לואיס אנריקה: "הייתה מתיחות עם מסי והיינו חייבים לפתור אותה"

לואיס אנריקה עם ליאו מסי
לואיס אנריקה עם ליאו מסי | Gettyimages

מאמן נבחרת ספרד התייחס לראשונה למערכת היחסים עם הכוכב הארגנטינאי וסיפר שכבר בתחילת העונה השלישית החליט להיפרד מהמועדון. בשבת: בארסה תארח את ראיו וייקאנו, הפרעוש וסוארס ינוחו?

(גודל טקסט)
מאז שעזב את ברצלונה מיעט לואיס אנריקה, כיום מאמן נבחרת ספרד, לדבר על שלוש השנים שלו במועדון. היום בספרד התעסקו בשעות האחרונות בראיון שהעניק לרדיו קטלוניה ובו סיפר על הבעיות שהיו עם מסי ועל ספסולו נגד ריאל סוסיאדד: "היו בעיות, ועד שהן נפתרו הייתה מתיחות שממש לא חיפשתי, אבל זה הופיע והיינו חייבים לסדר את זה. היום אני יכול לומר רק דברים נפלאים עליו".


בנוסף, סיפר המאמן שכבר בתחילת עונתו השלישית במועדון, החליט על פרידה: "אמרתי לאנשי המועדון לחפש מאמנים אחרים, לא היו לי עוד כוחות. חשבתי גם על קבוצת השחקנים הנהדרת הזו. זה היה הכי קל עבורי לחדש את החוזה, הייתי נשאר במועדון שהוא הבית שלי, עם השחקנים הטובים ביותר, אך אני כנה, ואני חושב שיש רגע לעזוב".


בינתיים, ברצלונה חוותה בשבוע האחרון את אחת התקופות המתוקות ביותר שלה בשנים האחרונות. אחרי שניצחה פעמיים את ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו, 0:3 בגומלין חצי גמר הגביע ו-0:1 בליגה הספרדית, כידוע פתחה עליה פער של 12 נקודות והעיפה אותה מהגבע, לאחר מכן אייאקס אמסטרדם, ממנה הגיע יוהאן קרויף לברצלונה, עשתה עבורה את העבודה כשניצחה 1:4 את אלופת אירופה היוצאת בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות ואפילו פרנקי דה יונג שכבר נרכש על-ידי ברצלונה, היה אחד הבולטים במשחק.



הייתה מתיחות. לואיס אנריקה וליאו מסי (Gettyimages)


כך, כשהם מחויכים מאוד, יעלו שחקני ברצלונה למפגש נגד ראיו וייקאנו (שבת, 19:30), הקבוצה מפרברי מדריד, אבל גם עם מבט לעבר המשחק נגד ליון ביום רביעי בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות, אחרי 0:0 במשחק הראשון בצרפת. המאמן ארנסטו ואלוורדה מודע לעובדה שהתוצאות המפתיעות של השבוע האחרון, בהן אייאקס ומנצ'סטר יונייטד ביצעו מהפכי ענק והעפילו לרבע הגמר, יכולות לחזור על עצמן. ואלוורדה הבהיר לשחקניו: "זה יכול לקרות גם לנו. זה מראה שאנחנו צריכים לשמור על צניעות. עוד לא עלינו לרבע הגמר. אם נסבול מיום רע זה עלול להיגמר בהדחה".



בשנה שעברה ברצלונה הגיעה לאולימפיקו נגד רומא לגומלין שמינית גמר ליגת האלופות עם ניצחון 1:4, אך בגומלין בארסה התפרקה בגומלין, הפסידה 3:0 והודחה. המאמן לא רוצה לחזור על טעויות העבר, אז ליאו מסי ולואיס סוארס שיחקו במשחק הליגה לפניכן נגד לגאנס והגיעו עייפים ותשושים. לכן, השניים אמורים לפתוח על הספסל.


Most LaLiga games played at Barça. Messi will surpass Iniesta into 2nd against Rayo Vallecano on March 9th #fcblive [fcb] pic.twitter.com/zEHKHfCO49

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 8 במרץ 2019

מסי חזר אתמול (חמישי) לאימונים לאחר שחש כאב קטן בשריר הירך האחורי, זכר לניצחון 0:1 על הבלאנקוס, אך בכל-מקרה לא אמור לשחק, לפחות לא בהרכב. מסי זקוק למשחק ליגה נוסף כדי לעבור את אנדרס אינייסטה בכמות משחקי הליגה שערך במדי ברצלונה ולהיות מדורג שני בכל הזמנים של המועדון (כעת לשניהם 442 משחקים), אך הוא בהחלט יכול להמתין למשחק הבא. בנוסף לפרעוש ולסוארס, הבלם סמואל אומטיטי עשוי לשחק במקום קלמון לאנגלה שינוח גם כן.



סוארס בורח לראמוס בקלאסיקו. ינוח גם כן (Gettyimages)


ראיו וייקאנו מדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה כשדווקא אחרי תקופת התאוששות, נקלעה שוב לרצף הפסדים – חמישה ברציפות. המאמן מיצ'ל מנסה לשאוב אופטימיות מהסנסציות בשבוע האחרון ואמר: "אייאקס הגיעה לברנבאו בלי שהיה לה מה להפסיד וכך גם לנו. אין לנו מה להפסיד נגד ברצלונה. הפער שלנו מהמקום בו נשארים בליגה רק שתי נקודות כך שמאמין כי יש לנו עדיין את כל הסיכויים להילחם על מקומנו".


עוד בספרד, סביליה תארח את ריאל סוסיאדד רק ביום ראשון, וזה עשוי להיות משחקו האחרון של המאמן פאבלו מצ'ין על הקווים. בסביליה מפעילים לחץ על המנהל המקצועי חואקין קאפרוס, שיחליפו בתפקיד עד לסיום העונה, בדיוק אותה נוסחה שהצליחה בשנה שעברה. סביליה נמצאת בריצה השלילית ביותר שלה בשנות ה-2000 כשאספה רק שש נקודות מ-30 האחרונות בליגה ואיבדה את המקום הרביעי, ואמש בשמינית גמר הליגה האירופית סיימה רק בתיקו 2:2 ביתי מול ספרטה פראג הצ'כית

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי