונו לעזוב את הקבוצה ולחבור לרונאלדו ביובנטוס והוא הודיע על כך בשיחה למנכ"ל הקבוצה.



איסקו. סולארי התעלם ממנו (Gettyimages)


מעבר לכך, מניותיו של טוני קרוס בנפילה חופשית. ברנד שוסטר העביר עליו ביקורת כששימש כפרשן וכך עשה גם אלברו בניטו שאימן את הקבוצה הצעירה של ריאל מדריד. הקשר הודה אתמול: "כולנו רחוקים כמה רמות מהיכולת הטובה שלנו, ואני הראשון". שחקנים נוספים שיעזבו הם החלוץ מריאנו דיאס שמיעט לקבל הזדמנויות אפילו עם המאמן הקודם ז'ולן לופטגי, חסוס ואייחו שסובל מפציעות חוזרות וכך בראים דיאס שהגיע ממנצ'סטר סיטי ומתאים לפרויקט הצעירים של ריאל מדריד אמנם, אך ייתכן שיושאל לקבוצה אחרת.


הקהל של ריאל מדריד קורא השכם וערב לפיטוריו של הנשיא פלורנטינו פרס. אוהדי הבלאנקוס צמאים לגאלקטיקוס והמועדון חייב לרכוש לפחות גלאקטיקו אחד. מי שסומן כבר זמן רב הוא הקשר הבלגי אדן הזאר, ונראה שרק אם זידאן יתמנה למאמן צ'לסי התוכנית לא תצא לפועל. מעבר לכך, ריאל מדריד רוצה לצרף חלוץ נוסף ושמות כמו הארי קיין (טוטנהאם), קשישטוף פיונטק (מילאן) ולוקה יוביץ' (פרקפורט) הם חלק מרשימת המבוקשים.



טוני קרוס. מעמדו הולך ודועך (Gettyimages)


במקביל, ריאל מדריד תמשיך בפרויקט השחקנים הצעירים שלה. הקשר ויניסיוס ג'וניור והמגן השמאלי סרחיו רגילון הם מבולטי המהפכה. שחקנים אחרים שיקבלו יותר הזדמנויות הם המגן הימני אלברו אודריוסולה והקשר פדה ואלוורדה. ריאל תקלוט בחזרה את רודריגו הברזילאי, בתקווה שישתלב במועדון כמו ויניסיוס.


סנטיאגו קניסארס, ששיחק במועדון למשך פרק זמן קצר, משמש כיום כפרשן וניתח את מצבה של ריאל מדריד: "בעבר כריסטיאנו רונאלדו כיסה על טעויות מקצועיות שעשו. כשהוא הלך התגלתה האמת העירומה". הוא מוסיף: "רונאלדו לא היה צריך לעזוב. השבוע האחרון היה השבוע בו הכל בער בריאל מדריד, אבל את החומר לדליקה כבר הביאו בקיץ עם תכנון גרוע מאוד של העונה. הבחירה בז'ולן לופטגי היתה מוטעית, הבחירה של סולארי גם כן. לשם מה הביאו את טיבו קורטואה כשיש להם שוער טוב כמו קיילור נבאס?".


פרשנים אחרים קראו למינויו של מנהל ספורטיבי בריאל מדריד: "לא יכול להיות שקבוצה כמו ריאל מדריד מתנהלת על ידי החלטות של אנשים שהם לא אנשי מקצוע. הכדורגל העולמי הולך בכיוון של מינוי אנשי מקצוע ובבלאנקוס תקועים עוד בשנות העבר", נכתב ב"אס". המנהל המקצועי האחרון בקבוצה היה חורחה ולאדנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי